[H] Dekhengst voor een Jazz x Flemmingh merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: [H] Dekhengst voor een Jazz x Flemmingh merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:58

Vind ik ook een top keuze.

Heb erg veel plezier van onze 3 jarige hengst van Voice.
Zoooo koel en je merk niet eens dat hij hengst is.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 22:36

@Maseike Ik ben erg benieuwd hoe hij eruit ziet ... Wat is de moederskant, heb je een foto ?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 13:19

Zal je vanavond ff een pb sturen :)

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:33

kan geen kwaad om met verschillende fokkers en hengstenhouders te praten en je merrie te laten zien.
En ik zie adviezen voorbij komen gebaseerd op hun eigen merries. Ik hoor veel liever waarom mensen denken dat zo'n hengst wat zou kunnen toevoegen aan jouw merrie, behalve dat hij zo lief is.
Een merriestam is zo verprutst. Dat zou jammer zijn.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 11:36

Ik ga zeker met hengstenhouders praten voordat ik dek. Momenteel is nog steeds Voice mijn favoriet, maar je weet nooit als je met de hengstenhouders praat :)

@Maseike Super leuk dat je met de 'grote broer' van Bo hebt gedekt :)
Ik ben benieuwd naar het veulen. Wat ik al van Vic heb gezien zijn ze erg mooi en kunnen goed bewegen :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:00

daniellegijs schreef:
oo-seven zijn nakomelingen zijn niet makelijk ik heb het al van verschillende gehoord.
.

bij deze ontkrachtig ik dat... mijn 00 seven ruin van 6 is een schat, zet geen pas verkeerd op vreemd terrein en kun je alleen laden, rijden.. En kan super bewegen. Ik heb nog nooit zo'n sterke band gehad dan met deze 00 seven ruin!

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:10

Bo_San schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik blijf toch maar bij Voice :)

Voice is ook een mooi keus! Ik had hem vorig jaar gebruikt bij een andere merrie maar helaas bleef die merrie gust ;(

De da is pas geweest bij mijn Rubiquil merrie voor een keuring en ze is al 1.71m! Ze is nog overbouwd dus de verwachte eind stokmaat wordt waarschijnlijk 1.73m. :o

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 01:03

Zijn er mensen die met een jazz merrie Lord Leatherdale hebben gebruikt?
Ik vind de hengst wel erg mooi en het spreekt me ook zeer aan dat hij goede karakters vererft.
Het afstammelingenrapport van het KWPN en dekadvies spreekt me ook zeer aan.
Iemand advies of ervaring met hem?

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:51

Kijk eens in het lord leatherdale topic, daar wordt veel geschreven en verteld over zijn nakomelingen.

Ik heb zelf ook een LL uit een cabochon x joost moeder. Fijn dier, goed ontwikkeld, brutaal karakter.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 17:35

Ik zit net te kijken bij KWPN, er is een jonge daddy cool x Jazz goedgekeurd CUPIDO.
Iemand ervaring met Daddy Cool? het weinige wat ik van de hengst kan vinden, spreekt me zeer aan.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:33

Wij hebben er een jaarling van, z'n volle zus is nu 3,5 en staat te koop: http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/72181/zoek/daddy%20cool.

De onze is, net als z'n zus, niet van de grootste, ik heb de zus nog niet gezien maar naar wat ik hoor valt ze zeker niet tegen.
Onze jaarling is een echte naarling geworden, héél chique veulen maar lelijke jaarling. Hij begint nu wel wat uit te groeien. Hij heeft mss niet heel veel schoudervrijheid, maar super veel punch in z'n achterbeen!

Wij hebben hem gekozen om z'n hele leuke bloedopbouw, een supergefokte vader op Schockemöhle z'n beste springstam...
Daddy Cool staat nu in training bij Isabell Werth trouwens!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 10:28

Bo_San schreef:
Ik zit net te kijken bij KWPN, er is een jonge daddy cool x Jazz goedgekeurd CUPIDO.
Iemand ervaring met Daddy Cool? het weinige wat ik van de hengst kan vinden, spreekt me zeer aan.

Zijn vader (Daddy Cool) staat in de top 1% als dressuurvererver.

Zuchtwerte Dressur – die TOP ein Prozent

Besonders interessant für die Züchter sind die Hengste, die im bundesweiten Vergleich an der Spitze stehen. Insgesamt sind 4.048 Hengste in der Zuchtwertschätzung 2010 mit einem Zuchtwert Dressur zu finden. Zu den TOP ein Prozent zählen alle Hengste, für die ein Zuchtwert von 151 Punkten und besser geschätzt wurde. Folgende nach dem Alphabet sortierte Hengste gehören zu den besten ein Prozent der Reitpferdevererber:

Belissimo M, Rheinländer v. Beltain – Zuchtwert 164 Punkte, Sicherheit 95 Prozent

Breitling W, Hannoveraner v. Bismarck – Zuchtwert 170 Punkte, Sicherheit 86 Prozent

Daddy Cool, Oldenburger v. Don Davidoff – Zuchtwert 156 Punkte, Sicherheit 78 Prozent

Daidalos, Hannoveraner v. Dream of Glory – Zuchtwert 151 Punkte, Sicherheit 88 Prozent

Damon Hill, Westfale v. Donnerhall – Zuchtwert 170 Punkte, Sicherheit 88 Prozent

Dancier, Hannoveraner v. De Niro – Zuchtwert 162 Punkte, Sicherheit 86 Prozent

Dancing Dynamit, Westfale v. Don Bedo I – Zuchtwert 168 Punkte, Sicherheit 89 Prozent

Diamond Hit, Oldenburger v. Don Schufro – Zuchtwert 156 Punkte, Sicherheit 96 Prozent

Dollmann, Westfale v. Davignon II – Zuchtwert 159 Punkte, Sicherheit 86 Prozent

Don Davidoff, Oldenburger v. Don Gregory – Zuchtwert 152 Punkte, Sicherheit 84 Prozent

Don Primero, Oldenburger v. Donnerhall – Zuchtwert 155 Punkte, Sicherheit 98 Prozent

Don Rubin, Oldenburger v. Donnerschwee – Zuchtwert 151 Punkte, Sicherheit 85 Prozent

Don Schufro, Oldenburger v. Donnerhall – Zuchtwert 171 Punkte, Sicherheit 95 Prozent

Donautanz, Hannoveraner v. De Niro – Zuchtwert 154 Punkte, Sicherheit 82 Prozent

Dr. Jackson D, Württemberger v. Dream of Glory – Zuchtwert 155 Punkte, Sicherheit 92 Prozent

Dresemann, Hannoveraner v. Daidalos – Zuchtwert 152 Punkte, Sicherheit 86 Prozent

Fidertanz, Rheinländer v. Fidermark – Zuchtwert 154 Punkte, Sicherheit 90 Prozent

Florencio I, Westfale v. Florestan I – Zuchtwert 152 Punkte, Sicherheit 96 Prozent

Fürst Heinrich, Westfale v. Florestan I – Zuchtwert 151 Punkte, Sicherheit 98 Prozent

Fürst Piccolo, Rheinländer v. Fidermark – Zuchtwert 153 Punkte, Sicherheit 97 Prozent

Hibiskus, Trakehner v. Latimer – Zuchtwert 151 Punkte, Sicherheit 90 Prozent

Hofrat, Trakehner v. Gribaldi – Zuchtwert 158 Punkte, Sicherheit 94 Prozent

Hotline, Hannoveraner v. Hofrat – Zuchtwert 158 Punkte, Sicherheit 86 Prozent

Insterburg, Trakehner v. Hohenstein – Zuchtwert 151 Punkte, Sicherheit 89 Prozent

Jazz, Niederländisches Warmblut v. Cocktail – Zuchtwert 159 Punkte, Sicherheit 80 Prozent

Locksley I, Hannoveraner v. Londonderry – Zuchtwert 152 Punkte, Sicherheit 78 Prozent

Lord Loxley, Rheinländer v. Lord Sinclair – Zuchtwert 156 Punkte, Sicherheit 92 Prozent

Lucky Dance, Hesse v. Lucky Lionell – Zuchtwert 151 Punkte, Sicherheit 72 Prozent

Münchhausen, Trakehner v. Hohenstein – Zuchtwert 160 Punkte, Sicherheit 96 Prozent

Pasolongo, Bayer v. Pacelli W – Zuchtwert 153 Punkte, Sicherheit 80 Prozent

Real Diamond, Hannoveraner v. Rohdiamant – Zuchtwert 173 Punkte, Sicherheit 83 Prozent

Rhodes Scholar, Hannoveraner v. Rohdiamant – Zuchtwert 154 Punkte, Sicherheit 85 Prozent

Rock Forever, Westfale v. Rockwell – Zuchtwert 156 Punkte, Sicherheit 79 Prozent

Romanov Blue Hors, Oldenburger v. Rohdiamant – Zuchtwert 154 Punkte, Sicherheit 85 Prozent

Royal Blend, Hannoveraner v. Rotspon – Zuchtwert 151 Punkte, Sicherheit 92 Prozent

Samba Hit II, Brandenburger v. Sandro Hit – Zuchtwert 155 Punkte, Sicherheit 85 Prozent

San Remo, Oldenburger v. Sandro Hit – Zuchtwert 153 Punkte, Sicherheit 91 Prozent

Sancisco, Oldenburger v. Sandro Hit – Zuchtwert 160 Punkte, Sicherheit 87 Prozent

Sir Donnerhall, Oldenburger v. Sandro Hit – Zuchtwert 166 Punkte, Sicherheit 96 Prozent

Sorento, Oldenburger v. Sandro Hit – Zuchtwert 154 Punkte, Sicherheit 77 Prozent

Wanthano H, Hannoveraner v. Wolkentanz II – Zuchtwert 161 Punkte, Sicherheit 75 Prozent

Welt Hit I O, Oldenburger v. Weltmeyer – Zuchtwert 152 Punkte, Sicherheit 90 Prozent

Welt Hit VI, Oldenburger v. Weltmeyer – Zuchtwert 161 Punkte, Sicherheit 75 Prozent

Wolkentanz, Hannoveraner v. Weltmeyer – Zuchtwert 151 Punkte, Sicherheit 98 Prozent

Hier is te zien hoe hij of over een super karakter beschikt als je ziet hoe je behandeld kan worden als 3 jarige.

http://www.youtube.com/watch?v=gzkxCllG9yg

Hier meer over Daddy Cool

http://www.horse-gate-forum.com/showthr ... Cool/page5

http://www.horse-gate-forum.com/showthr ... Daddy-Cool

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:06

s0173957 schreef:
De onze is, net als z'n zus, niet van de grootste, !

Citaat:
wir haben eine jetzt 3j. stute aus der boheme v. consul ,sie wird jetzt gerade angeritten,ca. 172 cm stm. gesicht passt zum pferd ,sie hat 3 überragende gga,für mich alle mit 9 zubewerten, dazu hat sie einen supercharakter und einstellung.sie soll zunächst im sport gehen,.

http://www.horse-gate-forum.com/showthr ... Cool/page2

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:21

Idd, veralgemenen kan je van 2 paarden uit dezelfde moeder uiteraard niet doen.
Maar uit die moeder zijn de DC's wel de kleinsten.

Twinklebel op Bokt heeft ook een Daddy Cool.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 00:00

Ik ben op dit moment heel erg aan het neigen naar Londondance. Zijn vader geeft veel maat door en ik lees veel goeds over de afstammingen van deze nog jonge hengst.
Iemand ervaring met hem? Of advies?

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:22

Bo_San mooie hengst om te zien alleen niet goedgekeurd KWPN, wel aangewezen. (dat zou voor mij wel belangrijk zijn)

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 22:56

@vanessakusje Hij is idd niet bij het KWPN goedgekeurd maar wel bij het Hannover stamboek meen ik. Ik vind dat geen probleem.

Zit trouwens te kijken naar Nederlands bloed en Jetset-D spreekt me ook erg aan, wie heeft ervaring met hem, met name het karakter en de grote, hoe fokt hij door?

Waat ik ook naar aan het kijken ben is Quarterback. Schitterende hengst, kan alleen helaas niet heel veel van hem vinden, zijn er mensen met meer info over hem ?

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:13

Ik denk Lord Leatherdale goed zou kunnen passen. Ondanks dat z'n nakomelingen nog niet zo oud zijn, blijkt dat hij eigenlijk (super?) veel maat doorgeeft. De snelheid in draf moet van de merrie komen maar zoals ik het hoorde zit dat wel goed bij de jouwe. Galoperen is natuurlijk een groot pluspunt bij Lord Leatherdale.

Verder hebben ze vaak een zeer fijn karakter.

Plus het feit dat mocht het een merrie zijn je niet meteen alle luiken dicht hebt gegooid qua bloed.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 21:46

Lord Leatherdale leek me ook wel wat, maar spreekt me toch minder aan, ik zie bij meerdere nakomelingen toch een wat vlakker stekerig voorbeen.
Nee ik hoop toch een leuke hengst te vinden van Lauries Crusador, die spreekt me erg aan en fokt ook groot door en vaak ook goede karakters.
Wie weet een leuke (directe) zoon van hem?

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 01:33

Gelukkig Nieuwjaar iedereen *\o/* :D

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 09:24

Inderdaad iedereen de beste wensen! Op naar een heel mooi (fok)seizoen!

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 19:05

Binnenkort naar de dalhoeve om te overleggen/ advies vragen. tevens eens kijken voor de merrie keuring dit jaar :)
Ik zag daar de hengst Maestro staan van Contango, die spreekt me ook erg aan, heeft hier iemand ervaring mee ?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:12

Moet je Essiesilly even PBen hier op bokt! Die heeft ervaring met een hoop Maestro nakomelingen! En als ik me niet vergis ook met de hengst zelf.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 12:38

@smeetjoew thanx :)

Inmiddels heb ik contact met haar, ze heeft me zelf al een PB gestuurd. Ook heb ik in mijn profiel wat meer foto's van Bo gezet om een betere indruk te krijgen van haar. Die in de sneeuw zijn van 2 weken geleden.

Bo_San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 21:13