Merrie is een stermerrie van First Stayerhof's Ramzi H, zie ook volledige afstamming.
Dit is de beste standfoto die ik heb van haar, nog geen 24 uur na de bevalling is deze genomen.

Eerdere veulens heeft ze gehad van Don Cremmello du Bois, Cassanova du Bois, Westerhuis Cupido en haar meest recente veulen is van His Royal Badness DK (afgelopen zaterdag geboren).

Foto's van de andere veulens zijn in mijn profiel te vinden.
Wat ik zoek in een hengst is goede beweging waarbij het achterbeen niet te ver achter de massa gehaald moet worden, niet te zware kaaklijn, en een cool karakter, merrie is nogal een heethoofd. Verder moet het KI zijn, met mogelijkheid tot verzenden. Schimmel en platenbont zijn een no-go.
Verder zoek ik een hengst die vast in de maat gefokt is. De NAS hengsten zijn nogal strooiend in de maat gefokt, wat een terugslag zou kunnen geven. Mijn doel is een D-pony te fokken. Merrie is zelf 1.43m gemeten op stamboekopname.
Ik heb wat ideeen in mijn hoofd, maar ben benieuwd of er nog wat suggesties komen en waarom.
Het initiele idee was om de veulenhengstigheid over te slaan en de volgende hengstigheid te insemineren, alleen heeft ze zo ver overgedragen dat ik eigenlijk toch de veulenhengstigheid wil gebruiken.