Even wat ervaringen horen.... welke Springhengst??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoogendroog

Re: Even wat ervaringen horen.... welke Springhengst??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:44

Fijn karakter: Tangelo van de Zuuthoeve! En springen kunnen ze ook nog.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:10

Een ongecompliceerde hengst? Moet je Tangelo van de Zuuthoeve pakken. Geeft goede galoppade door, verbetert wat op de beweging, maar de nakomelingen worden zadelmak geboven, zo stond beschreven in het artikel over hem in de IDS een paar jaar terug.

Ik heb er zelf een jonge merrie van lopen die wordt nu professioneel klaargemaakt voor de sport. Zelf gefokt, en ik ga de moeder ervan nu weer met deze hengst laten insemineren. Ik ben erg tevreden over het resultaat. De dochter is zoveel evenwichtiger dan de moeder!

larahartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:13

Unaniem, heeft echt een TOP karakter. Heb er zelf ook 1 van unaniem. Ook super springkwaliteiten en het fijnste paard waar ik ooit op heb gereden.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:15

Wij hebben een Zambesi, geeft wel vaak stekelharige veulens en bij ons een wildkleurige en aangezien jou merrie ook veel wit heeft...
Geeft een erg nuchter karakter door! En top spring kwaliteit, met veel vermogen.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:18

Weet niet of hij al genoemd is, heb niet heel het topic doorgelezen (enkel de eerste 3 pagina's), maar ik ben helemaal weg van Emerald!
Weet alleen niet hoe zijn karakter in de omgang is.

Edit: Hij is wel een BWPer, weet niet of je echt binnen het KWPN stamboek zou willen blijven.

PS: Non Stop en zijn nakomelingen zijn in de omgang wel echt super! Ik heb ze zelf een aantal keren in de hand gehad en meegemaakt op stal en tijdens hun trainingen.
Laatst bijgewerkt door Roweentje89 op 18-02-14 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:18

Een wildkleurige? Watvoor merrie heb je dan?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:51

dynara schreef:
Wij hebben een Zambesi, geeft wel vaak stekelharige veulens en bij ons een wildkleurige en aangezien jou merrie ook veel wit heeft...
Geeft een erg nuchter karakter door! En top spring kwaliteit, met veel vermogen.

Stoer toch als ze stekelharig of wildklemmen krijgen. Weer eens wat anders dan normaal haha.
Maar snap dat niet iedereen er van houd !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 07:31

Wildklemmen? Wat voor kleur is dat? :+

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:13

Haha sorry typfoutje. Mijn mobiel maakte dat woord er van :P

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:22

Gewoon de telefoon pakken en team Nijhof even bellen. Desnoods (mocht dat een mogelijkheid zijn) je merrie opladen en daar laten zien. Ze hebben daar genoeg dieren staan die je vast wel aanspreekt. http://www.team-nijhof.nl/apps/hengsten.php

Succes met je keuze.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:42

Team Nijhof zal, net als de meeste hengstenhouders, een van de eigen hengsten aanraden. Niet bepaald onafhankelijk advies dus.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:46

Ik weet niet of hij nog dekt, maar ik zie toch wel heel veel brave Tenerife nakomelingen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:26

Tenerife staat al jaren in de USA.

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 13:13

Wij hebben een Tenerife op stal staan. Een heel speels maar suuuuper lief beest! En gangen om van te smullen.

Binnenkort gaan we naar VDL om eens te babbelen. We maken een filmpje of nemen inderdaad eventueel de merrie mee. Dat is allemaal geen probleem. Ik heb inderdaad bij Nijhof ook aantrekkelijke hengsten gezien en misschien dat we daar ook nog eens langs gaan.
Ze hebben groot gelijk om hun eigen hengsten te promoten. Daar verdienen ze per slot van rekening mee. Wij hebben ook een eigen bedrijf (geen paarden hoor, maar het bedrijf bestaat al 111jaar!) en dus snap ik deze denkwijze wel.

We staan hier gelukkig erg nuchter in en hebben een eigen idee over hoe en wat. Maar de kennis ontbreekt en we laten ons eerst graag informeren door de ervaren garde en trekken daarna onze eigen conclusie. :)

Ik moet zeggen dat alle reacties HEEL erg fijn zijn en dat we hier ook heel erg veel aan hebben.

DANK!!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:20

Kijk anders even in het centrale topic voor alle hengstenshows ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:04

Indoctro's vind ik hele fijne wakkere en werklustige paarden en vaak kunnen ze goed bewegen.
Ukato ken ik maar 1 nakomeling van en dat is bepaald geen makkelijke haha, maar misschien komt die wel uit een lastige moeder; geen idee! ;)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:12

Wij hebben zelf een nakomeling van Biscayo staan, maar die is nog niet onder het zadel. Maar wel een heel leergierig, stokbraaf en vriendelijk dier voor bijna 3 jaar. Biscayo staat ter dekking bij Tewis & Van Kooten, die ook binnenkort hun hengstenshow hebben.

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 16:24

Even een kleine update:

Vandaag zijn we naar VDL geweest. ONTZETTEND fijne hengsten daar gezien. En natuurlijk erg prettig om te zien waar ik mn merrie straks naar toe breng. (K wil wel dat mn beessie er fijn bij staat natuurlijk :D )

Dit hadden we ook bij de dekking van Lord Leatherdale gedaan.
Eerst er naar toe en even kletsen en rondkijken.
Mn gevoel heeft me hier nog nooit in de steek gelaten.

Bubalu kwam uiteindelijk ook ter sprake. Deze hengst bleef nog steeds in onze top3. VDL vond de combi ook wel passend.
Het is dan zo heerlijk als alles relaxt gaat en Jur Vrielink gewoon gebeld wordt of er een stel mensen even naar Bubalu mogen komen kijken.

En zo ging het. Na de koffie HOP in de auto op naar Holwierde. :D

Eenmaal daar................. HELEMAAL VERLIEFD!!! <3

WAT EEN GAVE, BRAVE, MOOIE, ATLETISCHE HENGST!

Bubalu overtrof werkelijk alle verwachtingen. Dit is nou PRECIES de hengst waar wij naar op zoek waren.

Ik kan niet wachten totdat we onze eigen mini-Bubalu mogen ontmoeten!!! *\o/*

Dank jullie allemaal voor de tips en het meedenken!!! Dit heeft waanzinnig geholpen!!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:27

Uiteraard vond VDL die combinatie passend. Zij moeten ook eten :+
Maar Bubalu is een fijne hengst en Vrieling een hele aardige en gewone vent :j

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:43

Ooh heel gaaf! Bubalu is echt een fantastische hengst! Wanneer gaan jullie haar dekken?

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 19:16

We hadden al besloten om bij VDL de hengst te kiezen Cayenne. Dus het verkooppraatje om de hengst bij hun te kiezen was al niet meer nodig. Het was enkel wel fijn dat zij dezelfde hengst adviseerden als die op ons wensenlijstje staat. Toch een stukje bevestiging zeg maar.
T was erg gaaf om de hengst in z'n normale doen te zien. Hij klopte helemaal! :)
En inderdaad Vrieling is een ontzettend aardige en gewone vent. Het was geen probleem om even langs te komen en hij nam ook rustig de tijd zodat we Bubalu konden bewonderen.

Chantalboes: Ik wil inseminatie in April starten. Een maart-veulen vind ik vroeg zat. Spannend weer! WOEIII!!!! :D

laantje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:41

Hoi Mimmetje,

Jammer om te lezen dat je vindt dat Numero Uno vervelende karakters doorfokt.
Mijn ervaring is anders.
Ik heb uit mijn Haarlem x Ramiro 2 Numero uno's een 6-jarige ruin en een 5 jarige merrie. Allebei paarden met een super karakter, zeer werkwillig en heel fijn te rijden, Daarbij heeft de ruin heeft 3 gangen en heel veel vermogen.
Het karater van mijn merrie (Haarlem x Ramiro) is dominant, toch onder het zadel vluchtgedrag vertonen en vaak eenkennig. Echter al haar nakomelingen zijn brave paarden met een super karakter.
De 6-jarige Numero Uno:

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 22:14

Hoi Laantje98

Wat fijn om te lezen dat jij goede ervaringen hebt met nakomelingen van deze hengst.
Het fokken blijft gokken en van 2 braafste karakter zou je ook maar zo een een draakje kunnen krijgen en visa versa.
Alle nakomelingen die ik heb gezien waren erg lastig en vandaar dat onze keuze niet op Numero Uno is gevallen.

Ik wens je heel veel plezier met jouw Numero Unootjes! :)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:30

En? is het allemaal gelukt? ik hoop dat je een leuk veulen hebt gekregen dit jaar.

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 23:21

Hoi Carika,

We hebben een raar jaar achter de rug. Mn merrie werd maar niet drachtig, en zelfs alle onderzoeken konden niet aanwijzen waarom het niet wou lukken.
Tsja, soms heb je dat. Moeder natuur laat zich niet dwingen ;)

Gelukkig kregen we vandaag uitslag van de eerste scan, en AGLONA IS DRACHTIG VAN BUBALU VDL!
JEEEEEEEJ!

Ben helemaal in de wolken en eigenlijk voelt het nog heel onwerkelijk allemaal na zo lang te hebben geprobeerd.
Maar als alles goed blijft gaan verwachten we volgend jaar mei een nieuw veulentje! <3