Hengst voor lupicor x Ekstein merrie
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/152199
Wegens blessure en al enige jaren de wens om een veulen te fokken ben ik nu aan het kijken voor een leuke spring hengst voor mijn merrie.
Wina is een 13 jarige Lupicor x Ekstein merrie, helaas wat klein gebleven (1.55) Maar red zich prima tussen de paarden. Komt niet uit een kleine lijn, dus wil niet zeggen dat ze klein fokt maar voor de zekerheid geen verkleinende en toch graag wat grotere hengst.
Wina heeft een super instelling op de sprong en in het parcours. Zal zelden een fout maken!
Wel is ze wat gestresst en ril van aard. Daarom ben ik op zoek naar een hengst met een cool karakter.

Omdat ik het veulen in eerste opzicht voor eigen gebruik heb, ben ik op zoek naar een spring hengst met goede beweging. Ik lever liever wat in op springvermogen (dat zit voldoende verankerd in de lijn van de merrie) dan op correctheid van bewegen!

Ohja ik vind het zelf leuk om een jonge hengst te gebruiken (liefst wel met een interessant papier) maar ook bewezen hengsten mogen genoemd worden!
Niet oninteressant om te vermelden. Wina heeft een nichtje (uit dezelfde moederlijn) die momenteel 1.45 internationaal springt.
Kort samengevat:
- goede beweging is een vereiste
- cool karakter
- grote of vergrotende hengst
- correct op de voorbenen (ivm een ongelijk voetje bij de merrie)
Ik ben benieuwd of jullie komen met hengsten waar ik nog niet op ben gekomen!