welsh cob hengst voor kwpn merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hwasooklim

welsh cob hengst voor kwpn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 22:30

Hallo iedereen,

ik ben wat aan het rond snuffelen voor een welsh cob hengst voor mijn kwpn vos merrie van 1.62 . Graag lees ik jullie adviezen. Zou wel graag eentje hoog in de maat willen en een apart kleurtje is altijd leuk.

rienne

Re: welsh cob hengst voor kwpn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:34

En wat bedoel je met hoog in de maat voor een welsh Cob?

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:36

Sublime Sponte is een perlino hengst uit België

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:42

Ik heb twee nakomelingen van Sublime uit mijn Haflingermerrie. Een palomino ruin en een valkmerrie (zie mijn profiel voor foto's).
Sublime is een perlino, dus je krijgt altijd een veulen met een verdund kleurtje (valk, palomino of smokey black). Het is een superlieve hengst van 1.54m.
Zijn eigenaar is YWC hier op Bokt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:43

Waarom zou je voor deze combinatie kiezen?

hwasooklim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 23:04

Sammie mijn merrie fokt niet groot en bij het kwpn willen ze groot groter groots. En ik ben wel verliefd geworden op de cobs . Heb ook twee a pony's. Ze hebben zulk werkwillig en betrouwbaar karakter.
Aangezien ik ook niet zo groot ben . :P

hwasooklim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 23:06

rienne schreef:
En wat bedoel je met hoog in de maat voor een welsh Cob?

Liever een hengst van 1.55 dan 1.45

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:31

Uit een Welsh Cob x KWPN ga je natuurlijk nooit een echte Welsh Cob fokken. Bovendien is 1,62 m niet bijzonder klein. Of fokt ze heel klein?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:35

Moet het echt een Welsh Cob zijn? Je hebt bij het NRPS goede E-ponyhengsten. Die combi wijkt in elk geval al heel wat minder af van het kwpn model. Mocht je het veulen daaruit door omstandigheden moeten verkopen is dat makkelijker verkoopbaar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:06

Als het puur om de maat te doen is zou ik ook eerder kijken naar NRPS E-pony of oid. Ook bij het KWPN heb je trouwens hengsten die klein fokken.

maar daar is wel meer informatie voor nodig dan wat er nu in de OP staat. Zo kun je eigenlijk nooit een fatsoenlijk advies krijgen :)

hwasooklim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 09:08

SophievdV schreef:
Uit een Welsh Cob x KWPN ga je natuurlijk nooit een echte Welsh Cob fokken. Bovendien is 1,62 m niet bijzonder klein. Of fokt ze heel klein?

ja ze fokt klein

haar laatste veulen was van de hengst Wonderboy deze is uiteindelijk 1.54 geworden.

hwasooklim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 09:10

petraaken schreef:
Moet het echt een Welsh Cob zijn? Je hebt bij het NRPS goede E-ponyhengsten. Die combi wijkt in elk geval al heel wat minder af van het kwpn model. Mocht je het veulen daaruit door omstandigheden moeten verkopen is dat makkelijker verkoopbaar.

Ik vind een welsh cob wel geweldig, snap wel dat je niet een echte Welsh cob krijgt maar ik wil juist niet iets wat er op lijkt. zoals NRPS
En ik denk dat er voor elk veulen een liefhebber is.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:11

Ik opende het topic, en wist gewoon al dat het weer op Sublime zou uitdraaien. :+
TS, wat zijn de verbeterpunten van je merrie? Anders zul je idd nooit een fatsoenlijk advies krijgen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:12

hwasooklim schreef:
En ik denk dat er voor elk veulen een liefhebber is.

daarom gaan er ook zo weinig de frikandel is....

hwasooklim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 09:15

Sammie schreef:
Als het puur om de maat te doen is zou ik ook eerder kijken naar NRPS E-pony of oid. Ook bij het KWPN heb je trouwens hengsten die klein fokken.

maar daar is wel meer informatie voor nodig dan wat er nu in de OP staat. Zo kun je eigenlijk nooit een fatsoenlijk advies krijgen :)

maar wil eigenlijk niet iets bloederigs fokken maar meer richting iets baroks van daar de keuze van een Welsh cob maar kan ook weinig hengsten vinden van dit ras .

De merrie fokt ook klein en bij het kwpn zijn ze er niet zo van gecharmeerd het is al een vrij stevig type een beetje het oude model.
niet heel bloederig .

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:21

Wat is de afstamming van je merrie?

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:22

Waarom koop je geen Welsh Cob veulen?

hwasooklim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 10:45

SophievdV schreef:

Iroko x Astronaut echt oud bloed

hwasooklim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 10:47

Armitage schreef:
Waarom koop je geen Welsh Cob veulen?

Ik heb idd ook wel overwogen om een Welsh cob te kopen hoor .

Maar vind weinig Welsh cobs aangeboden . Zou ook wel eentje van een jaar of vijf willen die al enige ervaring heeft .

zag dat stal door stap een aanbied maar ik hoor zoveel verhalen over die handelsstal .

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:24

hwasooklim schreef:
SophievdV schreef:

Iroko x Astronaut echt oud bloed

Heet haar dochter dan misschien Feliz?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:58

Ik zou als ik jou was niks aantrekken van wat het KWPN graag ziet. Dit eventuele veulen kun je toch alleen maar bij het Reg. B. kwijt en dat zal bij het welsh stamboek niet anders zijn? Wat betreft keuringen e.d. kun je papiertechnisch al weinig met deze kruising. Kies je voor een NRPS hengst heb je bij het NRPS wél meer mogelijkheden. En is ook vaak makkelijker te verkopen.

Koop anders gewoon een Welsh Cop. Hoeft niet perse een veulen te zijn. Daar heb je de komende drie jaar toch weinig aan :)

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:30

Misschien kun je eens wat fokkers benaderen of zij hengsten ter beschikking stellen om buiten het ras te fokken of of zij een idee hebben waar je voor een cob terecht kan om te kopen. Ik weet wel wat namen waar je verder komt!

Overigens is Sublime hier redelijk bekend doordat zijn eigenaar hier op bokt actief is. De meeste cob eigenaren zitten niet veel of helemaal niet op bokt :+
Ik weet ook dat de President terug is in Nederland, maar of hij beschikbaar is voor iedereen weet ik niet. Zwart, vier wit dacht ik en een erg fijn karakter..

Je kunt ook eens een bericht bij het Welsh topic plaatsen, daar zijn wellicht meer mensen die je verder kunnen helpen :)

Edit; Ik raad je af om bij stal Doorstap te kopen..

hwasooklim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 15:22

LdJ schreef:
Misschien kun je eens wat fokkers benaderen of zij hengsten ter beschikking stellen om buiten het ras te fokken of of zij een idee hebben waar je voor een cob terecht kan om te kopen. Ik weet wel wat namen waar je verder komt!

Overigens is Sublime hier redelijk bekend doordat zijn eigenaar hier op bokt actief is. De meeste cob eigenaren zitten niet veel of helemaal niet op bokt :+
Ik weet ook dat de President terug is in Nederland, maar of hij beschikbaar is voor iedereen weet ik niet. Zwart, vier wit dacht ik en een erg fijn karakter..

Je kunt ook eens een bericht bij het Welsh topic plaatsen, daar zijn wellicht meer mensen die je verder kunnen helpen :)

Edit; Ik raad je af om bij stal Doorstap te kopen..

bedankt voor je info ! +:)+

hwasooklim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 15:24

Sammie schreef:
Ik zou als ik jou was niks aantrekken van wat het KWPN graag ziet. Dit eventuele veulen kun je toch alleen maar bij het Reg. B. kwijt en dat zal bij het welsh stamboek niet anders zijn? Wat betreft keuringen e.d. kun je papiertechnisch al weinig met deze kruising. Kies je voor een NRPS hengst heb je bij het NRPS wél meer mogelijkheden. En is ook vaak makkelijker te verkopen.

Koop anders gewoon een Welsh Cop. Hoeft niet perse een veulen te zijn. Daar heb je de komende drie jaar toch weinig aan :)

klopt heb je gelijk in hoor maar was eigenlijk wel meer nieuwsgierig waar ik de Welsh con kan vinden. +:)+

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:24