bovendien vind ik Landor s absoluut niet commercieel ..
een commerciele hengst is imo een hengst die momenteel op het hoogste niveau meedraait en/of een hengst die TOp nakomelingen geeft
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
? typ je een heel bericht, is het ineens weg ??
ulysse1 schreef:Al moest het mijn merrie zijn zette ik er eerder Stedinger dan Stakkato of Landor S op die helemaal niet altijd klein fokken en al zeker geen ponies en kleine paarden (ca 160 of minder)
Het hangt sowieso een dikke 80% procent af van de merrie, en, dan nog, fokt je merrie naar de hengst, heb je geluk als ze haar minpunten compenseert, fokt ze naar de merrie heb je pech.
Fokken blijft, berekend, gokken

)
Stakkato fokt idd klein dus durf ik zeker niet aan, Saros heb er 2 gereden en waren beiden paarden met veel bloed soms teveel...de grote was een héél goed paard maar te sterk de andere te klein en wispelturig kan het wel maar wil het niet...dus ook niet.
maar is waar met dat Sandro hit bloed erin? denk dat ik gewoon goed moet nadenken wat ik echt wil, de moeder van mijn HB kon extra bewegen en was 1.73cm dus heb ik toch een kans dat het wordt doorgefokt, die merrie had ook dat hele goede makkelijke karakter.