Link paardenfokken: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=480476
Graag zou ik bij een duits stamboek dekken. Op dit moment is ze dragend van Uphill, niet geheel mijn keus maar kocht haar met een dekking van Uphill (vorige eigenaar).
Heb er op dit moment een Winningmood (v. Prado) uit lopen die het erg goed doet (is een D'tje). Mist wat maat maar een paard wat zeer goed opwaarts beweegt met veel schwung en lossigheid. Ook is er een driejarige Jonhnson uit, merrietje van 1.64 m welke fijn beweegt, veder weet ik er weinig van.
De merrie zelf heeft een goede bewegingstechniek, beweegt heel gemakkelijk met veel lossigheid, schwung en ruimte. Dit in alle drie haar gangen. Maar echt wel Duits als je het zo mag zeggen. Beetje traag in het achterbeen, het maakt wel genoeg buiging maar zou sneller en resoluter mogen ondertreden. Gelukkig gaat ze niet wijd achter.
Verder heeft de merrie niet het makkelijkste karakter, in de omgang fantastisch maar tijdens het rijden wat lastig.
Exterieurmatig vind ik dat ze wat hoogbeniger mag zijn, en een wat lichtere keeluitsnijding/ hoofd-halsverbinding mag hebben. Verder zou ze wat bloederiger mogen zijn (heeft nogal veel massa en bot). Haar bovenlijn zou iets strakker mogen naar mijn mening, ze is iets verzonken in het middenstuk. Ook maat is belangrijk, ze is zelf 1.65 m maar vergroot zelf niet. Wel een aandachtspunt dus! Als er verder nog wat zaken zijn die jullie opvallen hoor ik het graag!
Oh ja ik weet dat ze veel te dik is, maar ze krijgt alleen het hoognodige (lees ruwvoer een een kleine aanvulling in basisbrok) maar ze wordt van de lucht nog dik.. Ze is overigens niet in training, staat dus stil op dit moment.
Dit bedoel ik met resoluter onder mogen treden

zijn er genoeg goedgekeurd of in de moederlijn 
)