Omdat ik niet erg bekend ben met fokken hoor ik graag wat suggesties van bokt qua hengstenkeuze zijn.
Hengst moet vers beschikbaar zijn, veulen fok ik puur voor mezelf en hoef er absoluut niks aan te verdienen. Ik ben vooral dressuurruiter. Sta open voor Gelderse en dressuur hengsten.
Merrie in kwestie is mijn Horonae. Donkere vos, 1m80. ZZ-licht dressuur met punten voor het ZZ-zwaar. B springen met winst en doet het ook leuk op het crossterrein. Ze heeft haar bouw niet persé mee maar maakt dat goed met een 5-sterren karakter. Keihard gezond paard, eigenlijk al jarenlang blessurevrij (staat nu met een blessure doordat ze verkeerd tegen een balk aan is gesprongen).
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 63/horonae

Niet de meest gunstige standfoto's maar geeft wel een beeld.

Voor een idee van hoe ze onder het zadel is:
Staan evt nog meer foto's en video's op mijn Instagram.
Verbeterpunten zijn (volgens mij overduidelijk) vooral op de bovenlijn, ze is nogal strak in het kruis en de lendenen. Veulen zou wat mij betreft wat voorwaartser mogen zijn, geen idee of de hengst daar invloed op heeft. Het topkarakter en 'lieve' van mijn merrie wil ik graag behouden.

Mijn oog ligt momenteel op Odin, maar ben benieuwd en sta open voor suggesties van de Bokt kenners.