[H][wb]Ik wil mijn paardje laten dekken ... maar welke?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kashmira

[H][wb]Ik wil mijn paardje laten dekken ... maar welke?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 20:53

Hallo meiden,
Ik wil mijn paardje laten dekken door een mooie hengst, eerst dacht ik aan een springhengst die internationaal rijd maar hij is voskleurig , ik ben dan bang dat er een haflinger uit komt en niet een groter paard...
Nu dacht ik aan een mooie palomino hengst en heb er 1 op het oog.. weten jullie er 1 of hebben jullie een idee of wat dan ook, vertel het me!! ik ben er altijd voor in voor iets anders eventueel.
Dit is de hengst die ik op het oog heb.

http://www.dagmardressage.nl/img/paarden/kadans006.jpg

En dit is mijn paardje, een haflinger van 1.50 ,

beetje donker van het zweeten.
http://94.100.118.70/80250001-80300000/ ... _EDPd.jpeg

http://94.100.113.32/288650001-28870000 ... _NOa3.jpeg

http://94.100.113.89/115800001-11585000 ... _xPZx.jpeg

http://94.100.113.110/80300001-80350000 ... _bFRD.jpeg

http://94.100.114.47/80250001-80300000/ ... _x1gm.jpeg
Laatst bijgewerkt door gomir op 27-05-09 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tags

Lyonesse

Re: Ik wil mijn paardje laten dekken ... maar welke?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:50

1. Waarom wil je je haf laten dekken door een groot rijpaard?
2. Je haf is vos, je hebt altijd kans op een vosveulen, waarom zou je daar bang voor zijn?
3. Je hebt een haf, waarom ben je dan bang dat er een haf uitkomt? Wil je dat risico niet lopen, koop dan gewoon een leuk veulen.
4. Wat wil je verbeteren behalve dat je paard groter moet zijn?
5. Een palomino is een vos met cremegen, dus nog steeds dikke kans op een gewone vos ;)

elvara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:05

Ik ben ook benieuwd op de antwoorden op de vragen van Lyonesse.
Je hebt een hele mooie haflinger, waarom wil je dan toch geen haflingerhengst?
De haflingerhengsten zijn tegenwoordig al best rijtypisch, en sommige kunnen ook goed springen.
Je krijgt dan ook papieren van het KVTH, zodat het veulen officieel geregistreerd is.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:12

Ze wil internationaal springen ;) Veulen moet dus minstens 1.58 worden.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:14

Waar zie jij staan dat ze internationaal wil springen? Ze had een hengst uitgezocht die internationaal springt...maar misschien mis ik iets?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:16

Zei ze via pb, waar ze overigens mijn andere vragen ook gewoon beantwoord heeft. Ik dacht ik plaats het hier ook maar gewoon omdat dat nogal wat uitmaakt in de keuze van hengsten die mensen zullen gaan aanbevelen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:18

Denk dat ze dan beter een leuk springpaard kan uitzoeken. Dan weet je zeker dat je kan gaan springen, een veulen uit een springhengst in combi met een haflinger hoeft niet succesvol uit te pakken. Als je een veulen bij je haflinger wilt zou ik er een leuke haflingerhengst op zetten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:22

Als je doel is om een veulen te fokken om later hoog in de springsport mee te kunnen rijden dan raad ik je bij deze af om deze zelf te fokken.
Een haflinger die goed springt met een hengst die goed springt betekend nog niet een veulen die geschikt wordt als springpaard later. Fokken is gokken maar dit is wel erg extreem.

Ik zou een leuke jaarling KWPN'er uitzoeken als je echt iets jongs wilt en de sport verder in wilt.

Mocht leeftijd niet uit maken koop dan een paardje wat zich al laat zien qua springen. Een jaarling/veulen blijft altijd een gok.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 19:21

Heey Heey,

Uhm ik zal even antwoorden geven voor een aantal dames.
Ik wil inderdaad internationaal gaan springen en dat lukt niet met een haflinger.
Het kan wel lukken als de haflinger groter is dan 1.58 inderdaad. Het liefst natuurlijk rond de 1.65
Ik wil mijn haflinger niet door een andere haf laten dekken omdat ik een iets groter paard wil.
En waarom ik juist haar wil laten dekken en geen nieuw paard wil kopen, omdat Ik graag een veulen van mn eigen paardje wil...!
En inderdaad als ik een springpaard erop zet hoeft het nog niet te betekenen dat het veulen ook goed kan springen. maar dat is met alles zo toch.

en wie er zei dat als ik een haf hengst erop zet dan krijg ik papieren van de kvth. Uhm sorry maar dat heb ik all van me eigen paardje.. Dus dat is logisch dat het veulen daar wordt ingeschreven toch?

Haflinger kunnen inderdaad ook goed springen maar zoals ik al zei al zet ik er een haf op dan kan ik nog niet internationaal springen. en ik vind het wel bijzonder om internationaal te gaan met een haf x kwpn. of wat dn ook.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:23

Niks mis met kruisen hoor, maar als je een paardje wil krijgen om internationaal mee te gaan springen denk ik niet dat je erg reeel bent.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 19:50

Dat is inderdaad maar afwachten toch?
En als het niet met die lukt dan komt het nog wel met een ander paard .
:)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:18

HA --> EHK

Omdat je geen Haflingerhengst zoekt, maar een rijpaardhengst, verplaats ik het naar dit deel van Bokt. Hier kan men meer vertellen over rijpaardhengsten en eigenschappen die zij vererven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:27

kashmira schreef:
Heey Heey,

Uhm ik zal even antwoorden geven voor een aantal dames.
Ik wil inderdaad internationaal gaan springen en dat lukt niet met een haflinger.
Dat lukt maar met heel weinig paardenHet kan wel lukken als de haflinger groter is dan 1.58 inderdaad. Het liefst natuurlijk rond de 1.65
Ik wil mijn haflinger niet door een andere haf laten dekken omdat ik een iets groter paard wil.
En waarom ik juist haar wil laten dekken en geen nieuw paard wil kopen, omdat Ik graag een veulen van mn eigen paardje wil...!
En inderdaad als ik een springpaard erop zet hoeft het nog niet te betekenen dat het veulen ook goed kan springen. maar dat is met alles zo toch.

en wie er zei dat als ik een haf hengst erop zet dan krijg ik papieren van de kvth. Uhm sorry maar dat heb ik all van me eigen paardje.. Dus dat is logisch dat het veulen daar wordt ingeschreven toch?
Tuurlijk schrijft het stamboek geen kruizingen in stamboek moedigt dit ook niet aan

Haflinger kunnen inderdaad ook goed springen maar zoals ik al zei al zet ik er een haf op dan kan ik nog niet internationaal springen. en ik vind het wel bijzonder om internationaal te gaan met een haf x kwpn. of wat dn ook.
Geloof je echt dat je met een kruizing internationaal kunt gaan springen, denk hooguit dat het een intressant menpaard kan worden

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:18

Dream on.... Meid dat gaat je echt niet lukken met een haflingerkruising en ook niet met menig gewoon paard...

LetsgoKelly

Re: [H][wb]Ik wil mijn paardje laten dekken ... maar welke?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:32

Ik denk ook niet dat het reëel is om te denken dat je met een Haflinger kruising internationaal kan gaan springen. Denk dat je blij moet zijn met het M bij de paarden. En dan komt er ook je eigen talent nog bij kijken en een hoop geld..

Beter koop je er een paard bij ipv eentje fokken.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 15:00

Tja, met een shetlander kan je toch ook Internationaal Dressuur rijden?
Of oh, wacht ff...

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:51

kashmira schreef:
Dat is inderdaad maar afwachten toch?
En als het niet met die lukt dan komt het nog wel met een ander paard .
:)

Wat bedoel je hiermee? Denk je dat het dit veulen, of (later als je erachter bent dat het mislukt is) paard, met winst gaat verkopen? Wees realistisch en zakelijk; wie zit er nu in deze tijden te wachten op een rare kruising als je voor een paar honderd euro meer een volwaardig dier mét papier kunt kopen. Ja, zo denken mensen die een paard kopen namelijk.

Ik zou je met klem aanraden om iemand in de hand te nemen die verstand heeft van warmbloedpaarden (kwpn'ers) en op zoek te gaan naar een leuk veulen/jaarling/twenter of gewoon paard. Dan weet je wat je hebt, met deze kruising moet je maar afwachten. Kans is zeer klein (nihil eigenlijk) dat je met een halve Haflinger op dergelijk niveau zal komen.
Een veulen uit je eigen pony klinkt misschien leuk, maar er zitten ook veel risico's aan en het kost meer geld dan een jong paard kopen.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:11

Ben het helemaal eens met bovenstaande!

Velen denken niet na over opfokkosten etc. Die laten het veulen tot hun derde bij hun andere paardje op de wei lopen en 'voeden' hem zelf op!

idd Dream on, zelfs met een goede merrie en een goede hengst kunnen jij en ik geen int. springpaard fokken!!!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:16

Ik ken zat fokkers die graag een internationaal sportpaard zouden fokken, maar die het niet lukt. Dus waarom zou het jou dan wel lukken met een haflinger x ........

Ik zou ook wel graag internationaal willen springen maar om te beginnen heb ik daar het geld al niet voor, en er ontbreekt waarschijnlijk ook nog wel wat talent.....

Als het echt je droom is om internationaal te springen koop dan een goed paard.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:12

en win ff Euromillions :)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:10

Ik denk dat als jij internationaal wilt gaan springen, dat jij je al lang hier in Nederland in the picture had moeten rijden. Jong geleerd is namelijk oud gedaan.
Ik wil ook wel graag op internatinaal niveau rijden maar het ontbreekt ook mij aan talent en een super paard. Onze merrie is ook net een pony gebleven en als ze een veulentje fokt dat maar 3 cm groter is als zij zelf dan ben ik al blij.
Koop beter een 3 jarige met springafstamming dan weet je wat je hebt. 4 Jaar wachten tot je je veulen kunt gebruiken is een lange tijd en is erg kostbaar en risicovol.

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 15:40

Sorry, maar als mensen hier reageren met dit soort dingen dan kan je beter niet reageren ! De vraag komt hier helemaal niet in voor wat iedereen schrijft, en wat ik doe bepaal ik altijd nog zelf en niet mensen die denken dat ze het 1 en ander al van je weten.! Hierbij hoef ik geen commentaar meer te hebben en niemand hoeft van mij nog hierop te reageren!.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:49

Vraag om een slotje zou ik zeggen, maar je roept het op jezelf af hoor! Beetje gekke fantasie heb je!

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:00

idd fantasie!!!!
er zijn zat springgefokte kwpn'ers met bloedlijnen waarin het een en ander wel bewezen is, maar niet internationaal springen!
die kans is heel klein denk je daar wel over na?
genoeg mensen op aarde die internationaal willen springen en daarover dromen maar bij hoeveel wordt het werkelijkheid?
dat je zulke reacties krijgt, daar vraag je een beetje om want als je verder kijkt op bokt zie je dat als mensen hun haflinger/fjord o.i.d. willen laten dekken door een ggk kwpn hengst bijv. zulke reacties krijgen!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:01

Wil je mij dan asjeblieft niet per pb lastig vallen daar ben ik eerlijk gezegd niet van gedient..
Soms is de waarheid hard maar moet je hem onder ogen zien, die waarheid heet ook wel de realiteit..