Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Het massieve hou ik inderdaad niet zo van en de merrie is zelf ook niet het toonbeeld van elegant, dus die kan best wat veredeling gebruiken. 
Dees schreef:Ik vind het toch wel een hele grote misconceptie om te gaan denken dat Gelderse paarden nou braver zijn dan rijpaard-gefokte KWPN paarden
Er zijn zat Gelderse broeders en zusters die het tegendeel daarvan bewijzen / hebben bewezen.
1 woordje: Koss![]()
ZZ-L is nou ook niet echt een heel bijzondere opvallende prestatie voor een 11-jarige dekhengst.
Misschien wel voor een Gelderse, dat kan. Maar Charmeur bijv. (hele prima hengst!) zal dit niveau echt op veel jongere leeftijd halen.
Op een onzekere merrie met veel vluchtgedrag zou ik een brutale broeder gebruiken. Eentje met veel zelfvertrouwen, eentje die eerder de confrontatie opzoekt dan uit de weg gaat. Geen idee hoe hij verder past, maar een hengst als Houston geeft absoluut paarden met een positiever zelfbeeld
Dees schreef:Ik vind het toch wel een hele grote misconceptie om te gaan denken dat Gelderse paarden nou braver zijn dan rijpaard-gefokte KWPN paarden
Er zijn zat Gelderse broeders en zusters die het tegendeel daarvan bewijzen / hebben bewezen.
1 woordje: Koss![]()
ZZ-L is nou ook niet echt een heel bijzondere opvallende prestatie voor een 11-jarige dekhengst.
Misschien wel voor een Gelderse, dat kan. Maar Charmeur bijv. (hele prima hengst!) zal dit niveau echt op veel jongere leeftijd halen.
Op een onzekere merrie met veel vluchtgedrag zou ik een brutale broeder gebruiken. Eentje met veel zelfvertrouwen, eentje die eerder de confrontatie opzoekt dan uit de weg gaat. Geen idee hoe hij verder past, maar een hengst als Houston geeft absoluut paarden met een positiever zelfbeeld
martine0503 schreef:En daarom zijn we zo blij dat er nu toch ook goede amazones op het gelders paard komen te rijden en het gelders paard op die manier beter op de kaart zetten. Dat het gelders paard veel meer is dan het knollepaard waar veel mensen onterecht aan denken.
Dees schreef:Rubinstein-bloed is geweldig! Zeker kwa karakter (en koppies) een hele grote plus!
Helaas is er steeds minder van te vinden...
Royal Dance staat nog bij De Ijzeren Man, die kan heel plezierig fokken maar wel met een merrie die zelf kracht over heeft achter.