hengstkeuze gelderse merrie evt. dressuur hengt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeA

Re: hengstkeuze gelderse merrie evt. dressuur hengt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:25

Ik vind 165-168 een prima maatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:51

En ik heb een Chablis x Vitens en die is helemaal niet lang in de rug, ik vind Chablis zelf ook niet. De kans dat die Zep Upperville genen elkaar pakken is denk ik kleiner dan dat het niet het geval is. Zo kan je nooit een keuze maken. Idem met de maat, waar je ook mee dekt je weet van te voren nooit hoe groot of klein het wordt.

ingeeusa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 23:38

Klopt helemaal mee eens heb hier ook een volle broer en zus staan. De een Amper 1,65 de andere dik 1,74. wat ik bedoelde te zeggen was dat ik niet specifiek wil vergroten! En de keuze voor danser komt niet bij mij vandaan maar bij mijn schoonpa! Zelf zou ik eerder naar chablis of rijpaard kijken. Koss vrij is geen perse must maar als t zonder Kan Liever wel waarom? Omdat net als jazz Dr Al zo veel.van rondloop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:27

Er lopen er niet voor niks zoveel van rond...
Dat is omdat het super fijne paarden zijn en het Koss bloed tuigpaardeigenschappen sterk verbeterd (goede stap, galop, souplesse)

Qua lange rug en rijdbaarheid schat ik in dat je van Danser of Ahoy een minder fijne krijgt uit deze merrie dan als je een moderne Gelderse zou nemen zoals Kossbloed of Chablis