), maar van welke hengst zouden jullie graag een veulen bij deze merrie zien? De afstamming is Don Romantic x Havidoff x Tolad.
Zelf heeft ze voldoende maat, maar gezien de moederlijn blijft maat wel een aandachtspunt.
Verder heeft ze een superdraf met een zeer goed achterbeen, mooi voorbeengebruik en beweegt super door haar lijf. Dit wil ik zeker behouden en wil ik geen concessies aan doen.
De galop is ruim, mooi omhoog gesprongen met een goed onder gezet achterbeen en ook dat zou ik graag willen behouden en zo mogelijk nog wat willen verbeteren.
De stap is ruim en mooi door het lijf.
De lengte van de rug is een aandachtspunt, ik vind hem zo prima, maar langer hoeft niet echt. Ik wil er ook een hengst op die kracht doorgeeft, dus geen slappe dweil.
Verder zoek ik een hengst met veel uitstraling die die ook aan zijn kinderen doorgeeft.
Het veulen moet zowel voor de fokkerij (als het een merrie zou zijn) als voor de sport (ingeval een hengst) interessant zijn en verkoop ooit speelt op de achtergrond ook mee.
Dekgeld maakt niet uit (nou ja, een beetje dan
), ik heb toch nog 2 jaar om te sparen
. Het hoeft ook zeker niet binnen het KWPN te blijven, sterker, heb wel een voorkeur voor duitsers
.Voor degene die zin heeft om mee te denken, laat eens horen wat zoal in jullie opkomt!