http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=165200
Haar stap is matig, draf is goed en galop is redelijk goed.
Qua bouw zou er wat meer lengte in het voorbeen mogen, ze is wat op de voorhand gebouwd. Ook zou ik iets meer elegantie willen, ze is wat grof gebouwd, al moet ik zeggen dat wat stevigere paarden wel mijn voorkeur hebben. Haar hoogte is 1.70 en dit vind ik zelf een ideale hoogte. Haar karakter is super! Ze is erg braaf en cool, er zou evt. wat meer pit in mogen, wat meer expressie.
Qua type wil ik graag een wat meer type dressuurpaard. Ik ben zelf een dressuurruiter en rij op dit moment M1 met deze merrie, maar merk wel dat dit meer moeite kost dan met een paard dat qua type wat meer "dressuurpaard" is. Omdat mijn merrie nu eenmaal springgefokt is, zou ik voor een allround hengst gaan, maar het liefst zou ik bij wijze van spreken voor een dressuurhengst gaan.
Het gebruiksdoel van het veulen wordt dressuur, voor eigen gebruik, maar het moet wel (je weet maar nooit) een verkoopbaar veulen zijn, vandaar dat ik niet voor een dressuurhengst wil kiezen.
Zelf zit ik te denken aan Kasparow.. Ik ben erg benieuwd naar jullie advies, want ik heb nog een hoop te leren!

Lancer en limbus, helemaal mee eens.