Ze is donker vos en struis gebouwd, ze meet 1.66m, heeft een ongelofelijk lief karakter en heeft reeds enkele veulens gehad. Een van deze veulens, is mijn 5-jarige Aristo (van Alabastro s.extra) http://i1114.photobucket.com/albums/k53 ... ageres.jpg
Een jaar later kreeg ze nog een hengstenveulen van Alabastro die op 3-jarige leeftijd goedgekeurd werd voor de dekdienst bij SBS. Hij is uiteindelijk verkocht naar Frankrijk.
Zij heeft ook een veulen van Sandro Hit gekregen die momenteel wordt zadelmak gemaakt. Een groot paard, met veel front en ruime bewegingen.
Dit jaar heeft ze weer een hengsten veulen van Alabastro, een pintere kerel die deftige gangen heeft.
Ze heeft een dressuurlabel gekregen bij SBS.
Haar pluspunten die ze tot nu toe door heeft gegeven zijn : - maat - sterke achterhand - super karakter
Haar minpunten die de hengst ev. zou moeten kunnen compenseren : - meer schoudervrijheid - halsaanzet
Bedankt!
essiesilly
Geplaatst: 15-08-11 12:51
oeeww uit een lauries crusador sorry ben bevooroordeeld ik ga even voor je denken! en dat van het karakter en achterbeen geloof ik meteen!
Hengsten die me zo te binnen schieten zijn: Lord Leatherdale en San Remo.Eerstgenoemde kan de schoudervrijheid goed verbeteren en fokt mooie lange halzen.San Remo geeft veel maat en massa en een mooi front.
en Lord Leatherdale heeft voor jou waarschijnlijk gunstige dekvoorwaarden. Hengstenhouderij Van Olst promoot om Lord Leatherdale en Negrobloed met elkaar te kruisen.....
Ik denk dat het een vrij goede keuze is. De merrie zal pas volgend jaar opnieuw gedekt worden, eerst moet dit veulentje verkocht worden. Dus wie interesse heeft...
Wbt Tuschinski, persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van zn nakomelingen; echter kan hij ze wel eens wat hectisch geven in de benen. Met name in draf. Voor wat maaien en vaak net te weinig lichaamsgebruik. Verder mooie modellen, genoeg lengte en maat en over het algemeen prima karakters. Denk dat je er een wat traag, maar ruim bewegende merrie voor nodig hebt.
essiesilly
Geplaatst: 23-08-11 13:35
ik denk dat je met tuschinski op deze merrie met het lauries bloed erachter geen paard overhoud... als je ziet wat voor iele poppetjes hij fokt en dat al op "gewone" merries ... LL zou je kunnen overwegen, je hebt zowel merrie als moeder van de merrie die een goed achterbeen bevestigen
Rhea
Geplaatst: 24-08-11 14:40
Deze merrie was vroeger van mijn buurman, ik heb haar nog gereden.
Ze heeft al een nakomelingen van San Remo (voorlopig keur merrie), super bewegen en erg werkwillig. Halsaanzet was wel erg zwaar. Daar is weer een Santano uit, ook een zeer aansprekend dier.
Verder is er ook een Jazz uit.
maat zou ik mee oppassen, haar eerste 2 nakomelingen waren niet al te groot. Verder heeft ze lengte nodig, hoewel dat bij de alabastro's reuze meeviel maar zelf heeft ze die niet volop en haar andere nakomelingen ook niet.
Denk dat Lord Leatherdale zeker geen verkeerde optie is! Ook Vivaldi zou ik durven noemen.
Ook bij mij kwam San Remo als eerste op. Heb zelf ook een San Remo en heb bij ons op stal veel mooie veulens zien komen van San Remo uit een Negro merrie.
Kennis van mij heeft nu twee keer een voice veulen gehad uit d'r negro merrie. Echt mega apart! Dit jaar een lord leatherdale en die viel toch behoorlijk tegen tov de Voice. San Remo vererft ook met regelmaat een kleintje!!!!
Die twee veulens van Voice zijn gefokt door stal Jaclastan. Waarschijnlijk staan er wel foto's op de website {misschien ook wel een filmpje}. Ben alleen wel vergeten te zeggen dat ze niet al te groot waren {maar wel groots in beweging!}.
San Remo geeft denk ik niet voldoende schouder vrijheid, althans de nakomelingen die ik ken hebben dat niet grandioos, moeilijke paarden ook, wel goudeerlijk!!!!!!!!!
Grappig, de San Remo's die ik ken hadden juist wel heel veel schoudervrijheid. En in dat opzicht ook enorm verbeterd tov de moeder. Wel bijna allemaal een stuk kleiner dan de moeder. Karakters verschilden ook enorm, zelfs twee volle zussen die elkaars uiterste waren {van heel relax naar mega sensibel en nerveus}. Die van ons was heel dominant maar wel eerlijk.
San Remo heeft mij persoonlijk niet echt het "wauw-gevoel" gegeven. Maar ik heb de namen doorgegeven aan de eigenaar. Hij tendeerde meer naar Lord Leatherdale.
Misschien een raar voorstel, maar wat met Don Frederico?