Ik zou graag jullie hulp willen kwa wat zou passen bij mijn paard en wensen.
Dit jaar is het dan zover. Ik wil mijn merrie gaan dekken. Voor zover ik weet haar eerste veulen. Ik heb haar vanaf 4,5jaar leeftijd en ze wordt nu 8 en is 1.65m. We rijden met name eventing, maar pakken indoor ook het nodige dressuur en springen mee. Het veulen wil ik zelf houden. En het liefst ook allround/eventing in gaan zetten.
Waar zoek ik naar? Ik wil mijn merrie verbeteren op springtechniek. Mijn merrie is niet echt voorzichtig, springt het liefst naar voren, en kan de schoft wegdrukken. Verder is ze wel mooi rechthoeksmodel met een wat lange rug, ze is breed (en lomp haha), heeft een meer neiging naar verticaal staande hals. Ze heeft een fantastische instelling, doet alles voor je en vindt alles leuk. Is wel fel en vlug maar braaf. Galop mag ze meer sprong/afdruk hebben wat mij betreft. Stap en draf zijn fijn. Mag nog wel meer gaan dragen, dat vindt ze nog moeilijk.
Ik zoek met name een hengst die ook goede rijbaarheid doorgeeft. Ik hoef niet een nog feller veulen. en dus wat meer aanleg voor springen. Het liefst zonder te verliezen op de gangen. En het liefst een bewezen hengst.
Pedigree:

Wat beeldmateriaal van de merrie:

Oude dressuur foto:

Video springen:
Dressuur stukje draf
Ik heb zelf al iets rondgevraagd bij fokkers en vrienden en daar zijn enkele hengsten van bijgebleven:
It’s Otto , met name vanwege de rijbaarheid, durf alleen niet te zeggen of hij nog in dekdienst staat
Harley (trekt mij zelf wel vanwege ervaringen van een vriendin die veel paarden inrijd)
Moeilijk moeilijk, wie helpt mij de goede kant op?