Het is misschien nog wat vroeg om aan hengsten te denken maar ik zal jullie even de situatie schetsen.
Ik heb een zwarte ferro x jazz merrie in training en als tegenprestatie krijg ik er een veulen uit. Of we ze nou in 2015 laten dekken of 2016 is nog een vraagteken, hangt beetje af van de progressie. Net daarom dient alles mooi afgesproken te worden met de eigenaar.
De merrie is een enorm moeilijk karakter (wat de bloedlijnen al laten uitschijnen) en meet 1m74.
Zij heeft een heel sterke en opwaartse galop maar een zwakkere draf. Haar stap is mooi ruim.
Wat ons opvalt bij deze merrie is dat zij redelijk zwak in het achterbeen is. Wij trainen hier goed en dit betert wel door aangepaste training.
Dus ik zoek een zwarte hengst (mag geen bruine zijn van de eigenaar
) met een goed karakter. (Hierdoor vallen er al veel van mijn favorieten weg). Met een sterk achterbeen en een goede draf/ stap.Onze voorkeur zal ook gaan naar een iets jongere hengst aangezien ik lord loxley (heel brave nakomelingen) had voorgesteld en deze te duur was.Mijn ideale hengst voor haar was Fahrenheit (maar deze was bruin
)Door het sterke achterbeen en de geweldig mooie stap.
https://www.youtube.com/watch?v=LuxDoN_IcT0
Ik zoek zo een gelijkaardige hengst in het zwart.
Kunnen jullie mij helpen?
Dit is een foto van de merrie haar eerste wedstrijdje.

terwijl de ferro er net het potentieel voor heeft..
Trouwens zou hem zowizo niet opteren, zoek hengst met sterk achterbeen.