Ik ben op zoek naar een dekhengst voor Zelda
Nog niet voor nu uiteraard, Zelda is nog maar 1jaar en 7maand. Ik zoek dus gewoon sites enzo waar hengsten op staan. Helaas weet ik niet echt waar ik moet zoeken, dus ik heb jullie hulp hierbij nodig

Ik zoek dus vooral websites waar goede hengsten worden aangeboden, maar er mogen ook tips gegeven worden voor zaken waar ik op moet letten. Zelda is nog jong, dus veel over haar kwaliteiten kan ik helaas nog niet zeggen...
Zelda is:
- NRPS merrie
- voskleurig (maar met witte haren op haar oor)
- Ze zou tussen de 1m67 en de 1m72 moeten worden. (al heb ik daar niet zo'n goed oog in, want ze meet nu 1m50 en ze is 1j7m)
- Haar afstamming: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1505823
Wat ik wil fokken:
- Allrounder (ben zelf wel eerder dressuurmatig aangelegd en soms een kleine sprong)
- Leuk kleurtje zou ook wel tof zijn, maar is absoluut geen vereiste
- Geen 'vuilbakras' (ik zou het dus graag kunnen inschrijven in een stamboek)
Wie kan helpen ??
Alvast bedankt !
ps: Ik weet amper iets van fokken af ! Dus don't shoot me als ik iets verkeerd of stoms zeg in de uitleg hierboven. Ik plaats het op bokt om er wat meer over te weten te komen, niet om erop gewezen te worden dat ik er niks vanaf weet
Als jullie verduidelijking willen, vraag het dan en dan probeer ik te antwoorden
Zo weet ik waar ik moet kijken, waar ik op moet letten,... Maar probleem is dus dat ik niet weet waar ik hengsten moet zoeken... Even 'hengstenhouderij' intikken bij google zou wel lukken, maar ik weet amper iets van zulke dingen af. Ik zou dus graag wel een goede en erkende hengstenhouderij hebben, ipv een 'hobby-houderij' zeg maar

Het is nu dus rondsnuffelen, sites zoeken, tips van anderen noteren,...
Maar mijn paard zelf uitbrengen, dat zit er niet in denk ik... Heb een beetje schrik op dat vlak en heb dus snel de neiging te denken dat ik en mijn paard ondermaats presteren en dat ik zal afgaan als een gieter