Sammyoo schreef:Miracle, trek je niets aan van diegenen die zeggen dat je niet met je kruisling moet fokken. Het KWPN wordt door de overheid verweten niet afzetmarkt gericht te fokken, waardoor te karaktervolle paarden bij amateurs welzijnsschade oplopen. Jouw merrie is allround en heeft een fijn karakter, dus zij lijkt mij uitermate geschikt om mee te fokken. Zo' n groot hoofd heeft ook voordelen: dat kan je goed vastpakken om lekker te knuffelen. Ik zou me wel goed oriënteren om te kijken wat goed bij je merrie past. Vooral het karakter van de hengst zou ik mee laten wegen als je een nakomeling met een fijn karakter wilt.
De suggestie van Natasja om met een NRPS hengst te fokken vind ik wel een goede. Het veulen kan daar dan bij het NRPS geregistreerd worden. Ik ben zelf erg gecharmeerd van Cees, een jonge springhengst (ook schimmel) die ook drie goede gangen heeft. Als je een pony maat wil, zou behalve een NRPS ook een Connemara hengst een idee zijn.
Dankje 
Inderdaad, ik wil echt goed kijken wat nou wel of niet bij dr past. En vooral karakter telt. Uiterlijk is natuurlijk wel mooi meegenomen!
NRPS ligt inderdaad voor de hand, maar connemara is eigenlijk ook wel een goed idee! Ik zal eens kijken of ik daar wat mee kan 
Enne, heb je misschien foto's/informatie/website van Cees?