Voor mijn merrie ben ik aan het oriënteren voor een geschikte hengst. Dit jaar wordt ze zeker nog niet gedekt, maar ik kijk graag vooruit. Het gaat om een 9-jarige Elite Sport dressuur merrie Zhivago x Gribaldi x Blanc Rivage XX (Lady Reveil stam) Stokmaat 1.69m
De merrie is van veulen af aan in mijn bezit en haar eventuele veulen is in principe voor mezelf als opvolger voor de merrie.
Ella heeft een erg goede stap, ruim voldoende tot goede galop. De draf is van de 3 haar minste gang. Heeft hierin een iets stekerig voorbeen. Aandachtspunt is verder de rug en de lengte. Ze is lang gelijnd en dit mag zeker niet langer. Ze heeft een erg mooi front, iets wat ik graag wil behouden.
Karakter is super, als jong paard wat sensibel dus hierin wil ik geen concessies doen. Ook op het achterbeen gebruik wil ik niet inboeten.
Ik hou van een knap paard, maar wil geen poppetje fokken. Chiquer dan de merrie zelf, hoeft dus zeker niet. Verder gaat mijn voorkeur uit naar een hengst met een vrije bloedvoering. In de merrie zelf zitten al vrijwel alle bekende hengsten, behalve het Ferro bloed. Dit zou misschien goed passen, maar wil ik niet omdat echt alle NL hengstenlijnen in het veulen verenigd zouden zijn.
Verder geen piepjonge hengst, ik wil graag kunnen bekijken wat voor nakomelingen hij vererft.
Afstamming:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... -caresia-b
Op de keuring als 3-jarige

Ik ben benieuwd naar jullie inbreng.
Dat ga ik met Henkie zeker niet verbeteren en dat is niet iets waar ik op wil toegeven. Just Wimphof is idd vrij lang gelijnd, maar die vind ik qua bloedvoering en merrielijn zo mooi dat ik die toch in de gaten wil houden om te kijken wat zijn nakomelingen doen.
Maar met een vraagteken qua lang gelijndheid.
, want je ziet op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.