Advies hengstkeuze appaloosa C pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 19:28

Peterina schreef:
Nougat is (dacht ik) geruind.

@Cayenne ... zijn vader was ggk bij het RBP dus heeft het veulen van een ggk hengst recht op inschrijving in die Stamboek (is trouwens EU Wet). Trouwens stamboek is niet alleen voor palomino's ;)

Wat ik me dus wel afvraag...In het reglement staat dat een hengst een andere kleur mag hebben en toch op de keuring toegelaten wordt als hij drager van het creme gen is. Maar dat heeft hij toch niet!? Is dat getest? Art. 3.1 laatste regel.
Afbeelding

lailapri

Re: Advies hengstkeuze appaloosa C pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:33

Keona onzin of niet als je een goedgekeurde hengst wilt fokken is dit niet altijd makkelijk. Bij het nas zijn al andere regels als het nrps maar nrps heeft al heel wat hengsten. Nieuw bloed is leuk maar het moet wel wat toevoegen. Hoeveel hengsten per jaargang halen nu helemaal de eindstreep en daarna de andere testen? Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar de kans wordt er niet groter op met de onbekende afstamming van de moeder. Wel iets om bij stil te staan, waar fok je voor en wat is dan realistisch dekgeld om uit te geven.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:27

lailapri schreef:
Keona onzin of niet als je een goedgekeurde hengst wilt fokken is dit niet altijd makkelijk. Bij het nas zijn al andere regels als het nrps maar nrps heeft al heel wat hengsten. Nieuw bloed is leuk maar het moet wel wat toevoegen. Hoeveel hengsten per jaargang halen nu helemaal de eindstreep en daarna de andere testen? Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar de kans wordt er niet groter op met de onbekende afstamming van de moeder. Wel iets om bij stil te staan, waar fok je voor en wat is dan realistisch dekgeld om uit te geven.

Wie heeft het over een ggk hengst fokken

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 22:08

Het ging over de mogelijkheden van de veulens :D.

Ik heb inmiddels bericht over de arabische appaloosa van het BAPS stamboek. Deze dekt helaas niet via KI. Zo mijn eerste indruk vind ik hem wel erg mooi!

Maar als ik het goed heb begrepen heeft deze hengst zijn vader als onbekend op papier heeft staan (vader zonder papieren)? Maar dit vraag ik voor de zekerheid nog even na. De dekvoorwaarden zijn wel erg gunstig verder.
Ik weet trouwens ook nog niet of het NAS dekbonnen accepteert van het BAPS? Dit moet ik nog navragen.

Afbeelding

Wel heel fijn dat er zo snel een antwoord komt van de eigenaar! Van sommige hengsten waar ik naar geïnformeerd heb krijg ik gewoon helemaal geen reactie...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:50

Manda schreef:
Het ging over de mogelijkheden van de veulens :D.

Ik heb inmiddels bericht over de arabische appaloosa van het BAPS stamboek. Deze dekt helaas niet via KI. Zo mijn eerste indruk vind ik hem wel erg mooi!

Maar als ik het goed heb begrepen heeft deze hengst zijn vader als onbekend op papier heeft staan (vader zonder papieren)? Maar dit vraag ik voor de zekerheid nog even na. De dekvoorwaarden zijn wel erg gunstig verder.
Ik weet trouwens ook nog niet of het NAS dekbonnen accepteert van het BAPS? Dit moet ik nog navragen.

[ Afbeelding ]

Wel heel fijn dat er zo snel een antwoord komt van de eigenaar! Van sommige hengsten waar ik naar geïnformeerd heb krijg ik gewoon helemaal geen reactie...

Ja kk vond het ook een erg mooie hengst en ook niet zo duur

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 08:53

Nou mevrouw is nu hartstikke hengstig dus wordt tijd voor een keuze!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 12:58

Dan moet je snel zijn in laden en dekken hihi

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:01

Volgens mij was KI de bedoeling ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:08

Moet het ook een hengst zijn die ki doet de appaloosa die als laatste staat doet dat bv niet

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 15:12

Ja moet inderdaad echt via ki kunnen. Ze staat in bruikleen bij de ponyclub en wil haar daar laten staan. Ze hebben ook allerlei activiteiten gepland staan dit jaar met haar. Dus zo is de afspraak.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:02

Toch een du bois? Hele goede service...

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 20:25

Ik ga de hele avond nog rondneuzen of ik er een vind waar ik direct ja bij heb... Ik twijfel nu nog teveel. Ik wil een goede rijpony maar ik wil ook een showpony en vind een arabisch uiterlijk gewoon ook echt heel erg mooi en de meeste kans daarop heb ik met een volle arabier maar ook die is niet makkelijk te vinden zoals ik hem zoek....

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:34

Ik ben zelf erg fan van Yanour Hayati.. Helemaal voor kruisingen. Zijn eerste nakomeling heeft prachtig veel type.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 20:35

Heb je een link naar de stal waar hij ter dekking staat :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:39

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:42

Mocht je helemaal iets anders willen, ik heb nog een NAS hengst staan, 4 jaar nu. ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 20:42

Ooo ja die had ik inderdaad op bokt ook al gezien als het goed is! Mooie hengst en nette prijs. Maar er is nog niet zoveel bekend hoe hij doorfokt begrijp ik?

Weet je nog meer arabische hengsten die ik kan bekijken?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 20:44

KimD schreef:
Mocht je helemaal iets anders willen, ik heb nog een NAS hengst staan, 4 jaar nu. ;)

Wat bedoel je met helemaal iets anders? Mabelle is NAS en heb zelf twee goedgekeurde NAS hengsten staan :D, wat voor hengst heb jij dan?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:51

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:52

Nee dit is zijn eerste nakomelingen. Hij heeft wel een erg mooie pedigree.

Andere hengsten die je kan bekijken ehm, misschien

Elandro d'Apdeco

Djamal Bahir

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 20:58

Het is wel een heel mooi veulen ja, maar de moeder zal daar vast ook veel aan hebben bijgedragen :D

Ik zal die andere eens bekijken!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 21:10

Djamal bahir is ook een erg mooie hengst, lijkt ook goede bewegingen te hebben! Weet je of dat dekgeld 850 euro ook voor niet arabische merrie's geldt? En hoe zijn zijn nakomelingen?

Welk type Arabier heeft nou eigenlijk ook echt die hele dishy hoofdjes en geven dat ook goed door? Ik zoek uiteraard niet alleen dat, maar het totaalpakket, ik wil gewoon alles :D

Nog contact gehad over spot on sa, maar die 1400 euro geldt ook voor niet arabische merrie's, helaas, vind ik echt te duur voor deze merrie.... Als ik nou een arabische merrie had. Maar het is gewoon een te goede / te dure hengst voor op deze merrie.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:12

Waarschijnlijk is het voor andere rassen een stuk goedkoper. Nakomelingen weet ik verder niks over.

Egyptische Arabieren hebben in mijn ogen de mooiste hoofdjes :D Ik heb je al eerder

Rothenberg Arabians gelinkt volgens mij

je hebt ook nog Flaxman Arabians in België

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:15

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:20