Hengstenkeuze Cachet L x Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 12:37

xmarliez schreef:
Mijn merrie heeft wel een iets wat traag achterbeen maar ze lijkt dat niet door te geven vandaar dat ik Mclaren in mijn hoofd heb. Want hij lijkt dat ook niet echt door te geven. Maar blijft toch altijd spannend hoe het uitpakt natuurlijk.
@Babootje, thanks voor je input! Ik heb voor nu echt alleen of For Ferrero of McLaren op het lijstje. En daar ga ik niet meer van afwijken haha want voor ik het weet staat ze alweer hengstig en heb ik stress :')

Heel verstandig. En allebei een goede keuze. Maarrrr...als jouw merrie een beetje een neerwaartse romp meegeeft dan zou ik McLaren doen.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 17:05

Beide nakomelingen hebben geen neerwaartse romp (vind ik zelf haha)
Dit is haar 3 jarige zoon van For Ferrero

En dit haar dochter van Toto Jr (filmpje is van vorige jaar toen was ze 5 en 3 maand na de geboorte van haar 2e veulen dus nog een beetje slap :D )

Foto als 4 jarige
Afbeelding

janderegelaa

Re: Hengstenkeuze Cachet L x Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 22:01

De eerste heeft wel meer een neerwaartse romp dan de 2e. En ik zag het ook bij het vosveulentje vandaar dat ik het zei. Wel prachtige paarden hoor maar dat is wat me opviel.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 22:16

Oké bedankt voor de toelichting! Ik neig nu nog meer naar Mclaren dus dat gaan we dan maar gewoon proberen :D

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 22:27

Leuk! Succes!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 23:32

Ik vind die vos FF wel heel aansprekend, mooi veertje heeft hij in het lopen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 00:08

Heel fijn in balans lopend en fijn gereden de For Ferrero.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 00:38

Ik vind de Toto beter als we het toch over balans hebben.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 06:50

Ja de FF is op dat filmpje natuurlijk pas net een maand zadelmak en de Toto al wat langer maar beide hebben mij nooit teleurgesteld in het hebben van natuurlijk balans. De FF loopt echt wel met veel gemak vind ik (geeft ook echt een fijn en ongecompliceerd gevoel zowel in beweging als in karakter). De Toto is een echte merrie en een laatbloeier. Wordt dit jaar 6 maar begint nu pas een beetje in het werk te groeien. Heeft ook lang geduurd om daar echt een connectie mee te krijgen in het rijden want ze is erg eigenzinnig. Maar als ze het eenmaal doet geeft ze wel echt een wauw gevoel. Maar Toto blijkt wel meer laatbloeiers door te geven had ik ergens gelezen.

Ik hoef ook niet een hengst erop die mega bewegingen oid doorgeeft want het wordt toch een rijpaard voor mezelf en ik fok ze zelf op, maak ze zelf zadelmak en rij ze zelf verder door dus een beetje een makkelijk en ongecompliceerd karakter is dan wel erg wenselijk. Dus de focus in mijn fokkerij ligt vooral daar op.

Maare leuk om te lezen wat jullie van de paarden vinden hihi <3

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:18

En ik vind het ook leuk om jouw hengstenkeuzes te volgen.
Zowel FF als Toto jr. staan bekend als goede tot zeer goede bewegers, zowel van hen zelf als hun nakomelingen.
Echter voor karakter wordt wel eens een kanttekening geplaatst, met name bij Toto.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 22:14

Ja mijn Toto is ook niet perse de aller makkelijkste (onder het zadel, aan de hand wel echt top braaf met alles). Maar ze is geen lastpak, ze is gewoon sensibel en moeilijk van vertrouwen en daar bovenop ook nog eens zelfverzekerd en dat zorgt ervoor dat ik veel geduld moet hebben. Het is geen paard die je even snel naar een bepaald niveau rijdt mede door dat karakter. De FF heeft een bijzonder makkelijk karakter :D