[H] Hengst Ricardo v. Romantico voor deze merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 19:50

VeerenAshley schreef:
Ervan afgezien dat ik Dosator ook een mooie hengst vind, heeft hij tijdens zijn verrichtingsonderzoek m.i. niet bijzonder overtuigend gepresteerd.

Waarom dan niet, wat waren precies de minpunten daar aan? :)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:51

VeerenAshley schreef:
Jaimyliefje schreef:
De merrie bepaald sowieso al 60% van de eigenschappen!

Dit kan natuurlijk niet, genetisch gezien! ;)

Ervan afgezien dat ik Dosator ook een mooie hengst vind, heeft hij tijdens zijn verrichtingsonderzoek m.i. niet bijzonder overtuigend gepresteerd.

Wanneer was dat? Ik bedoel, die hengst is ook alweer in de 20 he...

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:24

Ik bedoel de waardering die hij kreeg: alles behalve zijn karakter en gedrag (uiteraard héél belangrijk, daar niet van!) werd beoordeeld met een voldoende. En in mijn ogen (maar da's dus uiteraard mijn mening) zou een hengst beter dan 'voldoende' moeten scoren om iets extra's te kunnen toevoegen aan de merries die hij denkt. Nu weet ik ook wel dat zo'n onderzoek niet alles zegt, maar toch.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 10:01

Klopt, zo dacht ik ook bij de beoordeling die ik gisteren las.. Maar de omschrijving voldoet wel weer aan mijn eisen, bij de hengsten die meer Gtjes hadden paste de omschrijving niet echt. :) Hoewel Lobeke me ook wel wat lijkt. Ik ga binnenkort even bellen en vragen of ik een keertje mag komen kijken!

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:10

Lobeke heb ik overwogen voor mijn Welsh Cobmerrie (maar ben uiteindelijk toch gegaan voor een zuivere Cobhengst). Lobeke heb ik altijd een super hengst gevonden; hij heeft het super gedaan in de sport, maar zijn showresultaten zijn ook niet slecht. Wat mij in hem ook aanspreekt is zijn 'massa'; ik vind hem een echt 'vaderdier', al weet ik niets van zijn nakomelingen, dus als ik jou was, zou ik even ergens een afstammelingenrapportje opsnorren.

Edit: volgens mij heeft ook Lobeke niet een speciaal verrichtingsonderzoek gelopen, maar zijn sportprestaties liegen er niet om!

marjolein88

Re: [H] Hengst Ricardo v. Romantico voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:25

afstammelingsrapport is bekend evenals verrichtingsbalk