Ja de foto waar ze met veulen staat van Tango (een plaatje) kan ik inderdaad beter zien. Ik begrijp nu beter wat je bedoelt. Ze is wat meer uitgezwaard en oogt wat beknopter of waarvan je zegt dat ze wel wat souplesse kunnen hebben. De Tango heeft ook weer wat van de moeder weg. Met contango bloed erbij ook. Zelf zou ik dan denk ik toch voor Jazz kiezen of Scandic. Net dat beetje extra scherpte en bloeduitstraling met deze hengsten. Oh ik ben wel benieuwd wat het gaat worden..
Dank je wel voor de aanvulling, daar hebben we tenminste iets aan!
Jazz is zelf toch erg prijzig, dus een leuke zoon (buiten Tango om) is welkom. Zou je Scandic zelf aanraden of zijn zoon? De Scandic die nu in het VO loopt heeft veel beweging, maar is wat strak in zijn lijf.
Hahaha, die had ik ook gezien Het wordt nog bijna een koopje dat dekken! Heb alleen geen idee wat Riant geeft.
Net even over gehad, maar Scandic is ondanks de wat scherpte niet de eerste hengst die we graag op het lijstje zien staan. Dan gaan we toch liever voor een Jazz zoon of richting Uphill. Belangrijk bij de laatste vind ik dat ze ook goed door het lijf kunnen bewegen.
Een Jazz zoon wat fijn door het lijf beweegt is Johnson. Fok je wel wat terug op Flemmingh. Maar er zijn zat fijn bewegende Jazz zonen.
Lon
Geplaatst: 10-04-10 20:56
Als niet-kenner, maar erg benieuwd naar jullie mening/reactie: als het veulen van Metall bevalt, hoe staan jullie dan tegenover de suggestie Broere Ufo? Die vond ik gisteren op de hengstenshow onder het zadel fijn bewegen, maar is misschien naar jouw mening ook te compact.
VValar; Johnson heb ik zelf nog niet veel van gezien. Zal hem eens overwegen! Lon; Ufo hebben we ook aangedacht! Maar ik denk dat hij compacter zal fokken dan Metall. Al valt hij zelf steeds positiever op!
sarabande
Geplaatst: 10-04-10 21:29
VValar schreef:
Een Jazz zoon wat fijn door het lijf beweegt is Johnson. Fok je wel wat terug op Flemmingh. Maar er zijn zat fijn bewegende Jazz zonen.
Heel veel Johnsons zijn juist allesbehalve los door het lijf, maar juist stug in de bovenlijn die ze vaak ook nog wegdrukken
Daar ben ik het niet mee eens Sarabande, maar goed, van elke hengst zijn wel betere en mindere nakomelingen te vinden. Zijn nakomelingen doen het niet voor niets nu heel fijn in de sport.
sarabande
Geplaatst: 11-04-10 11:10
VValar schreef:
Daar ben ik het niet mee eens Sarabande, maar goed, van elke hengst zijn wel betere en mindere nakomelingen te vinden. Zijn nakomelingen doen het niet voor niets nu heel fijn in de sport.
Sport komt pas in de buurt van Z en dan kan je ook zien of dat ruggebruik werkelijk in de weg zit voor het werk. Vooralsnog zou ik hem niet adviseren als een hengst die elastiek en lossigheid geeft
Ze lijken iig veelbelovend te zijn. En ik heb andere dieren van Johnson gezien dan jij waarschijnlijk. Dus mijn advies blijft staan. TS zal toch waarschijnlijk zat andere hengsten overwegen.
ub40; geeft zeker wel elasticiteit door en mooie typres, ook sluit hij imo kwa bloedvoering goed aan daarbij zit jazz ook nog eens wat verder in de pedigree van ub40 ... waardoor je in de toekomst nog wat keuzes overhoud
UB40 is DV heb ik al geopperd, maar ze willen geen DV!
oneway
Geplaatst: 16-04-10 13:12
of sorry kan dit jaar niet!
SantaCruz
Geplaatst: 16-04-10 18:20
geen johnson gebruiken op deze merrie. Vaak ook met te horizontale hals en strakke rug erop. Voegt mijns inziens niets toe voor deze merrie. Geen scandic fan? Dan zou ik voor Uphill kiezen.
Grappig dat je dat zegt SantaCruz, want Uphill staat samen met Metall op ons lijstje! Bretton is niet 100% goed op de foto (lichte bemerking) en daarom laten we hem staan. Dat willen we eerst eens afwachten. We zijn tot nu toe heel tevreden met onze Metall, morgen maken we foto's Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
SWDesign
Geplaatst: 20-04-10 08:39
uphill zal goed bij een krack c passen. Ben trouwens helemaal gek van krack c !!
Het veulen bevalt heel goed, vandaar dat we het toch nog 1x gaan proberen. Andretti had ook een optie kunnen zijn, net als Uphill/Oscar. We denken vast voor over een jaar!
Bedankt voor de reacties!
Nebron
Geplaatst: 26-04-10 16:10
Een Amazing Star?? Jonge hengst maar zeker wel 'n goeie!!
Officieel KWPN Onderzoeksrapport: De hengst heeft in beweging een zeer goede houding en een goede balans en veel souplesse. Als dressuurpaard heeft Amazing Star veel tot zeer veel aanleg. Zijn eerste veulens lijken veelbelovend met veel actie in het lopen!