waarom deze vraagprijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_ichje

waarom deze vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 16:57

(allereerst moet ik even vermelden dat ik geen idee had waar ik dit topic het beste kon plaatsen... ik heb maar op F-AM gegokt xp)

Binnenkort is het voor mij mogelijk een paardje te kopen (hier geen discussies over, daar heb ik al over nagedacht en daar gaat het nu even niet om xp).
Nu heb ik al wel een idee welk paard het gaat worden. Ik heb daar dus al informatie over gevraagd. Voor de duidelijkheid, het gaat om een 8jarige ruin. Een kruising Haflinger x KWPN.
Het is een groot paard, 1.65m ongeveer en hij is vosbont.
Geen stalgebreken, maar ook geen wedstrijdervaring.
Hij is eigenlijk nog nooit ergens anders geweest dan de stal waar hij geboren is.

Het is een erg fijn paard, maar van de vraagprijs schrok ik toch wel enigszins omdat het een kruising is zonder enige wedstrijdervaring.
De vraagprijs is ongeveer 8.000,- euro. Ik had rond de 5.000,- verwacht.. is dat zo raar dat ik zoveel lager had verwacht?
Ik heb wel eens ergens gelezen dat bont wel populair is, maar echt mooi is hij toch niet te noemen Tong uitsteken
Hij heeft wel een klein beetje de lompigheid van een haflinger xp
Ik had het niet verwacht omdat op marktplaats ook paarden staan, met wedstrijd ervaring en de meeste kosten ook niet meer dan 6.000,-

Hebben jullie enig idee hoe de eigenaar tot deze vraagprijs is gekomen? Dan weet ik namelijk of het een beetje reëel is zoveel te gaan betalen.

(misschien hebben jullie wel een heel ander idee van duur ... maar ik vraag het me toch wel af)

Liselot

Re: waarom deze vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:58

ik vind 5000 zowiezo al teveel voor een kruising van 8 zonder wedstrijdervaring...

zou niet hoger gaan dan 3000

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:00

Zoals jij het beschrijft klinkt het ook veel te veel.
Geen wedstrijdervaring, geen leuk papier.. hafliner x kwpn zal waarschijnlijk ook geen bewegingswonder zijn.
Nee.. lijkt me iets teveel van het goede.

watdanhe

idd!!

Eowyn3003

Ik zou eerder aan 2000 tot 2500 euro ofzo zeggen maximum. 8000 zou ik nooit geven aan een paard zonder wedstrijdervaring, zonder papieren, zonder ervaring op andere plaatsen en zo. Verder wel een leuk kleurtje en een mooie leeftijd. Maar dat kan de prijs volgens mij toch niet zo opdrijven.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:01

ik moet zeggen dat ik het toch ook erg veel geld vind voor een paard van 8 jaar, zonder wedstrijd ervaring en zonder papieren.

imo is het niet reëel om zoveel te betalen voor dit paard. voor dit geld kun je heel wat betere paarden voor kopen.
Tuurlijk een eigenaar probeert er zo veel mogelijk uit te halen, maar volgens mij is het deze een beetje te hoog in zn bol gestegen Clown
Laatst bijgewerkt door Pannie op 18-09-08 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:02

Het is wat de gek ervoor geeft.
Soms gokker verkopers erop dat hun paard gewild kwa bouw of kruising.
Bij deze denk ik dat het is omdat hij bont is.
Ik zou ook denken 2500-3000.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:03

Ik dacht ook meteen aan ca 2000 euro

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:03

Ik zou ook net zoals hier al aangegeven wordt nooit 8000 geven ik ben het er geheel mee eens dan rond de 3000 al een aardig bedrag is voor een kruising zonder enig ervarig

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:05

M_ichje schreef:
Hebben jullie enig idee hoe de eigenaar tot deze vraagprijs is gekomen?

Waarom vraag je het de eigenaar zelf niet...?
Ik vermoed dat er bij deze vraagprijs veel emotionele waarde zit. Iets anders zou ik niet kunnen bedenken.
Ik zelf zou ook niet verder willen gaan dan € 2.500/ € 3.000 Dat vind ik een redelijk bedrag voor een paard dat op dit moment alleen nog maar zijn kleurtje mee heeft...

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 17:07

Nou, gelukkig denken jullie er hetzelfde over als ik.

De dingen die ik genoemd heb zou ik ook goed als argumenten kunnen gebruiken dan toch?
Want het is omdat de vraagprijs zó veel boven mijn ideeën was dat ik begon te twijfelen. Want natuurlijk wil hij er zoveel mogelijk geld uithalen ... maar zó veel snapte ik ook niet!

Maar dank jullie wel voor jullie reacties!
Nu weet ik ten minste zeker dat het een belachelijke prijs is. :p

Ik zal een kijken of er 'onderhandeld' kan worden en anders zal ik maar eens verder gaan zoeken!

Het gaat trouwens niet om de emotionele waarde want de eigenaar kijkt er niet echt naar xp

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:09

Dan zal het er inderdaad gewoon om gaan om zo veel mogelijk geld te verdienen...

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:09

wij hebben onze Epony rond bedrag verkocht, die was 8 en liep Z,
dus ik vind het wel beetje hoog ja, emotionele waarde waarschijnlijk Lachen

edit : sorry ik zag dat het niet om de emotionele waarde ging Tong uitsteken tja,
dan proberen om het zoveel mogelijk geld laten op te brengen Tong uitsteken

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:07

1600 a 1800 euro.
(er zijn trouwens maar heel weinig bonte kwpn ers, dus de kans is groot dat zelfs dat niet klopt)
Lekker verder zoeken zou ik zo zeggen. Haha!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:07

Waarom ga je niet op zoek naar een ander paard?? Je geeft immers aan dat hij niet echt mooi is. Je hebt zelf gerekend op ongeveer € 5000,00 dus dat geld heb je. Voor hetzelfde bedrag kun je genoeg andere leuke paarden kopen die meer kunnen als deze. En met een leuk papier, ze zeggen wel eens dat je op een papier niet zit , maar bij de verkoop willen ze allemaal wel de afstamming weten. Dus met papier verkoopt makkelijker. Voor zo'n paard als jij op het oog hebt krijg je nooit en te nimmer dat geld weer terug bij eventuele verkoop.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:18

FA --> TAO

Jezus wat een bedrag voor een niet stamboekdier. Ik zelf een merrie te koop voor dat bedrag (altijd bespreekbaar uiteraard) uit een behoorlijk predikaatrijke stam en die krijg ik al niet verkocht.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:23

vind het ook veelt e duur.. voor 5000 euro kun jij een heel leuk paardje wat je doel ook is.

je kan er een verkeersmak paard voor kopen voor buitenrijden of een paard met wedstrijd ervaring en papier.

mijn broer zijn vriendin had ook zo'n geval.. 5 jaar, heel braaf, maar geen wedstrijd ervaring en niet verkeersmak.. en ook nog zwart!! zat ook rond de 3000

zou dus even verder zoeken..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:29

naar mijn idee is deze vraagprijs véél en véél te hoog gegrepen.
De gemiddelde haflinger is rond de 2000/2500 euro en als ik hier in het topic lees is de gemiddelde kwpn'er 500/8000 euro.
3000 euro lijkt mij niet meer dan een redelijke prijs.
Misschien 3500, incl. toebehoren. Lachen

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:56

ik vind de vraagprijs ook wel erg hoog. Het feit dat die geen wedstrijdervaring heeft wil nog niet zeggen dat hij niets kan. Ik vind dit veel geld omdat ten eerste het paard een kruising is, en omdat het een ruin is. Daar kan je niet mee doorfokken. Het zou wel kunnen dat het paard een goed veelzijdig paard is, en dan is een hogere vraagprijs toch wel reëel hoor.
Mijn paard kostte ook heel wat geld en was niet meer dan zadel & ruitermak en een klein beetje ingereden, maar zij had stamboek papieren en is een merrie met nogal wat potentieel. Vandaar de hoge vraagprijs. Ik heb ook al een bod op haar gehad van 7000 euro. Maar volgens de vorige eigenaar en fokker is ze dat geld nu wel waard omdat ik haar verder ingereden heb en ze nu 100% verkeersmak is. Voor een goed paard betaal je toch wel een aardige som hoor. Als ik over een goed paard spreek, spreek 'k over een paard met goed gangenwerk, waarmee je eventueel nog mee kan kweken, eentje dat 100% verkeersmak is en waar je deftig mee kan rijden. Een paard van 8 jaar kent toch al behoorlijk wat en is op die leeftijd normaal in de topjaren van z'n leven...

Een paard is maar waard wat de gek ervoor wil geven, is nogal eens een gezegde in de paardenwereld....

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:24

[quote="willeke_nijs"] Voor een goed paard betaal je toch wel een aardige som hoor. Als ik over een goed paard spreek, spreek 'k over een paard met goed gangenwerk, waarmee je eventueel nog mee kan kweken, eentje dat 100% verkeersmak is en waar je deftig mee kan rijden.
[quote]

Uhhh, dus Willeke, jij vind m'n Ciscotje geen goed paard??? Huilen Auw, nu heb je mijn dravertje gekwetst Tong uitsteken
Ik ben héél tevreden met mijn stamloos bastaardje Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:48

hihihi ik vind jou cisco een héél goed paard hoor linda Lachen
Ik vind cisco een héél betrouwbaar paard! maar ik wil alleen maar zeggen dat je voor een paard zonder papieren nooit zoveel kan vragen als voor eentje met papieren. Een ruin met papieren is ook niet zo veel waard omdat je met die papieren eigenlijk niets bent... Daar ben je wel wat mee als je een hengst of een merrie hebt omdat je daarmee nog kan kweken, dat jaagt de prijs toch al aardig de hoogte in... Als je echt een sportpaard wilt is goed beenwerk ook een must... vooral in de dressuur is dat héél belangrijk omdat daar toch wel aardig naar beenwerk gekeken wordt. Maar dressuur is dan ook niet zo'n objectieve sport vind ik. Zonder goede benen heb je ook geen paard. Een paard dat geen goed beenwerk vertoont kan bijvoorbeeld meer slijtage hebben als ze op leeftijd komen waardoor ze vroeger uit de sport gehaald moeten worden.

Bedoel niet dat andere paarden daarvoor minder zijn hoor Knipoog
Ik bekijk dat dan puur financieel en zakelijk nu... Emotioneel is dat nog iets héél anders vind ik.
Laatst bijgewerkt door willeke_x op 19-09-08 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:50

willeke_nijs schreef:
hihihi ik vind jou cisco een héél goed paard hoor linda Lachen
Ik vind cisco een héél betrouwbaar paard! maar ik wil alleen maar zeggen dat je voor een paard zonder papieren nooit zoveel kan vragen als voor eentje met papieren. Een ruin met papieren is ook niet veel waard omdat je met die papieren eigenlijk niets bent... Daar ben je wel wat mee als je een hengst of een merrie hebt omdat je daarmee nog kan kweken, dat jaagt de prijs toch al aardig de hoogte in...

Bedoel niet dat andere paarden daarvoor minder zijn hoor Knipoog

K weet het wel hoor Tong uitsteken Ik wou gewoon even een complimentje voor mijn lowbudget dravertje Knipoog
Daar zeggen ze zelfs al over dat ik teveel heb betaald Tong uitsteken

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:50

Voor 8000 euro , heb je een compleet goedgekeurd paard met papieren en nog eens uitstraling en potentie, en die ook nog eens wedstrijdervaring heeft.
ik vind dit een belachelijk hoge prijs..

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:53

Zoezi schreef:
K weet het wel hoor Tong uitsteken Ik wou gewoon even een complimentje voor mijn lowbudget dravertje Knipoog
Daar zeggen ze zelfs al over dat ik teveel heb betaald Tong uitsteken

hihihihi! da's ook weer iets typisch voor jou hé :p
hahaha ma 't mag gezegd, cisco is een goed leerpaardje!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:54

ik vind het ook een te hoge prijs!
soms heb ik wel eens het idee dat mensen gewoon maar wat vragen en hopen dat ze zoveel krijgen voor hun paard Clown
ik zou een voor jou redelijk bod uitbrengen en kijken of ze het doen... (als je echt interesse hebt dan...)