Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Moet ik iederdaad niet vergeten om foto's/film en stamboek mee te nemen
Vandaar dat ik er ook zoveel mogelijk tijd in steek
en zoveel mogelijk adviezen en idee van mensen wil weten/horen
biesje schreef:waar je op moet letten is niet de hengsten die aangewezen zijn voor de 2e bezichtiging maar die voor de 3e worden door verwezen.
hier na komen de 70 dagen testen.
als ik jou was zou ik niet een jonge hengst uit zoeken die nog niet gedekt heeft, hier van weet je gewoon niet wat ze gaan door vererven.
je moeten kijken naar de vaders en beetje wat er in de moeder lijn zit. Als je daar een leuke 3 jarige ziet kijken wat zijn afstamming is.
ook staan er veel hengsten te koop en die kan je allemaal bekijken daar is de stallen. zo kan je ook een beetje vergelijken wat er wordt door vererft.
en wat jou aanspreekt.
s'avonds heb je de hengsten competitie van verschillende klasse. dus dan kom je ook de bewezen hengsten tegen en kun je ze zelf in actie zien.
ook wordt er bekent gemaakt welke hengsten er keur zijn geworden en wordt er een breed scala van nakomelingen laten zien.
je ziet dus echt genoeg op zoon dag. en dus niet alleen maar de jonge beesten die nog goed gekeurd moeten worden
anneliesdj schreef:Voornamelijk de jonge beesten, de hengsten die 's avonds meedoen zijn vaak van het jaar ervoor en dan komt er idd een keer een bewezen hengst tussendoor zoals Jazz vorig jaar maar ze zijn niet bij bosjes aanwezig hoor.
En al die jonge hengsten hebben nog niet gedekt dus valt er weinig te zeggen over wat ze gaan vererven. Als je merrie nog nooit een veulen heeft gehad en jij bent geen ervaren fokker dan is het verstandiger om een bewezen hengst te nemen zodat je min of meer weet wat je kunt verwachten. Maar afgezien daarvan is de HK erg leuk en leerzaam en er zou er maar zo een tussen kunnen lopen die je wel aanstaat, enige wat je dan wel moet kunnen is in enkele minuten de goede en de slechte punten eruit halen.
zet hem er vanavond bij en zal morgen een paar onder het zadel maken

helaas blijft een pracht hengst! 
haar voorbeentechniek tsja die had ik niet verwacht, omdat ik zelf een keer de dierenarts erbij heb moeten halen omdat ze ineens met een enorme pus bobbel tussen haar voorbenen had.
haha so sta je altijd weer voor een verrassing