[H]Hengst voor Keur sport merrie PolanskyXGlendaleXUbis.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 07:03

Ik heb denk ik een stuk of 6 Kimberly's gereden alle een voor een betrouwbaar, lopen/liepen alle in de sport

"Wij" hadden een zeer goede ervaring met de hengst Kimberly alle zijn trouwens ook ggk.

@ Toos ik heb het niet gehad over een rotkarakter ik heb enkel gepost
Citaat:
zachts gezegd niet zo lief onder het zadel

Persoonlijk denk ik wel dat Ut goede karakters doorgeeft, en dan in de zin van stalgedrag want op stal is ze hartstikke lief.
En verder ken ik haar natuurlijk niet :')

Blijft spannend wat je gaat kiezen

Vind de hengst hierboven van anne ook :9

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 07:12

Nou ik doelde ook niet zo zeer speciaal jou maar meer op het hele topic omdat mensen nu denken dat het een draak eerste klas is...

Ik vind het moeilijk uit te leggen wat haar nu zo moeilijk maakt.
Vanaf het begin dat ik ze kreeg is ze met periodes niet makkelijk geweest onder het zadel snel stakerig, steigeren , draaien.
Ze pikt gewoon bepaalde dingen niet onder het zadel maar we zijn wel Z2 geworden uiteindelijk en als we dan met wat moeilijkere oefeningen aan de slag gingen werd ze soms zelfs weleens overijverig en op wedstrijd deed ze bijna altijd goed haar best.

Op de 1 of andere manier ben ik over haar grens heen gegaan en dat heeft ze me duidelijk laten weten.
Ik weet zeker dat dat ook met mij te maken heeft en omdat ze alles zo goed kan ik bepaalde periodes te veel van haar gevraagd heb. Dit pikt ze niet en laat dat weten een ander zou misschien wel doorlopen.

Daarom ben ik gestopt met in de bak rijden maar is ze met buiten rijden super braaf en loopt ze dan net zo lekker als in de bak maar in de bak wil ze gewoon niet. Nu niet althans misschien ooit wel weer.
Pas naar de veluwe geweest en daar loopt ze dan super los van voren bovenin en zelfs wissels om de 3/4 gesprongen. Ze wil gewoon doen wat zij graag wil en niet wat ik perse wil.
Nu hou ik ook van buitenrijden dus dat scheelt.

In de omgang is ze erg lief en aanhankelijk maar met andere paarden wel dominant maar ja dat zijn zoveel paarden.

Elisa2

Re: [H]Hengst voor Keur sport merrie PolanskyXGlendaleXUbis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:10

Ah oke dat is al duidelijker! ze is dus "kwalijknemend" zoals ze dat vaak noemen,maar als je haar grenzen respecteert heb je gewoon een fijn paard dus.En voordat jij haar kreeg was ze ookal gereden? {mischien ookal niet hele beste ervaringen?}

In dit geval denk ik dat je met een hengst met een normaal karakter die zich gewoon fijn laat bewerken al een eind kan komen.
Dan zou je kunnen kijken naar het verbeteren op haar lichaamsbouw waardoor het veulen een nog functioneler lijf krijgt om in de sport te lopen.

Als Bellisiomo je aan staat zou ik proberen ook wat nakomelingen van hem te zien uit verschillende moeders om te kijken wat hij doorfokt.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 13:15

Ja als ik eruit ben ga ik nog wel wat nakomelingen bekijken denk ik. Voorlopig is ze nog niet hengstig dus heb nog even...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:41

Heel wat anders maar lijkt wel heeeeeeeeeeeel superbraaf en echt een paard waar mij de mond los van viel: Uno Don Diego, op foto's en filmpjes valt ie me tegen maar in het echt... :9 :~

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:56

Suggestie: Royal Dance. Mooie frontjes, brave dieren.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:08

Viennanova schreef:
Suggestie: Royal Dance. Mooie frontjes, brave dieren.

Idd ook een mooie hengst!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:39

Royal Dance geeft ze ook wonderschoon.
Maar als je merrie zelf geen sterk achterbeen (in de genen!) heeft, is het misschien geen aanrader om een sportpaard uit te fokken.
Toch, gelijk vader Rohdiamant, hij geeft ze werkelijk heel braaf. 100% garantie braver dan de moeder. :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:56

Ja wonderschoon maar in de sport zie je er niks van terug en van de hengst zelf hoor je ook geen hol.

En ik zou persoonlijk niet kiezen voor een dooie diender, want met fokken krijg je niet het mengelmoesje, maar of 't één óf 't ander. Voor een goed karakter zou ik eens kijken naar Flemmingh bloed, die geven hele stabiele karakters. Mij te stabiel en vaak flegmatiek - m.a.w trapzakken die je in de steek laten, maar da's slechts een mening.

Ik zou eens kijken naar Davino VOD - Hotline x Michelangelo. Kan jouw merrie goed verbeteren t.a.v. maat, formaat, instelling en hengst heeft een hele goede galoppade. Grote, maar rassige en lichtvoetige hengst. Je weet echter nog niks van nafok...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:14

Ehm... Hotline x Michelangelo... en jij verwacht braaf? :P
No way José, dat is een bloedbeestje hoor. Misschien dat de hengst zelf zich gedragen kan, maar kwa bloedopbouw mag je geen schaapje verwachten :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:25

Volgens mij wil ze ook geen schaap fokken :+ Paard moet een goede instelling hebben en zich goed willen laten bewerken, dat vind ik een braaf paard. Tja, nou hartstikke fijn dat ze af en toe een keer schrikken dat hoort bij een vluchtdier. Als je een dood schaap wilt hebben, ga je maar een manegepaard kopen. Ze moeten wel een beetje looplust en go hebben.

En jij met je Houston advies.... :+ :+ :+ :+ Als er eentje moeilijke paarden geeft is het Houston wel. Fokt vaak kleintjes en galop niet altijd goed.

Davino heeft een prima karakter! Buiten dat ook veel beweging, extra galop, maat en formaat.
En gelukkig bestaat een paard uit iets meer dan wat bloed bij elkaar. Niet te kortzichtig worden nou hoor.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:03

Smeetjoew, wel eens een Houston gereden? Het zijn paarden met een goede instelling welke zich goed laten bewerken :D Maar goed, dat weet je niet eerder dan dat je er eens op stapt. Hengst is trouwens keur geworden op zijn nafok. Dus met die kleine slecht galoperende ponietjes valt het vast wel mee ;)
Als je kunt sturen op Balzfluggen, Amethisten en andersoortige wakkere halfbloeden, dan zul je menig Houston gewoon braaf noemen hoor :D

Maar goed, zoals bij al het bloed, je moet er wel mee om kunnen gaan. Je hebt duidelijk ook nog geen Michelangelo gereden. Die zijn Héét. Over de nafok van Davino is helemaal niets bekend. Alles wat je er hier over roept is niets anders dan lucht. Of reclamepraat uit een foldertje. Bovendien: beest is niet breder dan 20cm. in borst en romp, er zit totaal geen body in dus dat formaat.. dat valt ook tegen. Het is maar wat je wilt fokken.
Persoonlijk zie ik liever 3 dimensies aan een paard, dus naast hoogte en lengte ook breedte.

TS heeft overigens meerdere malen aangegeven op zoek te zijn naar een zeer braaf paard. Als ze letterlijk een schaap wil fokken, is zo'n curly horse wellicht een overweging :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 22:07

Iedereen heeft gewoon ook andere ervaringen bij verschillende hengsten.
Maar ik loop alle hengsten na hoor die jullie noemen dus doe echt wel dingen met jullie tips!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 08:24

Bij vos én braaf denk ik aan Briar ;) ! Die van mij is echt ongelooflijk mak, maar echt niet 'doods'. Hij maakt zich gewoon nergens druk om onder het zadel, maar is wel vlugger te rijden en bijv op een stokje reageert hij echt heel sensibel (dat dan weer wel). Qua instelling kan het niet beter, tenzij je echt van hete dieren houdt!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 08:30

:j Brair had ik al gezegd geweldige hengst mega veel wit wat toos leuk vind maar ja eerst moet ze weten of ut het vos-gen draagt anders heeft geen zin.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:10

Briar vind ik ook geweldig maar die zal wel behoorlijk :$ ?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:14

Kleur lijkt me uiteindelijk het minst belangrijk! Overigens heeft Briar procentueel gezien veel GP nakomelingen, qua absolute aantallen heeft hij niet veel gedekt. Hij is altijd voor de sport in gezet en was niet gemakkelijk om aan sperma te komen. Staat nu in NL ter dekking, dus dat probleem is opgelost :D .
De enige 'minpunten' bij de mijne is dat hij niet het chiqueste hoofd heeft en hij zou net ff wat meer voorbeen mogen hebben voor het mooie (vanuit de schouder). Achterbeen is altijd correct en fijn aan het werk, takt is een Zwitsers uurwerkje in alle drie de gangen! Samen met de fijne instelling heb ik elke dag onwijs veel lol met dat paard en ik denk dat hij pas echt tot zijn recht gaat komen als hij nog wat meer het werk in groeit.

Jord, ik dacht €1200 maar daar kan ik zomaar naast zitten hoor, is nl het eerste dat zo in me opkomt :Y)

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:20

Als dat zo is een nette prijs!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 15:38

Ik vind de kleur van het veulen uiteindelijk niet belangrijk. Maar vind het wel leuk om te proberen er de kleur uit te fokken die ik leuk vind!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:44

In 2005 was Briar veel duurder want die wilden wij toen ook op een Beaujolais merrie maar hij was toen belachelijk duur.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 15:50

Ik kan het niet eens vinden op internet.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:00

Ik kan hem ook nergens vinden, vreemd!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:51

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:26

Dees schreef:
Smeetjoew, wel eens een Houston gereden? Het zijn paarden met een goede instelling welke zich goed laten bewerken :D Maar goed, dat weet je niet eerder dan dat je er eens op stapt. Hengst is trouwens keur geworden op zijn nafok. Dus met die kleine slecht galoperende ponietjes valt het vast wel mee ;)
Als je kunt sturen op Balzfluggen, Amethisten en andersoortige wakkere halfbloeden, dan zul je menig Houston gewoon braaf noemen hoor :D

Maar goed, zoals bij al het bloed, je moet er wel mee om kunnen gaan. Je hebt duidelijk ook nog geen Michelangelo gereden. Die zijn Héét. Over de nafok van Davino is helemaal niets bekend. Alles wat je er hier over roept is niets anders dan lucht. Of reclamepraat uit een foldertje. Bovendien: beest is niet breder dan 20cm. in borst en romp, er zit totaal geen body in dus dat formaat.. dat valt ook tegen. Het is maar wat je wilt fokken.
Persoonlijk zie ik liever 3 dimensies aan een paard, dus naast hoogte en lengte ook breedte.

TS heeft overigens meerdere malen aangegeven op zoek te zijn naar een zeer braaf paard. Als ze letterlijk een schaap wil fokken, is zo'n curly horse wellicht een overweging :D

Ehhhhhhhhhh wij hebben een Houston, ik weet niet :+ En ik weet er alles van. Ga me nou niet vertellen dat het superfijne karakters zijn, want voor menigeen zijn ze te moeilijk onder het zadel. In de omgang echte schatjes, maar zodra er een beetje druk op komt in het werk, melden ze zich en goed ook.

Davino is geen michelangelo, maar een hotline. Michelangelo zit alweer een generatie verder en bovendien is de hengst zelf uitgebreid getest tijdens de verrichting en komt in alle opzichten super uit de test wbt rijdbaarheid, instelling, bewerkbaarheid en karakter in de omgang.

Prima als ze opzoek is naar zeer braaf, ik denk nl. dat Davino een prima karakter met zich meebrengt. En ja het is een 'gok', maar ga me nou niet vertellen dat fokken geen gokken meer is ;)
En gelukkig is het nog een smaller paard, want als het een dikke klepper was geweest met die stokmaat en die leeftijd, was er iets niet goed. Zoiets heet uitzwaren en dat komt met de jaren.
En laat jij Houston ff lekker thuis als de ts, zoals jij zelf zegt, opzoek is naar een zeer braaf paard ;)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:32

Buitendat nog een andere optie voor je merrie, die hier nog niet aangekaart was. Is tevens een jonge hengst; enorme beweger, maat, formaat, extra galop en echt een bomproof karakter en dat voor z'n jonge leeftijd! Desperado - Vivaldi x Havidoff x Ferro