link naar afstamming http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=78830
Keuring als driejarige leverder volgende resultaat: Ext 65 Bew 67 spr 63 geen ster dus
ik weet niet in welke conditie ze is voorgebracht, ze was echter toen al gemeten op 1.70m
heb haar sinds half aug 2008 en bij aankoop was ze schraal, slecht gereden (verreden) had het niet naar haar zin etc
blijkt op veel stallen te zijn 'geprobeerd' mogelijk te snel naar niveau willen rijden.
Ze is duidelijk niet gewend om aan het been naar voren gereden te worden. We zijn nu voorzichtig met herscholing bezig en dat pakt ze goed op, hoewel ze wel een 'eigen mening' blijft houden. Ze is lief in de omgang en met rijden, wel erg voorwaarts.
Wat ik graag wil behouden is de looplust, het goede achterbeen en 'makkelijk gaan zitten' in draf en galop als ze los loopt, onder het zadel hebben we dat nog niet kunnen bereiken (en dat past nu ook nog niet bij de herscholing).
Indien ze voldoend bespiering heeft opgebouwd zal ze waarschijnlijk als dressuurpaard nogmaals worden aangeboden op de keuring, in de hoop op ster. Mogelijk wordt ze dan ook nog Ibop gestart of inde dressuur uitgebracht
Ik heb geen echter verbeterpunten. Langer in het frame hoeft niet (ene foto los vertekend door stand a'been) karakter niet heter. Voorkeur voor dressuur maar goed bewegende springhengst/allrounder schuw ik niet. Wel graag KWPN (of erkend) voor papieren
Wie heeft suggesties?

, ook op het hout zijn ze veelbelovend.