Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sigrid1182 schreef:sidney is niet voor niets verkocht jongens....
en vdl stelde em niet voor niets voor in de witte bandages.....
Marijkeeee schreef:Timeless had dit jaar ook een paar hengsten die doorstroomden.. eentje mag nu meedoen aan het najaarsonderzoek..
Weet niet hoe hij precies fokt..

Pletje123 schreef:Ja die foto had ik ook gezien, maar dan zie je net niks... In de hoefslag stonden van het voorjaar verscheidene advertenties waar hij ook op stond en ik vond het steeds weer een mooi paard om te zien
Pletje123 schreef:kan het plaatje ook groter LJB?![]()
Dat is trouwens een andere foto die ik bedoel.. of is dat Timeless niet?
Pletje123 schreef:Maar ik wil graag wat meer zien dan alleen dat

sigrid1182 schreef:als je de rapportage dan niet bekijkt....
want hij had slechte cijfers op de beweging in draf.....
Onderzoekrapport (2003)
Tenerife is een betrouwbare hengst. De hengst heeft ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich voldoende bewerken. De stap is niet altijd zuiver, heeft voldoende kracht, maar mist schoudervrijheid en souplesse. De draf heeft een matige afdruk, zou meer ruimte en souplesse moeten hebben. De hengst blijft hoog in het kruis en zou het achterbeen meer moeten buigen. De galop is ruim, heeft ruim voldoende afdruk en een goede balans. De hengst heeft een matige aanleg als dressuurpaard en geeft zijn ruiter een voldoende gevoel. De hengst springt met ruim voldoende afdruk. Het voorbeen wordt voldoende gevouwen. De hengst zou beter moeten basculeren, maar de hengst opent de achterhand goed. De hengst beschikt over veel vermogen en lijkt voorzichtig. De hengst heeft ruim voldoende tot veel aanleg als springpaard en geeft zijn ruiter een ruim voldoende tot goed gevoel. Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
stap: 6
draf: 5,5
galop: 8
aanleg dressuur: 5,5
afdruk: 7,5
techniek: 7
vermogen: 8,5
aanleg springen: 7,5
maar hij schijnt toch heel leuk te fokken.....en wel met beweging....
zo zie je maar weer een rapport zegt ook niet alles....
Citaat:Dit rapport gaat over de hengst zelf, en niet over zijn nakomelingen.
Het kan ook andersom: een hengst die zelf super beweegt, hoeft die beweging niet door te geven
Dat hele rapport heeft namelijk niets met de kids te maken van deze hengst
sigrid1182 schreef:
timeless op ouder leeftijd gok ik....
sigrid1182 schreef:als je de rapportage dan niet bekijkt....
want hij had slechte cijfers op de beweging in draf.....
Onderzoekrapport (2003)
Tenerife is een betrouwbare hengst. De hengst heeft ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich voldoende bewerken. De stap is niet altijd zuiver, heeft voldoende kracht, maar mist schoudervrijheid en souplesse. De draf heeft een matige afdruk, zou meer ruimte en souplesse moeten hebben. De hengst blijft hoog in het kruis en zou het achterbeen meer moeten buigen. De galop is ruim, heeft ruim voldoende afdruk en een goede balans. De hengst heeft een matige aanleg als dressuurpaard en geeft zijn ruiter een voldoende gevoel. De hengst springt met ruim voldoende afdruk. Het voorbeen wordt voldoende gevouwen. De hengst zou beter moeten basculeren, maar de hengst opent de achterhand goed. De hengst beschikt over veel vermogen en lijkt voorzichtig. De hengst heeft ruim voldoende tot veel aanleg als springpaard en geeft zijn ruiter een ruim voldoende tot goed gevoel. Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
stap: 6
draf: 5,5
galop: 8
aanleg dressuur: 5,5
afdruk: 7,5
techniek: 7
vermogen: 8,5
aanleg springen: 7,5
maar hij schijnt toch heel leuk te fokken.....en wel met beweging....
zo zie je maar weer een rapport zegt ook niet alles....