Keuze hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lesley168
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-04-18

Keuze hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 19:48

Hoi medebokkers,

Voor de fokkers onder ons zijn we vast al weer druk bezig met dekking of het uitzoeken van de juiste hengst. Ik wacht momenteel op een veulentje, half juni uitgerekend van de hengst Formidable (floret AS x abgar x ulster) uit mijn springgefokte merrie (convoi(v.contender) x romualdo x islam). Het is de bedoeling haar met de veulenhengstigheid weer te insemineren. Ik fok zelf eventing gericht en doordat mijn merrie wat tekort schiet in haar beweging ben ik een dressuur gefokt hengst gaan zoeken. Formidable was dan ook een “probeersel”, het is haar eerste veulen dus ik heb nog geen idee wat ze vererft. Merrie is volledig rontgonologisch gekeurd bij aankoop, fijn karakter, flink temperament onder het zadel maar iet wat rillerig in het bos naar boomstammen e.d. Ik zoek dus een hengst met stabiel karakter, opwaarts gebouwd met voldoende sprong, goede bascule en minimaal 1.70. Ja springgefokt dit keer. Zelf zat ik te kijken naar balou Du rouet of zijn zoon baloutaire PS. Is er iemand die nog andere suggesties heeft? Ik zoek me rot en alles komt al zo dichtbij.. plus heb ik maar 2 kansen om haar dan nog drachtig te krijgen..

Ik ben benieuwd!

breggel1982
Berichten: 252
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Keuze hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:59

ter wale krack
heeft veel vermogen maat een kanjer om te zien en een karakter om van te dromen !

Lesley168
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-04-18

Re: Keuze hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 08:11

Verder niemand?

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Keuze hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:18

Douglas, groot, vermogen, stabiel karakter, bewezen paarden voor de eventing te geven

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:19

Even een hele andere optie, H-Ekwador. Op papier de ideale eventer, maar ik durf het zelf niet aan omdat hij niets getoond heeft in het springen.
Belgische eigenaars die hem nu toch wel goed aan het promoten zijn op Belgische eventingwedstrijden, dus ik vermoed dat er volgend jaar misschien wat veulens zullen zijn.

Verder kan je mss eens kijken de richting van Contendro I - Diarado. Zou mooi kunnen aansluiten op het contenderbloed van je merrie.

Ik ben ook al wat aan het oriënteren voor mijn eventingmerrie, maar zij wordt pas volgend jaar gedekt, dus heb nog niets concreet op het lijstje staan.

Mij leek Amadeo vh Vossenhol zeer interessant, echter op de hengstenvoorstelling werd ik er niet warm van.

Ik heb altijd al een voorliefde voor Cantario gehad (Casiro x Cantus), bloedmooi, braaf, goed springen. Heb nog altijd spijt dat ik hem niet gekozen had toen ik een echte bloedkikker had van een merrie.

Denk dat je bij zangersheide ook nog wel iets interessants kan vinden!