Fokt ook pony-achtig maar in dit geval is dat misschien heel zo gek nog niet
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Fokt ook pony-achtig maar in dit geval is dat misschien heel zo gek nog niet

ik vraag me eerlijk gezegd af of Marc wel ter dekking staat voor andere rassen maar dan nog zal het geen geinig prijsje zijn.

Marwan zelf deed de laatste keer dat ik keek nog 30000 dollar dekgeld
tamary schreef:Apart kleurtje is verkooptechnisch zeker een pre, maar met een overschot aan palomino en valk zou ik dan voor een zwarte hengst kiezen. Ook de kleurtjes markt kent verzadiging. Voor de veiligheid van de merrie wil je de hengst max. 15cm groter hebben (ivm maat veulen in de baarmoeder en voor kunnen drinken daarna).
Omdat je voor de verkoop wil fokken zou ik een gangenhengst mits die ook op een niet gangen merrie gang doorgeeft zeker niet laten staan.
Robynn schreef:tamary schreef:Apart kleurtje is verkooptechnisch zeker een pre, maar met een overschot aan palomino en valk zou ik dan voor een zwarte hengst kiezen. Ook de kleurtjes markt kent verzadiging. Voor de veiligheid van de merrie wil je de hengst max. 15cm groter hebben (ivm maat veulen in de baarmoeder en voor kunnen drinken daarna).
Omdat je voor de verkoop wil fokken zou ik een gangenhengst mits die ook op een niet gangen merrie gang doorgeeft zeker niet laten staan.
Het veulen past zich aan aan de baarmoeder, dus technisch gezien zou ze ook voor een grotere hengst kunnen kiezen
Ik heb niet zoveel kaas gegeten van kinderpony's in de sport, maar als dat het doel is zou ik me ook echt daarop richten. Welke pony's blinken uit in de sport (welke tak?) en welke eigenschappen zijn daar kenmerkend voor? Welke lijnen zitten daar achter en welke vader dieren (richt me dan nu even op vaderdieren omdat Blue haar afstamming onbekend is) vererven deze eigenschappen? Ik ben zelf niet heel erg fan van fokken voor de verkoop, is misschien persoonlijk omdat er zo vaak gedacht wordt dat er wel even veel winst gemaakt wordt bij de verkoop van zo'n veulentje. Weet wel dat dat bij jou absoluut niet het geval is, maar ik zou ook wel rekening houden met de kosten en of het uiteindelijk rendabel is. Natuurlijk is het hobby en de één geeft het uit aan dure spullen, de ander aan een dekking. Vind het heel goed dat je zoveel verschillende opties in gedachten hebt, misschien heel banketstaaf maar ik heb toch het idee dat er al zoveel "leuke pony's" rondlopen en er genoeg te koop staan, zou voor mij een reden zijn om er echt goed over na te denken (bedoel dat niet persoonlijk hoor, gewoon in het algemeen mijn idee van fokken) Ben benieuwd wat het gaat worden!
en het stokmaat verschil dat was natuurlijk muv mini's en shetjes
en bij paarden ligt het zelfs nog hoger. Maar dat is een andere discussie en elke veearts en fokker heeft er zijn of haar eigen ideeën.