Ik ben aan het rondkijken voor een hengstenkeuze voor mijn ster preferente 4 x kampioen NAS merrie.
Mijn merrie is een nakomeling van Peru's Scen Tao, buiten dat is zij moeder van: Peru's Yismerai en Peru's Armani, grootmoeder van Argument, Sarowski, dumoulin, illusionist mage (frans)
Wensen van de hengst:
* Minimaal 1.65m schofthoogte (harde eis)
* Koel karakter !! (Harde eis)
* Appaloosa en/of knabstrupper
* vers sperma beschikbaar al dan niet natuurlijk.
* Few Spot heeft voorkeur, geen harde eis.
* goede galop, sterke achterhand
* sterke correcte benen.
Punten van mijn merrie:
Ze is wat lang gebouwd, voor haar prima, ze is goed in verhouding maar moet zeer zeker niet langer worden.
Haar galop mag makkelijker, bergopwaarts en krachtiger zijn.
Ze is een wat sensibele merrie, daarom een koel karakter vereist in de hengst.
Een modern gebouwde hengst heeft voorkeur, mijn merrie is een behoorlijk formaat paard.
LET OP, HENGST HOEFT NIET PERSEE IN NL TE STAAN, MAG OOK BUITENLAND ZIJN ALS HET SPERMA MAAR WEL VERS VERZONDEN KAN WORDEN.

Helaas momenteel geen duidelijkere standfoto beschikbaar, deze kan ik hopelijk binnenkort wel even maken.
Jullie snappen dat het bijzonder moeilijk is om een geschikte hengst te vinden voor mijn merrie gezien zo goed als alle grote maat hengsten familie is van haar.
De hengsten:
Palousa san Sebastian, Axioma's Casanova C en Peru's First Class( tevens familie) spreken mij NIET aan icm mijn merrie.
Momenteel is mijn merrie drachtig van Meander vd Heimeriete.
Hij zou voor dit jaar een optie kunnen zijn maar ik zou graag wat meer keuze willen.
Graag hoor ik of er mensen op bokt zijn die wellicht buiten NL nog iets weten en/of knabstruppers weten welke in mijn pakketje eisen/wensen past