Ze was wat 'mottig', ingegroeid halster....afgevroten manen en staart...kortom...madame zag er niet uit

Bij dit frummelige uiterlijk hoorde toen een nog frummeliger karakter want ze beet en trapte (indien mogelijk tegelijk) maar zoals dat gaat zag ik er wat in (en zo werd ook onze vijfde aanwinst geen zwartbonte met een blauw oog
)Vanmorgen echter stond ik zo eens te kijken en dacht...het is toch eigenlijk best een heel knap pony'tje geworden. Ze is ontzettend knuffelig, loopt al braaf met het tuig op en ook de hoefsmid is niet meer staatsvijand numero uno.
Daarbij kan ze zo fenomenaal draven
(ik kan niet wachten tot ik haar voor de wagen heb...werkelijk)Nu komt er wel eens wat dromelarij bij van een tweespan "Spooky's". Wij hebben weliswaar een shetlander van ongeveer haar maat maar qua gangen is dat niet helemaal prachtig.
Zo kwam het idee.....wat als.....wat als we Spooky nu zelf eens nog een "Spooky" zouden laten maken

Het is dus geen vastomlijnd plan of iets voor de korte termijn maar ik zou mij toch wel graag inlezen in mogelijke hengstenkeuzes en eventuele tests die ik zou moeten laten uitvoeren.
Spooky Sue is zo ongeveer 1m08 en ik zou liever niet kleiner gaan (iets groter geen bezwaar). Haar ouders zijn onbekend (de letterlijke woorden van de vorige eigenaar waren "de moeder is een shet met veel stippen en de vader een 'amerikaantje' van een vriend van me"). Als ik me niet vergis is haar paspoort zelfs van het KWPN en staat ze te boek als "schimmel"

Ze heeft appie-kenmerken in een gevlekte mond en vlekken op haar edele delen. Hoefjes zijn wit en ze heeft 2 helblauwe ogen (kan dit alleen problemen opleveren met hengsten die ook blauwe ogen hebben?)
Eigenlijk vind ik Spooky Sue prachtig zoals ze is maar in een eventueel veulen zou ik (als ik het voor het zeggen zou hebben) een wat edeler/chiquer hoofd verkiezen.
Natuurlijk heb ik zo af en toe al eens rondgekeken (gewoon oriënterend uiteraard
) en Pjotr spreekt mij bijvoorbeeld wel erg aan.Maar goed...lang verhaal met hersenspinsels van mijn kant. Ik toon even een foto van Spooky Sue van vanmorgen en zou het enorm waarderen als de kenners mij zouden kunnen helpen met tips en zaken waarin ik mij zou kunnen verdiepen.
zal verder nog even brainstormen