[H][KWPN] Alround hengst voor Numero Uno merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Venthe

[H][KWPN] Alround hengst voor Numero Uno merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 16:01

Hallo,

In het nieuwe jaar wil ik met mijn paard naar de keuring.
Ik zou het leuk vinden om ooit een veulentje uit haar te fokken.
En ben nu dan ook wat aan het rondsnuffelen om mijn moeder (ook paardenfanaat) enthousiast te maken.
Op het gebied van dekken ben ik een leek wat dat betrefd dus al het advies en informatie is welkom!

Goed ik heb dus een 7 jarige Numero Uno merrie
Voor volledige stamboom zie
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=376289
Haar volle zus Unette springt in het ZZ 1.35 en heeft al enkele rubrieken gewonnen.

Ik ben op zoek naar een leuke allround hengst omdat ik het ook belangrijk vind dat het paard verder kan komen in de dressuur.
Mijn paard loopt nu L2 dressuur en doet dit erg goed.

Ik ben opzoek naar een hengst die maat toevoegd. Ook een hengst die wat meer opwaarts gebouwd is want helaas is mijn merrie wat op de voorhand gebouwd. De merrie heeft een wat neerwaartse romp. De merrie beschikt over genoeg temperament dit moet behouden blijven maar mag niet te vurig worden.
De merrie springt voorzichtig maar wil het graag zelf regelen.
Haar stap is de belangrijkste gang die verbeterd moet worden. Haar draf en galop zijn fijn maar hierin mag ze wat meer zakken in het kruis.

Ik zoek dus een hengst die zowel goed is in dressuur maar ook in springen.
Kleur of stamboek maakt niet uit.

Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Hengst Kasparow (http://www.kasparow.com)
een 9 voor zijn draf en galop en zelfs een 10 voor zijn stap.
Blinkt uit in zowel dressuur als springen en zelfs in de sgw sport.
Wat vinden jullie?

http://i33.tinypic.com/2rz8e9t.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Helaas (nog) geen duidelijke standfoto. Deze volgt zo snel mogelijk
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 03-01-10 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's zichtbaar, rest in link gezet

Anoniem

Re: [H][KWPN] Alround hengst voor Numero Uno merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:46

Ik betwijfel ten zeerste of de hengst Kasparow wat aan deze merrie toevoegt.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 09:22

Dan zou ik graag jou keuze willen horen :)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:36

[***] schreef:
Ik betwijfel ten zeerste of de hengst Kasparow wat aan deze merrie toevoegt.

Mee eens, ik zou het erg zonde vinden op Kasparow op zo'n fijne merrie te zetten. Ik ben helaas niet thuis in de springers kun kan geen goed alternatief noemen.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 09:39

Okee bedankt voor je reactie

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:46

Grappig, ik wilde je Kasparow adviseren maar daar dacht je zelf al aan.

Ik zou zeker gaan voor Kasparow. Mijn zusje heeft een 8-jarige Kasparow die zeker allround is. Loopt nu M2 dressuur met dikke winstpunten, kan zeer goed springen en heeft al eens een cross gelopen waaruit blijkt dat hij hiervoor veel talent heeft. En als klap op de vuurpijl is ze nu bezig 'm voor de kar te zetten en zelfs dat vindt hij allemaal goed. Daarnaast zijn het in de omgang zeer fijne paarden. Kasparow zelf is ook een hele lieve betrouwbare hengst.

Je kan altijd contact opnemen met Arja van de Laarse, de eigenaresse van Kas. Zij is altijd bereid om je te voorzien van informatie. Heb je al eens op http://www.kasparow.com gekeken? Degene met die oranje linten is het paard van mijn zusje. Voor meer foto's van Press kun je op hyves kijken bij Sonja van der Horst/Nieuwegein. Of hier op het forum van Kas (zoeken op nakomelingen Kasparow). De berichten van Sonnie81 zijn van mijn zusje en er staan ook foto's op van haar Kas-nakomeling Press.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 09:50

Wat leuk om te horen!
Ja heb al op de site gekeken, staat het paard van je zusje ook bij het nieuws op die site dat ze hem voor de kar aan het beleren zijn??

Maar goed ik ben dus een leek op dit gebied dus zou ik graag nog van de gene willen horen waarom ze precies vinden das kas niet goed is? Wat bedoelen jullie precies met hij voegd niets toe?? (ik moet nog veel leren ;) )

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:52

Hengsten met Contender bloed voegen beweging toe. Misschien een overweging om daar op te zoeken (KWPNstallion).

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 09:54

Zal eens gaan kijken bedankt!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:09

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:15

Die Wender R waarnaar je link verwijst is ruin. Dat schiet natuurlijk niet op ;-)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 10:17

Haha nee dat word um niet dan :P

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:17

Diane65 schreef:
Die Wender R waarnaar je link verwijst is ruin. Dat schiet natuurlijk niet op ;-)

dat is sinds kort dan?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:19

Wender dekt niet meer, voorts geeft Wender op Numero Uno iets gevaarlijks, zo vrees ik. Super beweger Wender, da's een ding dat zeker is, maar qua karakter kun je beter even verder zoeken, zeker in combinatie met een Numero Uno.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 10:21

Hoogendroog heb jij nog een hengst in gedachten??

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:24

Ik denk bij jou paard en jou wensen/eisen aan een hengst als Karandasj. Karandasj heeft zichzelf al veelal bewezen. Hengst geeft maat mee, uitstraling en karakter. Bovendien heeft hij zeer goede gangen, waardoor je paard hierin versterkt/verbeterd word en het veulen dus ook geschikt zou zijn als dressuurpaard.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 10:29

Maar is karendasj niet wat te grof? Heb even gezocht op bokt en daar worden de namekomlingen veel beschreven als groot en beetje grof. Of zou mijn Uno bloederig genoeg zijn om dit te voorkomen?

sonnie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:29

Hoi, ik ben het zusje van Dianav. Misschien leuk op te kijken op de Kasparow hyves, daar staat een forum op met mensen die dit jaar allemaal hun merrie hebben laten dekken met Kasparow. Misschien kunnen hun je vertellen waarom hun keuze is gevallen op Kasparow.
Ik ben erg blij met mijn Kas. Er zit genoeg power is, maar er is makkelijk mee om te gaan. Hij is erg allround, zie mijn foto's op hyves (sonnie81)
Wat ik graag zou willen weten waarom er mensen zeggen dat Kasparow niks toevoegd?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:30

Ik ken veel uno's en vind ze bloederig genoeg om dit te voorkomen. De foto's van jou merrie zijn niet heel duidelijk, maar mij lijkt het dat ze het kan hebben!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 10:32

mmm ik ben opzoek naar een verrichtingsonderzoek raport maar kan weinig vinden.. of zoek ik gewoon verkeerd :P

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:34

Diegene voor de kar is inderdaad die van mijn zusje. Er staat ook nog een foto van 'm in de bovenste balk bij fotoalbum, dan is het de linker. Press is het visitekaartje van Arja voor de promotie van Kas.

Ik vind het wel grappig dat iemand zegt dat je niet Kas moet nemen maar dit vervolgens niet onderbouwt. Daar heb je zo lekker veel aan.

Ik zie dat je in Vianen woont. Wij wonen in Nieuwegein en de paarden staan in Tull en 't Waal. Als je interesse hebt mag je natuurlijk altijd een keer bij Press komen kijken. Dan heb je een beter beeld van een Kas-nakomeling dan alleen maar op de foto. En als ik jou was zou ik Arja een keertje bellen. Leuk mens en altijd bereid je alles over Kas en zijn nakomelingen (ze kent ze allemaal) te vertellen. En je mag ook altijd een keertje bij Kas op visite gaan, jammer is alleen dat ze vlakbij Groningen woont.

Succes..

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:34

Hoogendroog denkt.... we hebben zelf met Lucky Boy gefokt en die beweegt zeer fijn. Maar vrees dat dat klein uit zou kunnen gaan pakken in combinatie met jouw merrie. Nabab vind ik er ook wel bij passen, maar weet niet helemaal wat die qua beweging toevoegt (wel vermogen en een topkarakter). Guidam heeft bij ons ook goede beweging meegegeven. En in de laatste IDS stond een leuke Contender, die Chello III. Carthino qua type?
Ach en ik vergeet Sam R, die vergroot zeker op jouw merrie. Maar ja, Sam is weer Mermus en die kan ook nog wel eens karaktertjes meegeven.
Goodtimes blijft een goede, type en zeer zeker beweging. Voltaire gaf ook goede bewegers (maar soms een iets mindere mond). Tja, zo gemakkelijk is het nog niet!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:35

Je moet even lid worden van kwpnstallion, dan heb je alle info met een klik op de knop voorhanden!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:36

Volgens mij gaat dit topic over de hengstenkeuze voor de merrie van TS. Lijkt wel of nu de hele Kasparow fanclub deelneemt aan het advies... al zie ik weinig advies en vooral reclame...

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 10:39

nee daar kom ik nu ook achter dat het best lastig is maar heb alle tijd :P
Ik had inderdaad ookal bij voltaire gekeken en heb ook gelezen dat ie niet altijd makkelijk in de mond is en dat vind ik toch wel belangrijk. Contender mm ik weet het niet ik zoek een echte allrounder en haar stap moet echt verbeterd worden.
Ik zal eens bij Sam R kijken, alhoewel mijn merrie al een behoorlijk karakter heeft..