[H][KWPN] Prestige VDL merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

W_W

[H][KWPN] Prestige VDL merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 15:52

Zou in de toekomst een veulen bij mijn merrie willen fokken. Heb er niet heel veel verstand van maar wil me vast oriënteren op een type hengst.
Ben erg benieuwd wat jullie aanraden!
Het veulen wil ik graag zelf houden en mijn voorkeur gaat uit naar een dressuur veulen.

Mijn merrie is niet erg groot. Ze is rond de 1.62/1.61m ik wil graag een iets groter veulen. Rond de 1.65/1.68m groter hoeft van mij niet. De hengst hoeft geen KWPN hengst te zijn, voorkeur is wel inschrijving bij een stamboek.

De merrie heeft mooie ruime gangen, waarvan de galop het minst is imo. Ze stijgt wel goed op maar maakt wat te weinig meters. Dit is zonder training (nog niet ohz). Ze heeft ook voldoende temperament. Het is een brave merrie die graag voor je werkt. Wel is ze erg sensibel en een type als Jazz zou ik daarom niet mee willen fokken. Ze heeft een mooi fijn hoofd en dit wil ik graag zo houden. Ze heeft nog nooit een veulen gehad, dus geen info over nakomelingen.

Dit is mijn merrie (hier wat mager)
Afbeelding

Verbeterpunten vind ik:
- Iets langere benen
- Langere hals
- Meer maat
- Meer ruimte in de galop

Verder heb ik denk ik te weinig verstand ervan om een uitgebreide analyse te doen. Wil er graag van leren :)

Merrie in beweging:

Stap (helaas geen betere)
Draf
Draf 2
Galop
Galop 2
Sprong

Ik hoop zo een duidelijk beeld te geven!

Lilliputter

Re: [H][KWPN] Prestige VDL merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:06

Je hebt ten eerste een hele mooie merrie! Als eerste komt Armani in me op. Er zit wel Jazz in de lijn, maar zowel Armani als zijn vader United hebben een goed karakter. De veulens die tot nu toe geboren zijn van Armani zijn mooi hoogbenig, goed aan de maat!

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 09:40

Bedankt voor je reactie!
Waar staat Armani ter dekking? Waar kan ik wat meer informatie over hem vinden?

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 09:59

Zelf vind ik Dreamcatcher een hele mooie hengst, zou dit een match kunnen zijn?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:11

Dreamcatcher zou ik niet doen, heb er tot nu toe nog geen nakomelingen van gezien waarvan je zegt dat ze echt heel goed kunnen bewegen of een mooie ext. hebben. Armani staat ter dekking van van Uytert.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 10:18

Jammer, als je de sites dan leest van de dekstations zou je bijna denken dat elke hengst geweldig is :Y)

Had Uytert idd gevonden, ze hebben daar wel leuke hengsten. Maar bijna allemaal met Jazz bloed :) Gaat toch niet mijn voorkeur naar uit. Heb liever een goede hengst met 'ander bloed' dan de 3 bekende hengsten, sta daarom ook open voor andere stamboeken.

Zarah05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:40

Kijk eens naar Zambuka. Staat ter dekking bij Brinkman. Ik zocht ook een hengst zonder Jazz, Ferro of Flemmingh-bloed voor mijn klassieke merrie met een wat kort voorbeen. Van Zambuka zijn dit jaar de eerste veulens geboren. Ze zijn rassig en hoogbenig.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:09

Denk dat zowel Armani als Zambuca geen verkeerde keus zijn. Helaas zijn er nog weinig veulens van dus is er nog niet veel over de nafok bekend.

Van Dreamcatcher verwacht ik niet dat hij vergroot.

Een hengst die ook aan jouw punten voldoet lijkt mij Amazing Star. Enkel is de draf wel echt een aandachtspunt bij die hengst.

HermanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:12

W_W schreef:
Zelf vind ik Dreamcatcher een hele mooie hengst, zou dit een match kunnen zijn?

Ik ken een Prestige VDL merrie die drachtig is van Dreamcatcher! Die moet geloof ik einde van de maand veulenen

HermanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:16

liliputter schreef:
Dreamcatcher zou ik niet doen, heb er tot nu toe nog geen nakomelingen van gezien waarvan je zegt dat ze echt heel goed kunnen bewegen of een mooie ext. hebben. Armani staat ter dekking van van Uytert.

Ik heb echt al een paar ontzettende gave veulens van gezien. :7

Net als Dreamcatcher beschikken zij over 3 goede basisgangen en bewegen met een goede zelfhouding en veel souplesse.
[FB] wie heeft er nakomelingen van Dreamcatcher?

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:21

Wat vindt je van de hengst San Antonio, staat los van het bekende dressuurbloed.
Staat ter dekking bij VDL Stud.

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 13:40

Rhea schreef:
Denk dat zowel Armani als Zambuca geen verkeerde keus zijn. Helaas zijn er nog weinig veulens van dus is er nog niet veel over de nafok bekend.

Een hengst die ook aan jouw punten voldoet lijkt mij Amazing Star. Enkel is de draf wel echt een aandachtspunt bij die hengst.

Wat is er precies met de draf van deze hengst?

Zarah05 schreef:
Kijk eens naar Zambuka. Staat ter dekking bij Brinkman. Ik zocht ook een hengst zonder Jazz, Ferro of Flemmingh-bloed voor mijn klassieke merrie met een wat kort voorbeen. Van Zambuka zijn dit jaar de eerste veulens geboren. Ze zijn rassig en hoogbenig.

Bedankt voor je tip! Ga gelijk even kijken :) Waarom raad je deze hengst aan?

HermanR schreef:
Ik ken een Prestige VDL merrie die drachtig is van Dreamcatcher! Die moet geloof ik einde van de maand veulenen

Ben erg benieuwd wat daar uit komt! Heb je een mogelijkheid tot het plaatsen van een foto als het veulen geboren is?

Carien87 schreef:
Wat vindt je van de hengst San Antonio, staat los van het bekende dressuurbloed.
Staat ter dekking bij VDL Stud.

Bedankt voor je tip :) Waarom raad je deze hengst aan?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:44

W_W schreef:
Rhea schreef:

Wat is er precies met de draf van deze hengst?

Dat is gewoon niet zijn sterkste punt, hij mist ruimte

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 13:49

Over Zambuka, weet je toevallig ook hoe hij vererft?
Ik vind het een erg mooi paard, maar zijn hoofd vind ik eigenlijk te groot. Geeft hij deze door?

Op de foto's van de site van Brinkman vind ik ook zijn hals kort ogen. Mijn merrie mag juist iets meer lengte in haar hals, weet niet of het dan past?

Ook San Antonio vind ik echt een super mooi paard. Hoe vererft hij? Zal hij de minder punten van mijn merrie versterken?
Hoe is het karakter van zijn nakomelingen?

@Rhea; vind ik wel een groot risico. Mijn merrie heeft ruim voldoende ruimte in haar draf, maar wil daar eigenlijk niet op inleveren. Lever ik liever in aan maat, vind 1.60m ook prima :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:52

San Antonio is inmiddels al een tijdje een ruin, dus dat gaat lastig worden ;)

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 13:54

liliputter schreef:
San Antonio is inmiddels al een tijdje een ruin, dus dat gaat lastig worden ;)

Hahaha dat word idd lastig! :Y)
Weet je ook waarom hij geruind is?

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:01

Oef wat een misser van mij.... :o
En ik maar denken dat hij nog dekhengst was... :D

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:01

Er is denk ik nog wel diepvries van hem beschikbaar hoor, maar vers sperma wordt erg lastig! :D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:23

Vanwege de sport

alissamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 09:19

W_W schreef:
Over Zambuka, weet je toevallig ook hoe hij vererft?
Ik vind het een erg mooi paard, maar zijn hoofd vind ik eigenlijk te groot. Geeft hij deze door?

Op de foto's van de site van Brinkman vind ik ook zijn hals kort ogen. Mijn merrie mag juist iets meer lengte in haar hals, weet niet of het dan past?

Ook San Antonio vind ik echt een super mooi paard. Hoe vererft hij? Zal hij de minder punten van mijn merrie versterken?
Hoe is het karakter van zijn nakomelingen?

@Rhea; vind ik wel een groot risico. Mijn merrie heeft ruim voldoende ruimte in haar draf, maar wil daar eigenlijk niet op inleveren. Lever ik liever in aan maat, vind 1.60m ook prima :)

Ik heb een heel aantal veulens al gezien van zambuka en ze zijn echt zooo mooi!! Daar is echt geen woord aan gelogen. Mooie berg op gebouwde en lopende veulens en juist hele klijne chique hoofdjes!! Hij heeft zelf overigens ook en klein hoofd vind ik.
Als ik moest kiezen dan wist ik het wel... :D

Zarah05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 13:30

Inderdaad, bovendien heeft hij een geweldig karakter en doet hij het fantastisch in het werk. Die gaat dit jaar vast wel naar Verden. Denk dat deze hengst volgend jaar flink populair (en dus duurder) gaat worden... Ik wil wel proberen wat foto's te mailen naar je PB.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:51

Dat fijne karakter zit echt in die lijn verankerd.
Heb zelf enkele paarden uit deze lijn en stuk voor stuk fijne dieren en erg goed lopen!

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:54

Zarah05 schreef:
Inderdaad, bovendien heeft hij een geweldig karakter en doet hij het fantastisch in het werk. Die gaat dit jaar vast wel naar Verden. Denk dat deze hengst volgend jaar flink populair (en dus duurder) gaat worden... Ik wil wel proberen wat foto's te mailen naar je PB.

Jammer dat hij duurder word. Klinkt wel heel positief.
Vind t ook een heel leuk paard!
Ik heb zeker interesse in foto's kon er niet veel vinden :)

adnil35 schreef:
Dat fijne karakter zit echt in die lijn verankerd.
Heb zelf enkele paarden uit deze lijn en stuk voor stuk fijne dieren en erg goed lopen!

Klinkt positief, bedankt voor je reactie!

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:31

Ik ga voor Sorento.. maat..beweging..lengte..bergop!
En een zeer prettig karakter.. 4 generaties super bloed..zonder gebreken..:-).

Daarnaast is San Remo ook interessant..mooie veulens en goed bewegen..:-).

Ik persoonlijk vind Zambuka minder..er zijn veel paarden met een mooiere afstamming..hoewel zijn afstammelingen niet tegenvallen. (maar op een 'extra' merrie is dat geen probleem).

alissamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:07