[H]Welke Hengsten vererven makkelijk, goed karakter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:39

hoe bedoel je die wat noordelijker staat?
en alleen aan een "leuke" hengst heb je niks, verdiep je erin, kijk wat jou merrie mist en wat de hengst daarin kan toevoegen en niet alleen! het karakter, al vind ik dit heeel belangrijk. maar dat vind ik bij mijn merrie(s) ook al heel belangrijk

Elisa2

Re: [H]Welke Hengsten vererven makkelijk, goed karakter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 08:34

Om de galop en het karakter te verbeteren kun je eigenlijk veel beter een allround springhengst nemen.Of een dressuurhengst die echt de galop verbeterd en dat zijn meestal dressuurhengsten met een springlijn erachter.Velasquez komt inieder geval uit een springstammetje,verder weet ik niet hoe zijn galop is.Maar dat weet Krackertje mischien wel.

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:14

Als je galop en karakter wil verbeteren, dan denk ik aan Lord Leatherdale.
De hengst heeft zelf een super karakter en fokt dit ook door.

lizanne123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 18:46

Vandaag is mijn merrie geinsemineerd .... wie is het geworden uiteindelijk????
Uphill! Nooit geweten dat ik zo'n twijfelkont was, heb het echt tot het laatste moment opengehouden.
Uphill gekozen vanwegen het het extra in beweging en het karakter. En een aantal leuke filmpjes gezien van veulens.
Ik hoop dat alles in 1 keer slaagt.
Bokkers: allemaal bedankt voor jullie advies, echt super geweldig en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:14

lizanne123 schreef:
Mijn merrie is een zwaar type, allerminst een bloedmerrie.

Ben weer even aan het snuffelen geweest, Equador lijkt zo op de foto wel qua type bij mijn paard passen, beetje zwaarder gebouwd. Geeft deze wel wat beweging mee? Dat heeft m'n merrie echt wel nodig. Volgens de statistieken valt dat een beetje tegen. Staat in ieder geval niet gek ver bij mij vandaan en kan ik nog eens gaan bekijken. Ik denk niet dat je een hele slanke, "dunne" hengst bij een zware merrie moet zetten. Lord leatherdale is ook schitterend mooi.

Uphill ??? geeft ook hele fijne karakters

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:23

_O- _O- Zie dat je inmiddels gedekt hebt met Uphill.
Goeie keuze.
Ik heb er nu ook een heel mooi veulen van lopen, ben er helemaal blij me.
Laatst bijgewerkt door manueeltje84 op 21-05-10 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:23

ja ik moet zeggen een vriendin van mij heeft 2 special D een merrie en een hengst van 2,5 alle 2 zwart

de merrie is in omgang in groep van andere paarden veel te hevig maar qua rijden nog nooit 1 stap verkeerd gezet 5 jaar had 6 maanden stilgestaan en was maar 3 maanden gereden awel nooit 1 stap verkeerd gezet!

de hengst is 1.70 en 2,5 jaar mooi kruis, mooie draf en super braaf je kan bij hem zo in de stal gaan liggen hij is de rust zelf... wel nog niet zadelmak.

Wat special D wel doorerft zijn hun hele fijne kopjes, ik moet zeggen super paarden zijn dit!
van mij geen slecht woord

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:59

Vero83 schreef:
ja ik moet zeggen een vriendin van mij heeft 2 special D een merrie en een hengst van 2,5 alle 2 zwart

de merrie is in omgang in groep van andere paarden veel te hevig maar qua rijden nog nooit 1 stap verkeerd gezet 5 jaar had 6 maanden stilgestaan en was maar 3 maanden gereden awel nooit 1 stap verkeerd gezet!

de hengst is 1.70 en 2,5 jaar mooi kruis, mooie draf en super braaf je kan bij hem zo in de stal gaan liggen hij is de rust zelf... wel nog niet zadelmak.

Wat special D wel doorerft zijn hun hele fijne kopjes, ik moet zeggen super paarden zijn dit!
van mij geen slecht woord

Daar wou ik ook even op terug komen.
Ik heb zelf ook een 5 jarige Special D x Ixion AA (erg veel bloed dus!)
Nou ik heb nog nooit in mijn hele leven zo,n fijn paard gehad.
Hij heeft een uitzonderlijk goed karakter.
Geen dooie tinus, want hij is scherp zat, maar je kunt hem maken zoals je wilt,hij is erg bewerbaar, je kunt er lekker aankomen zonder dat hij over de flos raakt.