Voor mijn tien jarige merrie (https://www.horsetelex.com/horses/pedigree/1663588) ben ik op zoek naar een geschikte hengst en poeh, wat vind ik dit lastig zeg!
Door een trauma heeft mijn merrie een blessure opgelopen en staat ze nu al een jaar op rust en gelukkig is deze blessure stukken minder geworden, maar is het nog niet helemaal oke. Vandaar de keuze voor een veulen als eventuele opvolger.
Mijn merrie is geen mega spectaculaire loper en heeft een steil achterbeen en een erg korte rug. Daarnaast heeft ze best een groot, lang hoofd.
Kleur maakt mij in principe niet uit, maar mijn voorkeur is toch wel donker. Ook wil ik graag een groot paard fokken, want ik heb aardig lange benen... Merrie is rond de 1.68.
Ik zoek dus een hengst met een goed achterbeen, die lengte kan geven en een fijn hoofdje heeft. Omdat ik niet in de toekomst kan kijken, wil ik wel een veulen fokken die goed verkoopbaar is, mochten er dingen in mijn leven veranderen... Dus misschien wel een hengst die zich al bewezen heeft en goede nakomelingen heeft. Alhoewel ik wel veel gave, jonge hengsten voorbij zie komen... Ik denk wel dat een 'fijne' hengst beter bij haar past dan een erg forse hengst. Mijn merrie is toch best een stevig paard.
Ik hoop dat de foto's een beetje een goed beeld geven van mijn merrie!

Gelukkig bedoel je, denk ik?
. Ik heb misschien wel eisen, maar volgens mij is dat ook de bedoeling van fokken! Je wilt toch graag een goed veulen fokken! En aangezien het de bedoeling is om het zelf te houden wil ik heus wel inleveren op bepaalde punten. Fokken blijft toch gokken!