[***] schreef:Eh, dat is al wel bewezen, gebruik de zoekfunktie eens.
Mij is altijd verteld dat het het niet doorgegeven word aan het veulen. Maar kan het ook fout hebben.
Ik wil gewoon zien wat voor veulen eruit komt.
Dat is toch niet zo gek?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Erfelijk of niet?? Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar de
erfelijkheid van zomereczeem, maar een duidelijk
antwoord is er nog niet. Er zijn dieren met
eczeem-ouders die geen eczeem hebben en dieren van
gezonde ouders die wel eczeem hebben.
De gevoeligheid voor eczeem zou erfelijk kunnen zijn ,
maar een kind van eczeem-ouders hoeft niet per
definitie die gevoeligheid te erven en als een dier
de gevoeligheid erft hoeft dat niet per definitie te
betekenen dat het dier eczeem krijgt, maar
de mogelijkheid is wel aanwezig , het ligt er aan wat de
oorzaak van de eczeem is bij de ouderdieren is .
Anne_GTI schreef:http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=130682
Maar goed dat de fokker van dit paard nooit naar adviezen heeft geluisterd en gewoon zijn eigen kop volgde.
Sammie schreef:Anne_GTI schreef:http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=130682
Maar goed dat de fokker van dit paard nooit naar adviezen heeft geluisterd en gewoon zijn eigen kop volgde.
Ooit wel eens van het spreekwoord "1 zwaluw maakt nog geen zomer" gehoord?
nathalie1980 schreef:Kun je nagaan hoe goed ze kan trixen. (al blijf ik de draf en galop bagger vinden)Pas heb ik een recente film/clinic van painted black gezien en wie durft te zeggen dat zijn draf en galop niet goed zijn, raad ik aan om een dagje bij Anky te gaan kijken.
PB wordt 10 jaar, zo behoorlijk jong vind ik dat nou niet hoor. Hij is iig uitgegroeid, dus wat dat betreft is de ontwikkeling puur rijtechnisch en bij fokken komt er ook een grote dosis natuurlijke aanleg kijken (en bij de rij natuurlijke aanleg voor draf en galop stond PB achteraan)Citaat:Houdt er rekening mee dat Painted Black nog behoorlijk jong is en dat alles nu steeds beter gaat ontwikkelen.
[***] schreef:een gelderse hengst op deze tuigmerrie geeft een gelders veulen, zowel qua type als papier.
nathalie1980 schreef:De fam. Uytert (hengstenhouderij) waar Painted Black van is. Hebben mij geadviseerd om Painted Black te kiezen, omdat hij goed bij onze merrie past. Wat je het beste kan doen is zelf een hengstenhouderij bellen om te vragen of zij kunnen kijken welke hengst bij jou merrie past. Desnoods bel je meerdere dekstations op en vertel je wat je doel is.
[***] schreef:Hoe kom je daar bij? Het is een type fokkerij geworden. Je kan er met een hele hackney nog heen als het op een gelder lijkt.
Suzanne F. schreef:nathalie1980 schreef:De fam. Uytert (hengstenhouderij) waar Painted Black van is. Hebben mij geadviseerd om Painted Black te kiezen, omdat hij goed bij onze merrie past. Wat je het beste kan doen is zelf een hengstenhouderij bellen om te vragen of zij kunnen kijken welke hengst bij jou merrie past. Desnoods bel je meerdere dekstations op en vertel je wat je doel is.
Ze adviseren uiteraard altijd hun eigen hengsten. Tuurlijk zegt van Uytert dat PB goed past.
Als iets niet moet doen voor objectief advies is het een hengstenhouderij bellen.

Suzanne F. schreef:Ik geloof niet dat als jij Van Maanen of Nijhof gebeld hebt, dat die PB aanraadde..
Dat zal alleen Van Uytert gedaan hebben. De overtuigingskracht, aardige woorden etc etc, allemaal de kracht van een hengstenhouder en de laatste is daar gewoon erg goed in.
Ik ben blij dat ik zelf kan kiezen welke hengst ik gebruik. Als ik dat aan een hengstenhouder vraag krijg ik nooit objectief advies.