Ik ben serieus aan het overwegen om mijn merrie te laten dekken. Alleen door welke hengst? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Even wat info over mijn paard.
Het is een 15 jarige KWPN merrie ( heeft bij vorige eigenaar een veulen gehad van United), 1.64m hoog. Vader is Mistral, vader van moeder is Polydox, volledig springgefokt dus. Merrie is zelf M startgerechtig in het springen en dressuurmatig loopt ze L dressuur (niet officieel). Laatste jaren vooral recreatief bereden. Ze heeft een zeer goed karakter in de omgang, onder het zadel laat ze zich niet echt lekker bewerken, maar geen gebok of gesteiger. Wel redelijk cool in het hoofd op buitenritten. Qua bouw is ze een wat ouderwets type met een redelijk korte rug. Gangen zijn voldoende, daar mag ook zeker niet op ingeleverd worden.
Wat zoek ik: een coole hengst spring of dressuur met een meewerkend karaker die niet zo heel groot fokt. Ik ben zelf ook maar klein dus als het veulen tussen de 1.60 en de 1.68 blijft vind ik het prima. Kleur maakt me niet uit hoewel ik stiekum een vosveulentje wel heel leuk zou vinden, maar geen must. Verder moet de hengst een beetje betaalbaar zijn. Hoeft niet speciaal KWPN te zijn, maar geen Fries, tinker of dat soort rassen.
Mijn doel is om het veulen zelf te houden maar ik heb geen glazen bol en kan dus niet in de toekomst kijken. In geval van nood moet het veulen dus wel verkoopbaar zijn. Zelf zat ik in de richten van een gelderse hengst te denken maar weet niet of dat een goede combi zou zijn. De bedoeling is om er dressuurmatig / recreatief mee te gaan rijden.
Wie heeft er suggesties voor me? Zie de link boven aan voor foto's
Oja, nog even het volgende: mijn merrie houdt niet van diepvriessperma
Kan alleen geen website of zo vinden.