Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suleilitha schreef:Stamboek zit er vaak wel in, maar als ik even kritisch kijk denk ik dat je geen potentiele stermerrie in huis hebt gehaald. Verder mag je niet zonder meer door naar de centrale keuring.
Flynn schreef:ik heb nog eens op haar papier gekeken, en hier staat dat haar oma keur en preferent is; en haar grootoma ster, preferent en prestatie is ... (dit aan moeders zijde )
suleilitha schreef:Ik mis luxe op de foto's.... de eisen zijn bij het KWPN enorm hoog. Verder vind ik het dier er nog ontzettend onbespierd uitzien, op enkele foto's toont ze een onderhals en het hoofd is te groot/ te grof. Verder is de hals gewoon te iel.
Gangen bepalen niet alles, het hele plaatje moet kloppen.
Zou je deze naar de keuring doen, dan zou ik haar zowiezo professioneel keuringsklaar laten maken om het beste naar boven te halen.
En echt, ik heb mooiere paarden gezien dan die van jou, met meer luxe en die kwamen ook thuis met een doodgewoon stamboekpapiertje.
Ik had al opgemerkt dat de moederlijn interessant is maar dat zegt niet dat jouw merrie automatisch ook voorzien wordt van de nodige predikaten. Een paard heeft ook nog een vader en ook die heeft invloed.
Edit: in de war met een ander paard, de moeder van je paard is gewoon stamboek, de oma en de merrie daarvoor ook dus zo bijzonder is dit papiertje niet....