Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sammie schreef:Winningmood? een van de betere veulenrapporten? Ik vind de rapporten van alle nieuwe jaargangen de laatste jaren allemaal behoorlijk rooskleurig. Zie ze daarom maar liever in het echt, als ik het kwpn moet geloven zijn het allemaal toppers van spruiten. Zie ik zeker alleen de slechte voorbij komen
Sammie schreef:Kunnen ze niet betalen
Citaat:Als je dan goed had opgelet bij het examen dan had je gezien dat hij die paar rotcenten méér dan waard is, dus zo hoog wordt er niet van de toren geblazen...
Citaat:Van Zhivago verwacht ik ook een goede collectie veulens, tenminste als ie niet al te veel van die matige merries hier op bokt te bedienen krijgt...
Gitta1977 schreef:Heb je je zinnen al gezet op Don Jovi dan? Of sta je nog open voor bijvoorbeeld Winningmood? Oscar? Twee fijne hengsten die aan je eisen voldoen, waarvan de eerste een van de betere veulenrapporten had van de afgelopen jaren...
Sammie schreef:Kunnen ze niet betalen
amaze schreef:Leuk voor Scandic en zijn ruiter....,maar wat vinden jullie nou van de combi Don jovi x Opium
misterA schreef:Veel te vaak zijn de adviezen voor de hengstenkeuze gebaseerd op teksten en
fotos van sites, terwijl ik de indruk heb dat er maar weinig bokkers de hengstenkeuringen
van zowel het KWPN als het NRPS bezoeken en evenmin de HC en de afstammelingen-
keuringen.
En vaak gaat het om merries die niet gedekt worden of niet geschikt zijn voor de fokkerij.
amaze schreef:Eerlijk gezegd vind ik Zhivago op stand niet bijzonder aansprekend ....
fokfanaat schreef:Ik vind Zhivago wel apart kwa afstamming, echt een heel apart goede moederlijn.
fokfanaat schreef:wat maakt een veel voorkomende combinatie nou uit, gaat er toch om een zo goed mogelijk veulen te fokken.
sprakeloos schreef:fokfanaat schreef:Ik vind Zhivago wel apart kwa afstamming, echt een heel apart goede moederlijn.
Eindelijk iemand die in merrielijnen denkt...
amaze schreef:Eh tja ; gevoelsmatig ,ik kan het niet goed uitleggen maar er zijn al zoooveel Krack's ,Ferro's en Flemmingh's en dan ook nog eens 2 van die hengsten in een afstammingdat wil ik gewoon liever niet .
Ferro is mijn favoriet en daar wil ik dan het eerst een uitzondering voor maken .Ik weet het het klinkt raar....
amaze schreef:Opium is een keur merrie en Z dr .Ze heeft imo geen echte tekortkomingen (alhoewel er nog veel aan haar beter kan) en dat is dus haar sterke punt . Tevens is het ook haar zwakte omdat ze ook nergens echt in uit blinkt.
![]()
De voornaamste eigenschappen die ik in een toekomstig vaderdier zoek zijn een aansprekend front,een sterke bovenlijn ,een sterke galop en een goed achterbeen gebruik iha.
Ook zou ik graag een kwa bloedlijnen passende hengst willen gebruiken.
Graag zou ik onderbouwde reacties zien...
fokfanaat schreef:wat maakt een veel voorkomende combinatie nou uit, gaat er toch om een zo goed mogelijk veulen te fokken.