Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cerize schreef:Het rijden gaat tot nu toe weer lekker en ga ik haar dit seizoen in ieder geval niet dekken. Maar ik wil me wel orriënteren. Ben ook van plan dit voorjaar naar de hengstenshows te gaan van mijn favorieten voor mijn merrie en ben ook gewoon nieuwsgierig naar jullie mening. Heb vorig jaar mijn eerste veulentje gefokt, van Valdez en ben daar niet ontevreden over. Maar wil volgende keer fokken met een 'oudere' hengst.
Dus...
Zijn julie het met onderstaande potentiële papa's eens?
Wie valt er af? Nog andere suggesties? Zo ja, waarom?
Oscar
Don Primaire
San Remo
Negro
Special D
Stedinger
zie voor de merrie mijn profiel.
Alvast bedankt voor jullie suggesties!!
Cerize schreef:Mooie merrie, zie zo op het eerste gezicht enigzins gelijkenis, vooral het edel hoofd met de slimme oogjes en de lange ruglijn. Van wie is ze drachtig?

Cerize schreef:Van de site van de radstake: Don Primaire geeft met langgelijnde merries met voldoende maat, zeer goede kinderen welke uitstraling hebben, fantastisch kunnen lopen en een uitmuntend karakter hebben.
Vind Don Primaire ook een super hengst. Ben vooral blij met Pik Bube daarin. Langgelijnd is mijn merrie zeker, alleen is ze niet zo groot (1.62). Geeft hij veel kleintjes??
Maar je hebt gelijk wat karakter betreft. Heb vorige keer met Valdez gefokt en die eigenschap maar even overgeslagen, puur omdat ik zo weg was van de hengst en mijn merrie een goed karakter heeft (kan met rijden wel pittig zijn). Het veulen is ook een pittig ding geworden. Heb het gevoel dat ik haar zelf niet ga inrijden!!! Mijn volgende veulen moet inderdaad wel een goed karakter hebben, zodat ik op mijn oude dag nog lekker kan rijden en genieten.
nils schreef:bij de radstake staat hij nog wel op de site onder hengsten.....
Cerize schreef:Kan geen hengstenhouder vinden die Weltmeyer heeft. Klopt dat?