Ze heeft al minstens 1 keer eerder een veulen gehad. Sinds vandaag ben ik in contact gekomen met 1 van haar vorige eigenaren uit Duitsland. Ik heb gevraagd of zij nog een foto hebben van het veulen, zij hebben het veulen ook nog steeds. Pony is in het voorjaar door de dierenarts opgevoeld op eventuele tumoren op de eierstokken (extreme hengstigheid), maar volledig schoon bevonden en eventueel ook geschikt voor de fok.
Naam: Schoenbrunn Typesse (Zara)
Leeftijd: 10 jaar
Stokmaat: 1.40m (niet officieel gemeten)
Kleur: marmerbont (staat in paspoort nog als Dunkelfuchs, ze is vos geboren)
Afstamming:
http://www.allbreedpedigree.com/schoenbrunn+typesse
Ze is dus een Duitse Rijpony, haar moeder is Welsh en vader heeft Arabier in de lijn.
Puntje: Zara heeft een zeer sterk karakter. Een echte merrie. Snel gestrest, maar gaat op dit moment erg goed.
Foto's:

Meest recente foto:

Ik heb helaas geen duidelijke bewegingsfilmpjes
Die kunnen uiteraard gewoon gemaakt worden!Ik geef eerlijk toe dat ik nog geen ervaring heb met fokken. Daarom is dit ook een toekomstplan. Voordat ik een keuze ga maken, wil ik me goed inlezen en voorbereiden. Wat ik al wel weet, is dat ik graag iets groter zou willen fokken en als het mogelijk is langer in de rug. Zara heeft namelijk een erg korte rug helaas. Wat vindt Bokt? Wel of niet fokken met deze merrie? En zo nee, waarom niet? Ik zou graag jullie meningen horen!
Zou dan wel een bijzondere kleurcombinatie worden denk ik?

Uiteindelijk wordt het toch een toekomstplan in verband met afstuderen.