Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cp112 schreef:Dan heb je een half broertje van de mijne.
Overigens sorry, maar het hoofd van de jouwe vind ik niet mooi. Maar Drum Was dan ook een vanner type. Deze hebben grote (paarden) hoofden. Bij de vanners is ook een ramsneus toegestaan .
. Maar je mag der hoofd niet mooi vinden hoor, ieder zijn ding. Ik hou van groot
. Maar ze heeft het hoofd van der moeder,niet van der vader. Marjolijntje schreef:safina schreef:Dat vraagt om een foto! Niet om over te zeuren hoor. Maar als ik Google op plaatjes van deze kruising, zie ik allemaal dieren die uit verhouding zijn. Lange, weke ruggen, korte halsen, ontiegelijk grote hoofden... En het lijkt me oprecht leuk om te zien dat zo'n kruising soms ook wel mooi lukt.
Als veulen:
[ [url=m/4pNY5P.jpg]Afbeelding[/url] ]
4 jaar oud:
[ [url=m/YxxwCO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Papa is Drum, wel bekend in de tinker wereld.
janderegelaa schreef:Marjolijntje schreef:Betere foto heb ik niet, ze is hier pas een maand of 2 onder het zadel. Vandaar de beugelriem om der hals.
[ [url=m/dHi50P.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar zal stoppen met foto's, want dit is niet ontopic. Sorry ts.
Dankjewel voor het delen!

Mariett schreef:Eventueel zou een schimmel PRE ook wel kunnen. Barok type, en schimmel. Alleen ik weet niet of dat is wat je zoekt

.
Roodvos schreef:Mariett schreef:Eventueel zou een schimmel PRE ook wel kunnen. Barok type, en schimmel. Alleen ik weet niet of dat is wat je zoekt
Ik vind dit helemaal geen rare suggestie, kruisen met een ander barok warmbloed ras/type. Naast de meer bekende Lusitano en Andalusiër zijn er nog de minder bekende Knabstrupper en Frederiksborger.
Bij Moravita staat een Lusitano schimmel, en ook een palomino Frederiksborger.
http://www.moravita.com/wordpress/wp-co ... -20151.pdf
Met palomino heb je 50% kans op een veulen met een verdund kleurtje: palomino, valk of smooky, afhankelijk van wat de hengst precies draagt genetisch.
Knabstrupper wordt hier genoemd, dat zou ook nog kunnen. Dan zou ik kijken naar een (few spot) appaloosa, dan maak je kans op een veulen met stippeltjes (als je dat leuk vindt). Maar die zul je niet naast de deur vinden.
Missbambie schreef:Marjolein zo zien je dat het ook wel goed uit kan pakken.
Marjolijntje schreef:Maar wat dat betreft blijft fokken altijd gokken. Je kan de beste paarden samenbrengen, op papier, met bewezen nakomelingen etc. En alsnog kan er een gedrocht uitkomen, om maar even bot te zeggen.
maar zal denk ik nooit veel schelen. Dr Nagel verwoordt het altijd wel mooi: 'breed equal to equal'. Een hengst moet kleine dingen toevoegen/verbeteren maar als je je merrie compleet wilt veranderen moet je met een andere merrie gaan fokken
persoonlijk zou ik eerder kiezen voor een barock pinto, vanwege dat 'equal to equal' dus. Naar mijn idee liggen tinker en Fries net even te ver uit elkaar. Maar zoals gezegd: mijn research beperkt zich tot de arabs.
Marjolijntje schreef:Maar wat dat betreft blijft fokken altijd gokken. Je kan de beste paarden samenbrengen, op papier, met bewezen nakomelingen etc. En alsnog kan er een gedrocht uitkomen, om maar even bot te zeggen.