Exterieurbeoordeling Phin Phin x Cassis xx ivm merriekeuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Exterieurbeoordeling Phin Phin x Cassis xx ivm merriekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 18:26

Hay Bokkers,

We zitten er aan te denken om volgend jaar met onze merrie naar de keuring te gaan. Ze is springgefokt en het is een Phin Phin x Cassis xx uit 2008. Voor volledige afstamming link: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1514211

Nou vroeg ik mij af wat jullie haar goede en sterke punten vinden, puur exterieurmatig gezien. Zelf ben ik hier een beetje een leek in. Maakt ze een kans als we met haar naar de keuring gaan? We gaan haar uiteraard - als we gaan - mee laten doen bij de springmerries.

Hierbij een standfoto van een maand geleden:


Afbeelding

Alvast bedankt! Als er meer foto's ( evt. onder het zadel) nodig zijn, vraag gerust!

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:28

misschien bovenlijn trainen , oogt erg magertjes op de rug. Heeft ze aanleg voor onderhals of lijkt dat zo op die foto. Zie dat ze al 4 is vind haar kwa body wel schraal momenteel.

Denk dat ze met iets training beter voor komt op de keuring.

Verder is ze mooi gebouwd. Ben meer van de dressuurmerries , beenwerk lijkt mooi droog te zijn maar is voor niet te zien door de bandages

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Exterieurbeoordeling Phin Phin x Cassis xx ivm merriekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 21:57

dankjewel! Klopt dat ze nog wat mager bespierd is, er wordt hard getraind om de bovenlijn te verbeteren. Aanleg voor onderhals heeft ze volgens mij niet ze geeft heel makkelijk na. Misschien vertekend deze foto? In ieder geval bedankt!

lovefi

Berichten: 1199
Geregistreerd: 07-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Exterieurbeoordeling Phin Phin x Cassis xx ivm merriekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 19:24

niemand?

Utrolig
Berichten: 1294
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Bourtange

Re: Exterieurbeoordeling Phin Phin x Cassis xx ivm merriekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:28

Tja, heb er niet zoveel sjoeche van. Maar ze mag wel iets meer body hebben, en de bovenlijn inderdaad goed trainen. Ik vind het een mooie merrie.

Ik heb zelf een aantal jaren geleden mijn merrie ook voor de keuring gedaan, maar dat is niet goed en bevallen. Het is een super sportmerrie, maar geen fokmerrie. Terwijl mijn vorige een stermerrie is geworden en dat mijn clubleden achterover vielen toen ze dat hoorden!!Zoveel minder was ze in de sport...

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: Exterieurbeoordeling Phin Phin x Cassis xx ivm merriekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:35

Ik ben geen expert. Maar ik vind het een erg mooie merrie. Geen echt in het oog springende fouten! De schoft lijkt erg hoog. Dit zou kunnen komen door arme bespiering van de rug of een iets gezonken rug. Maar verder... Ik zou het met haar zeker durven wagen om naar de keuring te gaan hoor!!

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Exterieurbeoordeling Phin Phin x Cassis xx ivm merriekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:13

Persoonlijk als ik naar de moederlijn kijk zou ik IBOP met stamboekopname doen. Als zij goed onder het zadel loopt en goed onder de man springt heeft zij meer kans op Ster en je heb gelijk de IBOP gedaan.
Verder een mooie merrie om te zien.

Dees

Berichten: 18912
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Exterieurbeoordeling Phin Phin x Cassis xx ivm merriekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:24

Die hele bovenlijn is zeer mager bespierd en daar zullen ze absoluut een punt van maken. Veel aan werken dus, wellicht iets aan supplementen van tevoren geven voor een 'bollere' uitstraling (je zult niet de enige zijn ;) ).
Schouder is stijl. De croupe is zeer kort. Dat zijn zaken waar je verder weinig aan kunt doen.

Bedenk: je merrie is 5 als ze voor de jury verschijnt. Men zal stilzwijgend eisen dat er al sportprestaties op haar naam staan. Een 5 jarige merrie die nog nooit ergens in de ring is verschenen, daar heeft men geen interesse in en zal de beoordeling negatief beïnvloeden.