Springhengst met bloed en sterke bovenlijn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janski

Springhengst met bloed en sterke bovenlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 17:09

Nu mijn Cantos veulentje in de opfok staat begint het alweer te kriebelen de merrie volgend seizoen weer te dekken!

Merrie is Umills B (manhattan *zeloiet *nepal) http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=411885

in mijn profiel een filmpje van de CK Utrecht waar ze beide goes op te zien zijn en voldoende foto's van de merrie ook.

1,70 maar fokt ook erg groot dus een compacte hengst is mooi ik maak me over de maat geen zorgen maar zoen ook geen hengst die erg vergroot. Ze heeft de hals wat diep uit de borst en niet zo mooi dus dat is een puntje, daarom wil ik ook niet nog een keer Cantos.

De merrie heeft een wat plat kuis en is wat "ouderwets" gebouwd. Haar moederlijn komt uit de roodnoot stam. Heeft duidelijk (medern) bloed nodig. Ze is werelds braaf, nuchter, nooit kijkerig. "Schijndood" op stal maar wel wat heet en soms loperig in het werk, echter nooit bokken of gek doen wel veel vermogen alleen er lang en beweeglijk.
Heel erg nuchter met de veulens, ik maak me dan ook niet zo erg zorgen over het karakter (moet niet te dol worden maar ik durf op deze merrie veel aan op dat gebied)

Op de keuring vond men het veulen van dit jaar goed ontwikkeld alleen de beweging had beter gekund met name de draf en hij mag een nog wat beter achterbeen hebben. Nou was ie fors overbouw op de keuring ik vind het inmiddels beter woerden.

Kortom een hengst die bloed geeft, een sterke bovenlijn heeft, hoogbenig en die naast goed springen een beetje meer draf kan meegeven.

Wat kunnen jullie aanbevelen? Ik heb nog geen idee dus ik sta overal open voor :)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:34

Namelus :j

een hengst waar ik heel erg in geloof is de kersverse bundeschampion van de 4 jr dr paarden : Catoo , volledig springgefokt , ook geweldig springen en dan de titel bij de dressuurpaarden pikken ..een schitterende collectie veulens liet ie ook zien ..is van het holsteiner verband maar heel makkelijk te verkrijgen voor NL

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:20

Als je een Groningerbasispaard wilt fokken. :+

Afbeelding

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 21:23

Namelus zat ik vorig jaar ook aan te denken, kan maar of die het extra aan bewegen gaat geven ??

Dat bewegen geloof ik van die Catoo dan weer wel ! Of ik dat een mooie bovenlijn vind weet ik alleen niet maar mischien zie ik de verkeerde foto;s
Of die op mijn merrie wat moderns gaat geven weet ik niet.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:25

Janski schreef:
Of ik dat een mooie bovenlijn vind weet ik alleen niet maar mischien zie ik de verkeerde foto;s

Dar verandert het paard niet.

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:31

Ik zeg Bodinus, een zeer aansprekende hengst met een heel goed afstammelingen rapport.
Ik heb zelf al een heel aantal Baby Bodinusjes gezien en het waren stuk voor stuk zeer aansprekende, luxe, hoogbenige veulens met veel ras uitstraling en super bewegen!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:04

op karakter na dan :)

Active

Re: Springhengst met bloed en sterke bovenlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:25

Namelus geeft echt wel springpaarden, maar ook paarden die vaak bemerkingen hebben op het fundament. Ik weet niet of je dat risico durft te lopen. Daarnaast geeft Namelus niet het makkelijkste karakter, en ook dat is een keuze die je zelf moet maken.

Vainquer geeft veel beweging mee.

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:32

Wij hebben jouw vraag voor onze merrie ook gesteld toen KWPN bij ons voor thuiskeuring kwam. Onze merrie moet op dezelfde punten verbeterd worden, behalve dan de toevoeging van bloed.
Aangeraden werden: Cantos (dus toch!) Numero Uno en Quality Time. Wij hebben haar al een keer door Numero Uno laten dekken en die is super gelukt, en de Cantos leek als veulen de hals wat diep uit de borst te hebben en te neigen naar onder onderhals maar is nu 2 en echt supermooi aan de maat en heeft als hengst toch echt een mooie hals gekregen. Erg mooi aan t ontwikkelen!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:36

besita schreef:
een hengst waar ik heel erg in geloof is de kersverse bundeschampion van de 4 jr dr paarden : Catoo , volledig springgefokt , ook geweldig springen en dan de titel bij de dressuurpaarden pikken ..een schitterende collectie veulens liet ie ook zien ..is van het holsteiner verband maar heel makkelijk te verkrijgen voor NL

ceasario schreef:

Afbeelding

Afbeelding

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:40

Zou Crescendo niks kunnen zijn?

Contendro I x Salieri x Pik Bube

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:06

ceasario schreef:
besita schreef:

ceasario schreef:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groningerveulen
Afbeelding

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:29

Bedankt , hier heeft men iets aan..Alleen de afst. ontbreken.

Dit is bekend.
Afbeelding

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:42

Active schreef:
Namelus geeft echt wel springpaarden, maar ook paarden die vaak bemerkingen hebben op het fundament. Ik weet niet of je dat risico durft te lopen. Daarnaast geeft Namelus niet het makkelijkste karakter, en ook dat is een keuze die je zelf moet maken.

Vainquer geeft veel beweging mee.

Hoe kom je daar nu weer bij. Heb er echt alleen nog maar fijne werkwillige paarden van gezien die fijn kunnen bewegen en springen. Fundament niet opgelet.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:51

mijn Namelus heeft juist een super fundament ook ..qua karakter is het wel een "speciale " maar dat heeft ze zeker van de moederlijn meegekregen want het is uit een Hors la loi x volle zus Numero uno ..of Namelus het versterkt heeft of juist verbeterd kan ik niet direct zeggen

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 19:28

Zwetsloot schreef:
Ik zeg Bodinus, een zeer aansprekende hengst met een heel goed afstammelingen rapport.
Ik heb zelf al een heel aantal Baby Bodinusjes gezien en het waren stuk voor stuk zeer aansprekende, luxe, hoogbenige veulens met veel ras uitstraling en super bewegen!

die heb ik bovenaan mijn lijstje

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 20:05

s0173957 schreef:
Zou Crescendo niks kunnen zijn?

Contendro I x Salieri x Pik Bube

ken ik niet ga ik opzoeken

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:53

Lami schreef:
[
Hoe kom je daar nu weer bij. Heb er echt alleen nog maar fijne werkwillige paarden van gezien die fijn kunnen bewegen en springen. Fundament niet opgelet.

Ik heb er heel veel van gezien en ze hebben vaak een delicaat karaktertje. En vraag maar eens wat hoefsmeden. Toontredend komt veel voor.
En ook daar zullen zeker uitzonderingen in zijn, maar in de grote linie geeft ie dat wel.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:08

Janski schreef:
Zwetsloot schreef:

die heb ik bovenaan mijn lijstje

Mocht je geïnteresseerd zijn, dan kan ik een CD voor je klaarleggen met alle veulens op de afstammelingenkeuring.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 19:57

dat lijkt me zeker interessant !

nenab8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:31

Baloubet?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:35

Tja kom ik aan met niet zo'n geweldige hengst

wat dacht je van Lucky Boy... over algemeen hebben de nakomelingen goede draf hij fokt redelijk chique aan aan de maat

breeder1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:08

warrant?

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:52

Ik zou idd eens voor Numero Uno of een van zijn zonen kijken. Ik denk dat die combinatie zal brengen wat jij zoekt. Met name de croupe en bewegingen zullen met deze combinatie verbeteren.

Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 23:13

Ustinov???? Komen echt super mooie veulens van!