ik wil een bont veulen!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GJ9

Re: ik wil een bont veulen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:45

Ik vind het meer een zwaar rijpaard dan een Gelderse. Te korte hals, hellende croupe. Vind hem te hoog in het kruis en een weinig aansprekend front.
Totaal niet mijn type.

TS, al wat verder in je zoektocht?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:12

GJ9 schreef:
Ik vind het meer een zwaar rijpaard dan een Gelderse. Te korte hals, hellende croupe. Vind hem te hoog in het kruis en een weinig aansprekend front.
Totaal niet mijn type.

TS, al wat verder in je zoektocht?

En dat baseer je op een foto? Of hebt je de hengst al in levende lijf gezien?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:21

Dat baseer ik op bovenstaande foto, die ook wordt aangevoerd om te zeggen dat de hengst een Gelders veulen op zou kunnen leveren.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:31

Zelf vind ik het een vreselijk foto van deze anders mooie hengst. Adhv deze foto zou ik hem ook nooit nemen en zelf niet een beoordeling over willen doen. En ja, ik heb hem in het echt gezien. :D

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:38

Heb ook nog even andere foto van hem opgezocht op de barock Pinto site, daar zie ik de korte hals en hellende kruis wel terug, weinig lengte in het lichaam, maar hoog in het kruis zie je daar niet nee.

Maar inderdaad kan je ze het allerbest in het echt zien, foto's geven niet het meest realistische beeld.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:52

Dit is niet Ceasar he! Het is zijn vader.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 13:05

Ooh haha. Ik vond hem van de ene kant al beduidend witter dan van de andere kant.

Dan is Ceasar knapper dan zijn vader op de foto's die ik heb gezien, maar nog steeds niet mijn smaak.

Denk dat je met een goede Gelderse hengst een beter sportpaard fokt iig.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 13:36

GJ9 schreef:
Ooh haha. Ik vond hem van de ene kant al beduidend witter dan van de andere kant.

Dan is Ceasar knapper dan zijn vader op de foto's die ik heb gezien, maar nog steeds niet mijn smaak.

Ik denk dat je met Ceasar juist een heel goed allround sportpaard fokt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:22

Mooie hengst die ceasar!! en garantie op bont. Ceasar komt uit een zeer beste merrie van Ferro.
De hengst Castor en remmy hebben een sprekend gelderstype/ tuigtype.
Kan natuurlijk ook onze hengst aanraden, had ik al gedaan, maar die is het komende jaar niet beschikbaar voor fokkerij.
Maar als je volgendjaar toch voor een gelderse kwpn ggk gaat, ben je pas 2 jaar later toe aan de keuze voor een bonte, het aanbod kan dan anders zijn, tevens zou ik eerder een bont veulen kopen, je kunt dan ook een mooi getekend veulen nemen, als je zelf fokt, is dat altijd nog maar afwachten. Succes :D ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:38

Hebben Castor en Remmy nu een Gelders type, een Tuigtype of zit het er tussenin? Want Tuigtype en Gelders type is niet(meer) hetzelfde.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 13:51

Net de hengsten erbij gezocht. Remmy heeft in de 3e generatie Zakerno bloed en is Tuigpaard gefokt. Zou ik dus niet doen voor deze merrie.

Castor zou dan nog wel gaan om een bonte te fokken maar bij de Gelderse kan je er niks mee.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 17:37

NatasjavE schreef:
Net de hengsten erbij gezocht. Remmy heeft in de 3e generatie Zakerno bloed en is Tuigpaard gefokt. Zou ik dus niet doen voor deze merrie.

Castor zou dan nog wel gaan om een bonte te fokken maar bij de Gelderse kan je er niks mee.

Gerlinus x Samber x Ahoy niet!?

Buiten dat weet je natuurlijk niet zeker of je een bonte krijgt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:59

Nee, dat is niet mijn bloed Jan. Zowieso zie ik het bloed van Ahoy niet graag. Samber,..tja. Echt geen verkeerde hengst maar wel met Pericles XX die ze juist niet braaf gaf. Gerlinus.. Ja das Groningerbloed. Ik heb zijn broer Terlinus goed gekent. Hij liep onder Arnoud Dobber bij ons in de kring en ik had les van Arnoud en mocht Terlinus vaak uitstappen.(als meiske van 12) Terlinus was een mooie imponerend paard. Geloof me, Gerlinus is leuk maar kan niet in de schaduw staan van Terlinus.

En als hij het voor andere Gelderse fokkers wel zou zijn zouden ze hem wel pakken.

Eerlijkheid gebied te zeggen dat zijn kleur niet mee helpt...bont en zeker zwart bont is niet een Gelders dingetje. Ze proberen ons zwart wel door de strot te duwen( Special D en Wynton als hengsten advies) maar vos is nog steeds populair bij de Gelderse fokkers.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:57

Dus eigenlijk is het gewoon je eigen mening dat je er bij de Gelderse niets mee kunt?

Samber geeft ze in de regel heel braaf hoor, alleen wel met karakter.

Ellis_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 23:14

Persoonlijk vind ik de hengst Ceacar niet mooi! en zou hem ook niet zo snel voor mijn merrie uitkiezen! heb al wel hele mooie bonte hengsten in het buitenland gezien!!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:05

Ellis_1990 schreef:
Persoonlijk vind ik de hengst Ceacar niet mooi! en zou hem ook niet zo snel voor mijn merrie uitkiezen! heb al wel hele mooie bonte hengsten in het buitenland gezien!!

Je moet niet kijken naar de hengst maar naar zijn nafok.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 00:20

Weet je zeker dat je kleur als je eerste selectiecriterium wilt hanteren...?

Ellis_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 07:04

dat is niet mijn eerste doel daarom kijk ik ondertussen ook gewoon naar gelderse hengsten!
en nee ik wil geen bont veulen kopen want ik wil een veulen van mijn merrie!!

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:02

Ellis_1990 schreef:

Heb je de hengsten in het echt gezien, of gewoon van de foto?
In Nederland staan enkele mooie bonte hengsten van een kwaliteit die je van een sportpaard mag verwachten ;)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:12

GJ9 schreef:

Paps is ook al 21. :D Je kunt beter kijken naar zijn nakomelingen. Foto's van nu geven geen realistisch beeld.

Ellis_1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 19:08

Heb je de hengsten in het echt gezien, of gewoon van de foto?
In Nederland staan enkele mooie bonte hengsten van een kwaliteit die je van een sportpaard mag verwachten ;)[/quote]

Ik hoef geen sportpaard :o
wil gewoon een leuk allround paard waar ik net zoals bij mn merrie echt alles mee kan!!!
en een paar hengsten heb ik gezien in Engeland en Frankrijk in mijn vakantie!
En sommige van de foto!
maar ik ben mij nou aan het orienteren! ik heb er geen haast mee!
ik snap dat ik niet eeuwen kan wachten met het fokken van een veulen maar over 2 jaar word ze 15 en dan wil ik
haar laten dekken/insemineren.
Ik heb ook nog draagmoederschap overwogen maar dan ga ik mij helemaal scheel betalen en ik heb helaas geen geldboom in de tuin staan!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:55

Joh, dek die merrie met Ceasar. Je krijgt een sowieso een leuk veulen, sowieso bont en KWPN papiertje.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:39

janderegelaa schreef:
NatasjavE schreef:

Gerlinus x Samber x Ahoy niet!?

Buiten dat weet je natuurlijk niet zeker of je een bonte krijgt.

Heb castor zelf 2 keer gebruikt 2 keer mooi bont. Merries geen bont in de stam. Eigenaar heeft stal dicht bij ons. In de stallen bij hem stonden ook alleen maar goed getekende bonte veulens. Mocht je in Castor geinterreseerd zijn , kijk in het topic van Gitana , veulentje van hem.

idojacobs1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:47

Wij hebben dit jaar de bonte hengst james bont junior ter dekking staan hij is voor 85 % gelders en hij is nu bij ons in training het lijkt meer dan goed zowel in springen als in de dressuur.
Ido Jacobs 06-53832963

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:03

idojacobs1 schreef:
Wij hebben dit jaar de bonte hengst james bont junior ter dekking staan hij is voor 85 % gelders en hij is nu bij ons in training het lijkt meer dan goed zowel in springen als in de dressuur.
Ido Jacobs 06-53832963

Is het seizoen niet voorbij Ido? ;)