Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
brandus schreef:Hebben jullie tips vwb hengstenkeuze van een Contango x El Corona merrie 1.73 hoog. Ze heeft veel front, een mooie opwaartse hals, goede krachtige beweging. Negatieve punten: nerveus karakter, kort voorbeen, wat klassiek type, voskleur. Ik denk aan bv: Oscar, Apache, Rousseau, San Remo, Valdez, Wynton.
Zarah05 schreef:Ik was ook op zoek naar een hengst voor mijn Contango merrie. Ook een klassiek type met een kort voorbeen. Vivaldi lijkt me erg goed passen, maar ik wilde eens wat anders en liefst Jazz, Ferro en Flemmingh vrij. Uphill is een goede optie, beter dan zijn vader Oscar imo, omdat Uphill wat hoger in het bloed staat. Zelf heb ik gekozen voor Zambuka. Vond ik eerst zelf niet zo voor de hand liggen, omdat zijn vader Scandic nogal buffelig is, maar na advies van Johan Hamminga, die Zambuka traint en hele hoge verwachtingen van deze hengst heeft, heb ik toch met hem gedekt. Ik heb een aantal veulens uit vrij gewone moeders gezien, die erg rassig en hoogbenig waren. Ik kan je eventueel wel wat foto's doormailen.
. Richy schreef:Zhivago, Ampere, Apache, Vivaldi etc. Oscar zou ik zeker niet doen omdat je dan een te 'zwaar' paard krijgt. Valdez lijkt wel goe maar niet uitzonderlijk. Wynton is ook prachtig maar je hebt wel een merrie met een lange hals nodig. Wellicht Sorento?