[H]Dressuur hengst gezocht voor Onze Fons x LA

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ptiteblue

[H]Dressuur hengst gezocht voor Onze Fons x LA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 22:19

Hello allemaal!

Mijn merrie is uitgerekend voor 4 mei van haar eerste veulen van United.
Nu ben ik al op zoek naar een andere hengst, ik wil van combinatie veranderen, behalve als het veulen een juweel is natuurlijk (mag altijd gedroomd worden, lol)

Nu, merrie is springgefokt maar uitgebracht tot Z2 dressuur voor haar ongeval.
Merrie heeft een super karakter, dus dat is minder belangrijk voor het keuze.

Wat ik zoek bij een hengst:

- Maat geven
- Schouder vrijheid in draf
- Heel goed galop (merrie heeft heel slecht galop)
- Sterke rug

Ik dacht misschien aan Democraat, maar is misschien een te oude bloed?

Ik geef maximum 1000€, en liefst met goede conditie als de merrie niet drachtig is op 1 oktober.

Hier enkele fotos

Afbeelding

Afbeelding

Dank u, want ik ben helemaal verloren!!
Laatst bijgewerkt door petraaken op 26-03-10 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd.

Charly1989

Re: Dressuur hengst gezocht voor Onze Fons x LA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:31

En wat denk je van:

Armani,
Tuschinksi
Wonderboy
Vivaldi ( Die is wel duurder dan 1000)
Fijne merrie heb je trouwens ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 01:03

Oud bloed? Dat maakt toch niet uit? Ik denk dat Democraat qua bloedvoering wel mooi aansluit (allround).

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 08:51

Sammie schreef:
Oud bloed? Dat maakt toch niet uit? Ik denk dat Democraat qua bloedvoering wel mooi aansluit (allround).

Ja, dat dacht ik ook, omdat ze springgefokt is zou Democraat wel een goed alternatief zijn voor een leuk allround paardje te doen. Normaal is het veulen voor ons, maar zouden we die ooit moeten verkopen, ik weet niet of Democraat "commercieel" genoeg is? En omdat hij zo oud is, is het moeilijk van zijn bewegingen te zien, hoe was hij in zijn jongere tijd? Sperma qualiteit?

Armani heb ik niet graag, ik denk dat hij nog tijd nodig heeft om verder door te goeien, misschien in een paar jaar...
Tutschinsky heb ik ook niet graag, Vivaldi is leuk, maar te duur (en vind zijn croupe en rug een beetje plat).
Wonderboy, die ken ik niet? Meer info?

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 08:59

rhodium?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:57

-Democraat geeft een goede galoppade, nl. kracht en sprong.
-De rug van Democraat is heel goed en dat geeft hij doorgaans ook door aan zijn kinderen.
-Wat betreft maat, wij hebben 2 nakomelingen staan van Democraat, de hengst heeft op beide merries in maat vermeerderd.

1 van onze merries is nu hoogdrachtig van Democraat, dit is een halfzus van onze Democraat-hengst.

Dit jaar dekken we weer met Democraat!

ptiteblue

Re: [H]Dressuur hengst gezocht voor Onze Fons x LA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 20:35

Is zijn sperma nog van goede qualiteit?
Heeft er iemand soms fotos van hem in zijn jeugde?
Dan heb ik 75% op een grijsje, en misschien zelfs een homozygoot grijs!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:11

Onze merries zijn telkens direct drachtig geworden, zoals van Manen zelf zegt..... Democraat hoeft maar naar de merrie te kijken en ze is drachtig :)

Wij hebben een schimmel van Democraat en een bruine, Democraat geeft niet per definitie zijn kleur door.

Je zou van Manen kunnen bellen voor foto`s van de hengst op jongere leeftijd.

P.s. ik krijg zojuist een telefoontje van mijn man, de merrie ligt, misschien dat we nu snel weer een Democraatveulen erbij hebben *D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:29

Een goed paard verkoopt zichzelf wel en als het voor jezelf is zou ik mij om commercie echt niet bang maken. Met een commercieel papier bij een geit kom je helaas ook niet ver. :D

Je kunt op http://www.kwpn.nl > goedgekeurde hengsten even zoeken op Democraat dan kom je vanzelf foto's tegen. Met googlen kom je denk ik ook aardig ver :)

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 23:20

Ja, heb schone fotos van hem gevonden als hij nog donker grijs was in dressuur. Was toen veel chicker!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:15

krackertje schreef:
-Democraat geeft een goede galoppade, nl. kracht en sprong.
-De rug van Democraat is heel goed en dat geeft hij doorgaans ook door aan zijn kinderen.
-Wat betreft maat, wij hebben 2 nakomelingen staan van Democraat, de hengst heeft op beide merries in maat vermeerderd.

1 van onze merries is nu hoogdrachtig van Democraat, dit is een halfzus van onze Democraat-hengst.

Dit jaar dekken we weer met Democraat!

Larome met Abgar xx gaat niet samen en dan nog Courville xx erbij. !!
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=6

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 19:27

Leg het eens uit Cesario?
Dat is toch heel ver volbloed?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:59

ptiteblue schreef:
Leg het eens uit Cesario?
Dat is toch heel ver volbloed?

Neem de proef op de som...Maar fokken is niet mannetje x vrouwtje. maar een optelsom van genen waarbij volbloed een behoorlijke sterke funktie in heeft.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 22:19

http://www.paardenfokken.nl/virtualpedigree.php

Ik begrijp niet goed waarom het niet goed zou zijn?
Eerste volbloed is aan de derde generatie bij de vader, en aan de 5 de generatie bij de moeder.
Het is toch goed?Er moet toch een beetje volbloed in het papier zijn vind ik toch.

Waarom vind je van niet?

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:48

Wonderboy is van mijn werk. Er staat info van hem in mijn profiel.
Hij fokt veel maat en front door. Goede gallopade en sterk achterbeen.

rollinglucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:18

Ik heb ook 2 democraten, een volle broer en zus. Ik heb de moeder niet gekend, ik weet alleen dat het een tuiger was.Toch zou je dat van allebei niet zeggen.
Zoals al gezegd was geeft hij een goede bovenlijn mee zou ik zeggen, compacte paarden. De vos heeft wel een holle rug. Zeker een goede galop met veel kracht en sprong. Uitstekende draf met schwung.
Stap is bij de vos niet zo goed, maar bij de bruine weer wel (ik weet niet wat hierover bekend is bij Democraat).
Verder lijken ze eigenlijk niet echt op elkaar, zoals je op de foto's ook kunt zien. Het zijn wel allebei paarden met een eigen wil, vrij dominant, en ze hebben af en toe nog wel eens de neiging om te bijten (ze hebben me nog nooit echt gebeten, maar dat is ook gewoon een kwestie van opvoeding natuurlijk).
Ook allebei niet hele grote paarden.

Hier de bruine Democraat. 1.65m.
Afbeelding

En de vos Democraat. 1.60m. Nog erg arm bespierd, want ze is nog niet lang onder het zadel.
Afbeelding

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:33

Bordeaux misschien? Toch het bloed van United, maar dan een lijntje verder en ik heb er hier op bokt hele mooie veulens van gezien :) .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:59

Bordeaux is in het najaar van 2009 goedgekeurd :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 14:42

Met Democraat ga je op deze merrie geen modern dressuurpaard fokken en dat mag in mijn ogen deze merrie best hebben.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:00

Wat is een modern dressuurpaard?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:33

Wat ik daarmee bedoel is dat je meer toe werkt (fokt) naar de punten die je zelf graag ziet. In elk geval o.a. Democraat fokt absoluut geen verkeerde paarden, ben er zelf ook weg van. Maar wat ik aan deze merrie zie is een wat neerwaarste romprichting, een vrij korte hals en een wat strakke bovenlijn. Of dit ook echt zo is weet ik niet :) Democraat is zelf geen luxe type, hij heeft zelf wat bloederige merries nodig. Dat zie ik niet direct terug in deze merrie. Aan bloederig denk ik bijv. aan een Apache.

Hoop dat ik het uit heb kunnen leggen.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:35

Kasparow?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 19:44

Ik vind de merrie van TS om te zien op stand een echte springmerrie met inderdaad een zeer neerwaartse romprichting.

Bloederig is een kwestie van smaak(wil ik absoluut niet zien...brrrr)

Ik zou voor een hengst gaan die een opwaartse romprichting fokt een een meer vertikale hals met ook meer welving in de bovenlijn en een goed gesteld achterbeen.

Euhm...er zijn nogal wat gelderse hengsten die dit vererven. Maar dat zal TS wel niet zien zitten als je Democraat al te klassiek vind.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:57

Lilliputter schreef:
Wat ik daarmee bedoel is dat je meer toe werkt (fokt) naar de punten die je zelf graag ziet. In elk geval o.a. Democraat fokt absoluut geen verkeerde paarden, ben er zelf ook weg van. Maar wat ik aan deze merrie zie is een wat neerwaarste romprichting, een vrij korte hals en een wat strakke bovenlijn. Of dit ook echt zo is weet ik niet :) Democraat is zelf geen luxe type, hij heeft zelf wat bloederige merries nodig. Dat zie ik niet direct terug in deze merrie. Aan bloederig denk ik bijv. aan een Apache.

Hoop dat ik het uit heb kunnen leggen.

Democraat voert stiekum toch zelf aardig wat bloed zie: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=2914

Wij hebben 3 nakomelingen van Democraat gefokt, 1 daarvan is wat klassieker, de 2 anderen zijn tegen het bloederige af waaronder het veulen Fabine wat vorige week geboren is, de merrie wordt dit weekend weer gedekt met Democraat.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 11:30

Merrie heeft op 9 april haar veulen gekregen, vader United.

Ik ben misschien niet echt objectief maar vind hem wel goed gelukt :)

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 4717_n.jpg

Ben bij Van Uytert geweest op hengstenshow, en ik heb Democraat spijtig genoeg niet gezien.

Nu twijfel ik tussen Amazing Star en Andretti.

Keuze gaat meer en meer naar ANdretti, hengst vond ik heel compleet, met een mooie draf en mooie galop.
Amazing Star heeft natuurlijk een super galop maar de draf, ik weet niet, veel show van de voorbenen en weinig achtebeen...nu wordt de merrie terug gedekt eerste week van mei, dus moet ik wel een beslissing nemen... :P
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 28-04-10 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar per topic, rest in link