ooit heel lang geleden heb ik eens een topic geopend met de vraag welke hengst bij mijn merrie past, dit was in mijn penny jaren.

Nu opnieuw de vraag aangezien het er nu toch echt van gaat komen. Misschien dit dekseizoen en anders volgend jaar.
Het gaat om de volgende merrie

Een 12 jarige Numero Uno x Garant x Le Faquin
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/376289
In juni gaan we naar de merriekeuring, gewoon omdat het leuk is en dan zien we wel wat eruit komt rollen.
ze meet 1.66 m
Ik breng haar uit in de M2 dressuur en M springen.
Ontzettende lieve maar ook dominante merrie. Veel bloed en kan soms erg heet zijn.
Ze springt zeer correct in de manieren en is erg voorzichtig.
Wat zoek ik?
De hengst moet groot fokken!
Het veulen mag meer maat en lengte hebben
Ook moet de hengst veel vermogen hebben en niet te heet zijn aangezien mijn merrie dat ook al is.
Mijn merrie heeft geen hele ruime gangen dus dit mag verbeterd worden.
Een budget heb ik nog niet, ik wil me eerst oriënteren.
De één raad me aan een jonge hengst te gebruiken, de ander zegt dat ik er juist een bewezen hengst op moet zetten.
Welke jonge hengst mij interesseert
- Fernando (v. Calvino Z)
Welke oude hengsten mij interesseren:
- Cicero Z
- Lupicor
- Carosso VDL
- ?
Ik heb er weinig verstand van en weet dan ook niet of deze hengsten bij mijn merrie passen.
Ik hoor graag jullie opties!
Hier nog enkele foto's van mijn merrie. Stand foto volgt zo snel mogelijk
Voor meer foto's kun je in mijn profiel kijken

gaat er mij meer om dat mijn paard weinig ruimte in haar gangen heeft en ik dit zeker niet wil verslechteren door er ook een hengst op te zetten die beperkt in zijn gangen is. Vandaar Cardento, beweegt naar mijn idee goed en zijn nakomlingen lijken ook goed te galopperen en correcte gangen te hebben.