Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elisa2 schreef:Ligt er aan wat je precies onder braaf verstaat, voor de wat bravere paarden kun je vaak beter naar de duitsers kijken.
Maar kwa kleur zou je dan bij Desperado uitkomen. xAntoinettex schreef:Je zou eens naar Desperado (v. Vivaldi) kunnen kijken. Vivaldi fokt groot en braaf, maar is zelf natuurlijk vos. Hoewel ik er wel een pikzwarte zonder enige aftekening van hebMaar kwa kleur zou je dan bij Desperado uitkomen.

Favodres schreef:Elisa2 schreef:Ligt er aan wat je precies onder braaf verstaat, voor de wat bravere paarden kun je vaak beter naar de duitsers kijken.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Duitse paarden hebben niet altijd een makkelijk karakter. Wat ik onder makkelijk karakter versta is een eerlijk paard die in omgang makkelijk is en niet enorm kijkerig is. Aangezien mijn merrie ontzettend wakker is en zeker niet de makkelijkste zoek ik een wat makkelijker paard.
Helabitha schreef:expression? Maar inderdaad, als je echt zeker wil weten dat je een braaf paard overhoud kun je er beter 1 kopen en niet fokken met een merrie die je op dat punt wil verbeteren. karakter van de merrie geven ze zowel via genen maar ook via opvoeding mee.